Doet mijn GPS het nog na 6/7 april aanstaande?

De r
Hoezo? Wat zorgt ervoor dat je TT het over een jaar niet meer doet?
Mijn rider 5 doet er nu , na opstarten, al langer over om de satellieten te vinden.
Ook na enkele keren aan TomTom Home aan de laptop. En een reset naar fabrieksinstellingen tussen de updates door.

Dus schijnbaar is er toch meer aan de hand dan alleen de tijd, sinds de Roll Over van 6 april?
 
Het duurt inderdaad langer omdat de TT door de verkeerde datum niet meer weet waar de satellieten ongeveer staan (de satellieten sturen informatie over de huidige, maar ook over de komende posities door, de zgn. almanak) en dus langer moet zoeken om ze te vinden.
Je schreef echter dat het over een jaar helemaal niet meer werkt, maar ik zie niet in wat er dan anders is dan nu...
 
Ik rij wel veel parallel langs de duitse grens, en dan wip ik er overheen.
Ik ben dus gewoon constant mijn Rider 5 aan het testen van mijn werk in Gronau naar thuis.

Als ik in het grensgebied rij en ik start de navigatie op, dan heeft dat toch geen invloed op het vinden van minimaal 3 satellieten? (Het is geen telefoon, toch?)
Er zijn vaak hele stukken dat de Rider met de pijl aangeeft dat ik 50 meter naast de weg rij.
Op zich zit de Rider er met de navigatie dichtbij, maar het lijkt erop da deze dan maar 2 satellieten heeft voor mijn plaatsbepaling, ipv minimaal 3.
 
Met twee satellieten kun je de locatie niet bepalen, je hebt er minimaal drie nodig (en liefst meer voor een hogere nauwkeurigheid; met maar drie kun je er inderdaad zomaar 50 meter naast zitten).
De navigatie opstarten terwijl je rijdt helpt ook niet echt, het zoeken wordt daardoor veel moeilijker voor het apparaat. Het liefst laat je hem op dezelfde plaats staan/hangen totdat er een goede positie bepaald kan worden.
Aan de grens ligt het niet, het heet niet voor niets "Global Positioning System".
 
Het duurt inderdaad langer omdat de TT door de verkeerde datum niet meer weet waar de satellieten ongeveer staan (de satellieten sturen informatie over de huidige, maar ook over de komende posities door, de zgn. almanak) en dus langer moet zoeken om ze te vinden.
Je schreef echter dat het over een jaar helemaal niet meer werkt, maar ik zie niet in wat er dan anders is dan nu...

Kijk, van TT hoor en zie ik helemaal niets, jij komt nu met een fatsoenlijke uitleg waar iedereen wat aan heeft :t

Kijk als het vinden van satellieten moeizamer gaat, dan is mijn interpretatie dat het steeds slechter gaat worden. Omdat de datum weg is en er dan ook geen goeie Gps-satellieten update kan plaatsvinden via TomTom Home?
Ik hoor niets van TomTom dus dan ga ik zelf conclusies trekken, wat iedereen doet zonder goeie communicatie.
 
Nee, het wordt niet slechter dan het nu al is. Zo'n almanak bestrijkt hooguit een paar weken, een peuleschil ten opzichte van de verkeerde tijd t.g.v. de rollover (ruim 19 jaar)
 
Met twee satellieten kun je de locatie niet bepalen, je hebt er minimaal drie nodig (en liefst meer voor een hogere nauwkeurigheid; met maar drie kun je er inderdaad zomaar 50 meter naast zitten).
De navigatie opstarten terwijl je rijdt helpt ook niet echt, het zoeken wordt daardoor veel moeilijker voor het apparaat. Het liefst laat je hem op dezelfde plaats staan/hangen totdat er een goede positie bepaald kan worden.
Daar heb je gelijk in, maar dat weet ik.
Dit was gewoon even een voorbeeld.
Ook als ik buiten op het platteland stilsta, duurt het langer na opstarten om mijn plaats te bepalen.
Anders zei ik dat toch niet?

Het probleem is gewoon de non communicatie van TomTom.
De standaardzin, er word misschien aan gewerkt als er meer klachten komen.
Ze weten al lang dat het niet goed is en met de Roll over check met het id- nummer van mijn navigatie, werd deze toekomstbestendig bevonden, zónder problemen.

En nu gaat TomTom er misschien wat aan doen als er tenminste nog véél meer klachten komen.
Wat een onzin, voor 6 april is er verzekerd dat mijn Rider 5 geen problemen zou krijgen.
 
door dit topic heb ik er op gelet bij mijn garmin 220.
Dat ding is 10 jaar oud ongeveer, ik gebruik hem ook niet zo vaak.
satelieten vinden duurde wat langer, maar dat is weleens meer.
Hij dacht een paar minuten dat het nacht was, maar dat herstelde vanzelf en aankomsttijd was goed.
Hij vraagt ook al een paar jaar om kaart updates bij het opstarten, maar ik weet niet hoe dit moet en het interesseert me ook niet zo. Die enkele weg die hij niet kent daar kan ik wel mee leven.
 
door dit topic heb ik er op gelet bij mijn garmin 220.
Dat ding is 10 jaar oud ongeveer, ik gebruik hem ook niet zo vaak.
satelieten vinden duurde wat langer, maar dat is weleens meer.
Hij dacht een paar minuten dat het nacht was, maar dat herstelde vanzelf en aankomsttijd was goed.
Hij vraagt ook al een paar jaar om kaart updates bij het opstarten, maar ik weet niet hoe dit moet en het interesseert me ook niet zo. Die enkele weg die hij niet kent daar kan ik wel mee leven.

Garmin Express op je laptop of computer, kabeltje eraan en het wijst zichzelf.
 
Garmin Express op je laptop of computer, kabeltje eraan en het wijst zichzelf.
En de portemonnee trekken, de zumo 220 werd volgens mij niet geleverd met Lifetime Update... De kaartupdate-boodschap verschijnt om de zoveel tijd, maar als je 'm echt heel weinig gebruikt kan het voorkomen dat je hem haast elke keer tegenkomt. Gewoon wegklikken.

Er zijn genoeg toestellen die geen last hebben van de rollover, mijn zumo 500 is ouder dan die 220 en doet 't nog prima. Zelfs de StreetPilot III heeft er geen last van; de nieuwere zumo 660 heeft in bepaalde gevallen wèl last van datumproblemen.
 
Garmin Express op je laptop of computer, kabeltje eraan en het wijst zichzelf.

Dat zal best voor de mensen die er kijk op hebben. Het begint er al mee dat ik geen laptop of computer heb ;)
Op het werk zal het wel geblokkeerd zijn.
En misschien kost het wel geld maar dat weet ik niet. Zolang de dorpen en steden niet verplaatst worden heb ik er weinig last van lijkt mij
 
Mijn cheap- ass TomTom Classic Start doet het na het installeren van de beunhaasfix beter dan mijn nieuwere Rider 5.
Ze hangen naast elkaar aan de voorruit. Als ik stil sta en ik zet ze beide aan, dan is de Start sneller.
Tijdens het rijden en aanzetten hetzelfde verhaal.
De Start heeft de satellieten met een 1 minuut à 1 1/2 minuut, de Rider 5 rijd na 7 minuten nog steeds 30 meter van de weg in het weiland _O- 8)7:+
 
Bijzonder. Maar de Rider is natuurlijk niet bedoeld om achter een voorruit te hangen, kan het daarmee te maken hebben? Veel auto's van de afgelopen 20 jaar hebben een warmtewerende voorruit die GPS signaal verzwakt.

Gisteren iig op de motor geen enkel probleem met mijn '5'. Op de heenweg kende ik de weg al dus niet veel op 't scherm gekeken. Maar op de terugweg heb ik even een landmark van de Noord-Hollandse landmarkrally bezocht die ik niet wist te vinden, dus moest ik toch even goed kijken waar ik heen moest (headset defect dus ik moest 't even met het beeld doen). Ging prima. Enkel de tijd wordt vanaf 0:00 getoond, dus met nog 17 minuten reistijd staat er een eindtijd van 0:17.
 
Bijzonder. Maar de Rider is natuurlijk niet bedoeld om achter een voorruit te hangen, kan het daarmee te maken hebben? Veel auto's van de afgelopen 20 jaar hebben een warmtewerende voorruit die GPS signaal verzwakt.

Gisteren iig op de motor geen enkel probleem met mijn '5'. Op de heenweg kende ik de weg al dus niet veel op 't scherm gekeken. Maar op de terugweg heb ik even een landmark van de Noord-Hollandse landmarkrally bezocht die ik niet wist te vinden, dus moest ik toch even goed kijken waar ik heen moest (headset defect dus ik moest 't even met het beeld doen). Ging prima. Enkel de tijd wordt vanaf 0:00 getoond, dus met nog 17 minuten reistijd staat er een eindtijd van 0:17.

Volkswagen Golf bouwjaar 2002?
Denk met de orginele voorruit.
 
Grote kans... probeer hem eens op de motor zou ik zeggen. Mijn Xantia uit jan. 2000 had ook een warmtewerende vooruit.
 
Bijzonder. Maar de Rider is natuurlijk niet bedoeld om achter een voorruit te hangen, kan het daarmee te maken hebben?
De Rider is net zo geschikt voor in de auto als de Start, die laatste heeft geen betere ontvangst dan de andere. Omdat de Start wel de juiste datum en tijd weet, vindt die de satellieten sneller.
Het vinden van de satellieten gaat uiteraard wel beter als er geen auto omheen zit.
 
Grote kans... probeer hem eens op de motor zou ik zeggen. Mijn Xantia uit jan. 2000 had ook een warmtewerende vooruit.
Ik heb helemaal geen tijd voor motorrijden.
Ik heb dit jaar 1 keer gereden. En ik moet de motorolie en de remvloeistof nog vervangen.

Denk dat ik dat zaterdag of anders zondag maar eens doe.
 
Daar heb je gelijk in, maar dat weet ik.
Dit was gewoon even een voorbeeld.
Ook als ik buiten op het platteland stilsta, duurt het langer na opstarten om mijn plaats te bepalen.
Anders zei ik dat toch niet?

Het probleem is gewoon de non communicatie van TomTom.
De standaardzin, er word misschien aan gewerkt als er meer klachten komen.
Ze weten al lang dat het niet goed is en met de Roll over check met het id- nummer van mijn navigatie, werd deze toekomstbestendig bevonden, zónder problemen.

En nu gaat TomTom er misschien wat aan doen als er tenminste nog véél meer klachten komen.
Wat een onzin, voor 6 april is er verzekerd dat mijn Rider 5 geen problemen zou krijgen.
Op het platteland werkt GPS beter dan in de stad, tenzij je onder de bomen staat.
 
Misschien is de antenne kapot.
Ik vond hem altijd al traag eigenlijk.
Schijnbaar is TomTom ook overgegaan van een huppeldepupprocessor? naar een huppeldepupprocessor? in 1 jaar tijd ofzo, bij de Rider 5. (2013)

Nja, ik weet het ook niet, ding is al een aantal keren teruggezet naar de fabrieksinstelling, enz, door mij. (Er staan ook geen extra's op, alleen de kaart van centraal Europa)
Achteraf gezien is dat ding altijd al traag geweest, voor de rest vind ik het een fijn toestel.
 
Mijn correspondentie met TomTom:
(voorzichtige conclusie: er wordt niets ondernomen door TomTom om het tijdsaanduiding probleem van de TomTom rider 5 op te lossen)

Mijn e-mail 03-05-2019 naar TomTom:

Toen bekend werd dat er problemen op zouden kunnen gaan treden heb ik op TOMTOM site serienr van mijn TomTom rider 5 ingegeven en er kwam als resultaat dat er geen problemen zouden zijn met deze TomTom rider 5 en nu plotseling wel ?? Stelletje prutsers. En me nu een nieuwe willen verkopen ? Dacht het niet.
reactie TomTom
Geachte heer
Bedankt dat u contact hebt opgenomen met TomTom. Het referentienummer voor deze query is 190504-000997.
Mijn naam is ...en ik zal u graag helpen vandaag.
Allereerst, het spijt me voor de vertraagde reactie vanwege een hoger e-mail volume.
Ik begrijp dat uw TomTom Rider, niet de tijd aangeeft en dat u niet op de hoogte bent gesteld dat dit apparaat door WNRO eerder is beïnvloed. Het spijt me voor de miscommunicatie.
We verwachten niet dat dit gebeurt met een van onze klanten.
Aangezien dit apparaat wordt beïnvloed door de WNRO-update, kun u doorgaan met het upgraden van het apparaat.
Aangezien u eigenaar bent van een apparaat dat buiten de garantie valt, ben ik blij dat ik u een korting van 25% kan bieden op een van onze huidige modellen.
We zijn altijd bezig met het verbeteren van onze producten volgens de behoeften van onze klanten, omdat u degene bent die ons hierin beter kan helpen door uit te drukken wat u voelt en wat u precies meer nodig heeft.
Wij waarderen onze klanten en vragen u zich vrij te voelen om feedback te blijven geven over onze diensten.
Heeft u nog vragen of wilt u deze kwestie verder bespreken, gelieve te voelen vrij om contact met mij op te nemen.
Hartelijk dank voor uw tijd en consideratie.
Met vriendelijke groet,
De TomTom-klantenservice team

mijn reactie 07-05-2019:
Wat is dit voor geautomatiseerde reactie ?
Ik kan hier niks mee. Lees eerst mijn e-mail fatsoenlijk en stuur dan een reactie
Groeten
Reactie TomTom:
Geachte heer
Bedankt voor het updaten van het incident. Het referentienummer voor deze vraag is 190504-000997.
Ik begrijp dat onze klanten eerder niet werden geïnformeerd dat de TomTom Rider wordt beïnvloed door de update.
Het spijt me voor de miscommunicatie. Dit apparaat wordt beïnvloed door DEP en deze gegevens zijn op onze website bijgewerkt.
Ik bied mijn oprechte excuses aan voor het ongemak.
Omdat dit apparaat wordt beïnvloed door de update van het abonnement, kunt u doorgaan met het upgraden van het apparaat.
Aangezien u eigenaar bent van een uit garantie-apparaat, ben ik blij om u een korting van 25% te kunnen bieden op een van onze huidige modellen.
We verbeteren onze producten altijd als afhankelijk van de behoeften van onze klanten, omdat u degenen bent die ons hier op een betere manier kunnen helpen door aan te geven wat u denkt en wat u precies nodig hebt.
We waarderen onze klanten en vragen u om contact op te nemen met het verstrekken van feedback over onze diensten.
Als u nog vragen hebt of deze kwestie verder wil bespreken, aarzel dan niet om op elk gewenst moment contact met mij op te nemen.
Hartelijk dank voor uw tijd en begrip.
Met vriendelijke groet
Het TomTom-klantenservice team

mijn e-mail 20-05-2019
hoe is het nu stelletje prutsers ? Komt hier nog een oplossing voor ?
Nu a.u.b. geen standaard antwoord en geen aanbieding om nieuwe TomTom met
korting te kopen want ik wil gewoon dat de TomTom Rider 5 die ik in 2013
voor dik 300 euro heb gekocht het nog gewoon doet !!
reactie TomTom:
Geachte heer
Bedankt voor het bijwerken van het incident. Het referentienummer voor deze vraag is 190504-000997.
Ik begrijp dat op uw TomTom Rider niet de tijd wordt weergegeven en deze situatie is voor u erg onhandig.
Ik bied mijn oprechte excuses aan voor de problemen.
Ons team werkt hard aan dit probleem, maar tot nu toe hebben ze geen oplossing voor dit probleem gevonden.
Omdat het apparaat beïnvloed wordt door de WNRO neemt een oplossing op dit moment tijd om te vinden.
We kunnen niet garanderen dat we een oplossing gaan vinden in de dichtstbijzijnde toekomst.
We bewaren onze producten altijd als afhankelijk van de behoeften van onze klanten, omdat u degenen bent die ons hier op een betere manier kunnen helpen door te geven wat u denkt en wat u precies nodig hebt.
Ik zal deze feedback doorsturen naar het productontwikkelingsteam die de functies bepaalt die in onze producten moeten worden geïmplementeerd.
We kijken uit naar feedback van klanten als een initiatief om onze producten en diensten te verbeteren. Uw opmerkingen worden gebruikt in de evaluatie en ontwikkeling van huidige en toekomstige productfuncties.
Laat het me weten als u nog vragen heeft, ik help u graag verder.
Ik wens u een fijne dag en als u nog vragen of problemen hebt, bent u van harte welkom om contact met mij op te nemen of een van mijn collega ' s - we helpen u graag!
Met vriendelijke groet,
TomTom-klantenservice team
 
Een GPS hoort geen last te hebben van regen. Ik werk al sinds 1992 met die dingen.
Vertel dat maar aan die Motherfuckers van TomTom.
Bij zware bewolking, of hoe zeg je dat, storing in de lucht kun je het gelijk merken.

En ik heb nog geen antwoord gehad op mijn mail maar ik krijg hoogstwaarschijnlijk dezelfde shit als bovenstaand van DomDom.
Ik was al klaar met die schijtfirma en nu helemaal.
Wat ik al zei, de communicatie is nul, de oplossingen die ze bieden zijn bijna nul.
Ook de feedback op de nieuwste toestellen , de Rider 400/500, is ongeveer nul.

Het beste is om gewoon afscheid te nemen van die rukfirma, want ze nemen hun klanten helemaal niet serieus. Iedere keer krijg je weer een klap voor je harses van die arogantjes, Bwehhh 8)7




:+ this om te janken die firma, maar ik vind het wel humor om te zien hoe ze zichzelf helemaal naar de kloten helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan