Doet mijn GPS het nog na 6/7 april aanstaande?

Mijn rider 5 heeft toch last van het issue. De tijd gaat pas na enkele minuten gps fix op 0:00. Maar hopen op een snelle fix. Volgens de mail die ik van tomtom heb gehad zou het alleen een probleem met de tijdsindicatie moeten zijn, niet met de gps fix zelf. Dat ga ik nog even uitvoerig testen gezien de rider over 3 weken mee naar de vogezen moet.
 
Mijn rider 5 heeft toch last van het issue. De tijd gaat pas na enkele minuten gps fix op 0:00. Maar hopen op een snelle fix. Volgens de mail die ik van tomtom heb gehad zou het alleen een probleem met de tijdsindicatie moeten zijn, niet met de gps fix zelf. Dat ga ik nog even uitvoerig testen gezien de rider over 3 weken mee naar de vogezen moet.
Ik denk dat TomTom gelijk heeft.
Alleen een tijdprobleem met de Rider5, en dat is niet zo hinderlijk.
 
Mooi dat het gelukt is! Had jouw Start30 wel een map BIN met bestand GLGPS?


Ik kan zo gauw geen bouwjaar vinden, maar aan het nummer te zien 2001?


1391931
 
Zo oud is die echt niet, eerder 2013 of zo.

Neeee.

Mijn Rider5 is van 2013, en toen hadden wij deze Start al wel 10 jaar, denk ik.
Maar jij je zin, dan maak ik er hooguit 2008 van.

Je maakt mij nu wel nieuwsgierig, ik ga dit uitzoeken.
Gok is nog steeds onder bouwjaar 2005.
 
Informatie over bouwjaren is erg lastig te vinden (info over dit model is er nauwelijks of niet), het was dus een gokje. Na wat extra info gevonden te hebben kan hij echter niet eerder dan in 2006 geproduceerd zijn.
 
Hmmm, normaal schat een mens altijd dat het bijv 5 jaar geleden is, en dan is het vaak al 10 jaar.

Maar ik geloof je, 2006 is voor mij acceptabel, zou kunnen.
 
Nou, helaas. Tijdens het rijde springt de tijd toch weer naar nul. Na opnieuw starten, gaat het even goed, maar op een willekeurig moment is het gewoon weer over. Navigeren blijft hij wel gewoon doen. Toch later nog maar eens proberen.
 
Het rare is dat ik afgelopen weekeind aan het spelen ben geweest met dat glps bestand in de map bin.

Gisteravond ben ik nog heel even snel aan het spelen geweest , hij hing aan de laptop.
Ik zag dus dat dit hele bestandje niet meer in de map bin staat.
Dat klopt ook wel want ik heb hem afgelopen weekeind handmatig verwijderd, en een paar keer de Urban fix er naar toe gekopieerd.

In elk geval, het hele bestandje is er niet meer maar de Rider 5 werkt nog gewoon. En ook exact als daarvoor met het glps bestand.

Heel apart dus, ik ben nu aan het denken wat dat bestandje nu precies exact doet.

Het rare is wel dat ik een paar dagen naar het werk ben gereden met 2 gps-en voor het raam.
En de oude stenen tijdperk Start (met een werkende Urban fix erop) heeft veel sneller contact met de satellieten dan de Rider 5.

Vandaag ben ik naar de beurs in Franfurt geweest en hing er de nieuwste TomTom autonavigatie (Van de vrouw) aan het raam, en mijn Rider 5.
Hetzelfde verhaal, wat is de 5 traag.
En dat is eigenlijk altijd al wel geweest, maar volgens mij is het na de Roll Over erger geworden.
 
Laatst bewerkt:
Waar ehhh, dient dat bestandje glgps nu precies voor.
Wat is het exacte nut, want zonder werkt het wel alleen er is geen tijd.

Weet iemand dit. En kun je dit eenvoudig aanpassen naar eigen wens?
Ik kan er weinig over vinden met Google.
 
Het \Bin\glgps bestandje lost het GPS rollover (WNRO) probleem op voor TomTom systemen met een bepaalde Broadcom GPS chips op.

Helaas werkt het niet met de Qualcom GPS chips (Rider 5 dus als iemand een vergelijkbare oplossing van Qualcom heeft deze a.u.b. melden)

De GPS rollover (WNRO) zorgt ervoor dat veel oudere GPS systemen de tijd niet meer goed op kunnen halen. Dit heeft meestal ook direct als tweede effect dat van de laatste recente locaties niet meer kan worden gezien dat deze recent zijn en het vinden van een betrouwbare GPS locatie na aanzetten langer zal duren.
(Sommige PND's hebben nog meer problemen en worden soms zelfs onbruikbaar)

Dit glgps bestandje lost dus de WNRO bug op voor bepaalde systemen waardoor de tijd weer goed staat en de locatie na aanzetten sneller gevonden wordt.

(het maakt het oudere TomTom GPS kastje helaas niet sneller ook kan het nog steeds niet goed samenwerken met Tracks en de MyDrive cloud ook de hoeveelheid geheugen wordt ook niet meer. Dus het neemt niet alle redenen weg om een nieuwe Rider 550 te willen 😇 maar je kunt er wel iets langer voor sparen)
 
Het \Bin\glgps bestandje lost het GPS rollover (WNRO) probleem op voor TomTom systemen met een bepaalde Broadcom GPS chips op.

Helaas werkt het niet met de Qualcom GPS chips (Rider 5 dus als iemand een vergelijkbare oplossing van Qualcom heeft deze a.u.b. melden)

De GPS rollover (WNRO) zorgt ervoor dat veel oudere GPS systemen de tijd niet meer goed op kunnen halen. Dit heeft meestal ook direct als tweede effect dat van de laatste recente locaties niet meer kan worden gezien dat deze recent zijn en het vinden van een betrouwbare GPS locatie na aanzetten langer zal duren.
(Sommige PND's hebben nog meer problemen en worden soms zelfs onbruikbaar)

Dit glgps bestandje lost dus de WNRO bug op voor bepaalde systemen waardoor de tijd weer goed staat en de locatie na aanzetten sneller gevonden wordt.

(het maakt het oudere TomTom GPS kastje helaas niet sneller ook kan het nog steeds niet goed samenwerken met Tracks en de MyDrive cloud ook de hoeveelheid geheugen wordt ook niet meer. Dus het neemt niet alle redenen weg om een nieuwe Rider 550 te willen 😇 maar je kunt er wel iets langer voor sparen)

Oké, dus voor 6 april was dat glgps bestand nog niet aanwezig op een navigatie?
 
Een oudere versie van het bestaand staat al op de TomTom.

In de documentatie staat dan ook "U moet het bestand. \ Bin \ glgps van NC 9.702 vervangen door dat van NC 9.541"

Alleen de nieuwe versie heeft dus een oplossing voor het GPS rollover (WNRO) probleem.

(Ik ben zelf pas met TomTom gestart toen de Rider 410 uitkwam dus heb ik zelf nog niet met dit bestandje gespeeld.)
 
Een oudere versie van het bestaand staat al op de TomTom.

In de documentatie staat dan ook "U moet het bestand. \ Bin \ glgps van NC 9.702 vervangen door dat van NC 9.541"

Alleen de nieuwe versie heeft dus een oplossing voor het GPS rollover (WNRO) probleem.

(Ik ben zelf pas met TomTom gestart toen de Rider 410 uitkwam dus heb ik zelf nog niet met dit bestandje gespeeld.)

Hmm, da's eigenlijk niet wat ik wil horen.

Ik heb een oude Start al gefixt. De Rider 5 moet nog gefixt worden.

We hebben sinds pas ook een TomTom Go Basic.
Ik ga eens kijken hoe dat eruit ziet met de verkenner.
 
De Rider 5 heeft een Qualcom GPS chip.
Qualcom Heeft Blijkbaar. nog geen oplossing voor het WNRO probleem.

Dat verbaast mij niets daar veel telefoons ook geen Android updates kunnen krijgen omdat Qualcom niet mee wil werken.

Broadcom heeft dit blijkbaar beter voor elkaar daar dit bestandje wel de oplossing bied voor hun chips.
 
De Rider 5 heeft een Qualcomm GPS chip.
Qualcomm Heeft Blijkbaar. nog geen oplossing voor het WNRO probleem.

Dat verbaast mij niets daar veel telefoons ook geen Android updates kunnen krijgen omdat Qualcomm niet mee wil werken.

Broadcom heeft dit blijkbaar beter voor elkaar daar dit bestandje wel de oplossing bied voor hun chips.
 
De Rider 5 heeft een Qualcom GPS chip.
Qualcom Heeft Blijkbaar. nog geen oplossing voor het WNRO probleem.

Dat verbaast mij niets daar veel telefoons ook geen Android updates kunnen krijgen omdat Qualcom niet mee wil werken.

Broadcom heeft dit blijkbaar beter voor elkaar daar dit bestandje wel de oplossing bied voor hun chips.

Oké bedankt.
Dit is tenminste iets informatie:t

De nieuwe TomTom is trouwens via de verkenner niet benaderbaar, dus daar heb ik niets aan.
De zoektocht gaat verder.
 
This allemaal in het Engels en ook nog met een hoop gelul over nietszeggende types en nummers en...

Ik ga er zo geen tijd insteken, laat DomDom dat maar doen 🤷‍♂️ 😅

Het huiswerk overnieuw doen en dan goed, sei de leraar vroeguh op de MTS.
 
Dit probleem staat veelvuldig in dit draadje;

Rider K4: After 06th of April this Rider model is unexpectedly not showing the correct time and ETA, while navigation is working as normal. We are currently working to see if an update is possible!

Men is dus bezig om de breedbeeld NAV3 Rider weer werkend te krijgen.
 
Dit probleem staat veelvuldig in dit draadje;

Rider K4: After 06th of April this Rider model is unexpectedly not showing the correct time and ETA, while navigation is working as normal. We are currently working to see if an update is possible!

Men is dus bezig om de breedbeeld NAV3 Rider weer werkend te krijgen.
Ik heb een Rider5 uit 2013, dus ik heb de K4? (Dat wazige gelul altijd van die softiboys)
 
Terug
Bovenaan Onderaan