De keuze is moeilijk...wie helpt?

sKywOlf

MF'er
2 feb 2003
99
0
Veenendaal
Hallo Medemotor fanaten,

Het afgelopen half jaar heb ik zeer genoten van mijn 2de handse Honda Deauville 650. Toen ik hem kocht wastie maar 2 jaar oud, had maar 2400 km op de teller en had diversen extra's zoals een hoger scherm enz enz. Op de eerste plaats is hij gekocht voor woon-werkverkeer en op de tweede plaats lekker mee te kunnen toeren en heb dan ook in die 6 maanden tijd al ruim 11.000km mee gereden en niet aalleen naar het werk, das 40km retour per dag.
Helaas heb ik 3 weken geleden een ongeluk gehad buiten mijn schuld om. De motor is economisch total-loss verklaart. Al met al heb ik er nog een goede duit voor terug gekregen dus ben ik weer op zoek.
Gisteren ben ik ff wezen shoppen samen met mijn vrouw en het is en blijft moeilijk, zoveel keuze is er.

Nu heb ik voor mijzelf devolgende 2 mogelijkheden en zou graag jullie mening hierover horen:

Of ik koop een <b>nieuwe</b> Honda Deauville + de accesoires zoals een hoger scherm, topkoffer e.d.
Of ik koop een Honda Pan-European 1100, met ABS en TC. Deze motor is 10 jaar (1993) en heeft 51.000 op de teller staan. Staat trouwens binnen bij een motorhuis.

Ik wil nml liever iets meer vermogen en dat bied mijn 2de keuze dus maar ja 51.000km al op de teller, is dat niet wat veel?

Gaarne jullie mening/advies
 
Mijn vader stond een tijdje geleden voor de zelfde kwestie.

deauville, nog wat andere soortgenoten, en een pan uit 91, zonder abs dus.
Hij heeft 6 maanden geleden inmiddels gekozen voor de pan en hij is nog steeds van mening dat hij de juiste keuze heeft gemaakt ondanks de 55000km op de teller.

Volgens mij zit er nogal een verschil in die km standen tussen hoogtoerige SS-ers en zware toerbuffels. Zo'n Pan loopt denk ik makkelijk naar de 150000/200000km toe.

Mail panrider anders eens.
 
Of ik koop een Honda Pan-European 1100, met ABS en TC. Deze motor is 10 jaar (1993) en heeft 51.000 op de teller staan. Staat trouwens binnen bij een motorhuis.

Ik wil nml liever iets meer vermogen en dat bied mijn 2de keuze dus maar ja 51.000km al op de teller, is dat niet wat veel?

Gaarne jullie mening/advies
Veel???? :?
In bijna 10 jaar 51.000km is dus niks en zeker niet voor een toergigant als een Pan.
Bedoel dat is net iets meer dan 5000km per jaar.
Ik zou eerder eens kijken of dat wel de echte km'ters zijn want het lijkt mij persoonlijk wat weinig.
Crawl
 
Even een offtopic vraag wat gebeurt er met de motor als ie total loss wordt verklaart :?

Ik ook ongelukje gehad en ecpertise moet nog gedaan worden '(
Wanneer een motor total loss wordt verklaard kunnen opkopers bieden op het wrak.
Wie het meeste biedt mag het wrak meenemen. Het verschil tussen de dagwaarde en het hoogste bod op het wrak legt de verzekeringsmaatschappij bij (als je niet jouw schuld is of je all-risk verzekerd bent).
 
Hoi,

Een pan, mits goed onderhouden. draait z'n "blok" niet om voor twee ton. Een machine met die leeftijd en die km stand is geen bijzonderheid komt vaker voor. Het blijft natuurlijk wel opletten.


Pan ze
:]
 
Ik zit mij momenteel te orienteren op een andere motor, o.a. kawa gtr of honda pan. Dan probeer je natuurlijk zoveel mogelijk documentatie en testen te lezen ( voor mij geen probleem met al die tijdschriften op zolder ! ) en dan zie je kilometerstanden van 2 tot zelfs 2en een halve ton geen probleem hoeft te zijn ( mits natuurlijk regelmatig onderhoud )

suc6
:]
 
Ik heb toendertijd ook een Deauville geprobeerd. Maar ook een Varadero en toen was ik gelijk verkocht, beviel en bevalt me nog steeds uitstekend.
 
Hallo Medemotor fanaten,

Het afgelopen half jaar heb ik zeer genoten van mijn 2de handse Honda Deauville 650. Toen ik hem kocht wastie maar 2 jaar oud, had maar 2400 km op de teller en had diversen extra's zoals een hoger scherm enz enz. Op de eerste plaats is hij gekocht voor woon-werkverkeer en op de tweede plaats lekker mee te kunnen toeren en heb dan ook in die 6 maanden tijd al ruim 11.000km mee gereden en niet aalleen naar het werk, das 40km retour per dag.
Helaas heb ik 3 weken geleden een ongeluk gehad buiten mijn schuld om. De motor is economisch total-loss verklaart. Al met al heb ik er nog een goede duit voor terug gekregen dus ben ik weer op zoek.
Gisteren ben ik ff wezen shoppen samen met mijn vrouw en het is en blijft moeilijk, zoveel keuze is er.

Nu heb ik voor mijzelf devolgende 2 mogelijkheden en zou graag jullie mening hierover horen:

Of ik koop een nieuwe Honda Deauville + de accesoires zoals een hoger scherm, topkoffer e.d.
Of ik koop een Honda Pan-European 1100, met ABS en TC. Deze motor is 10 jaar (1993) en heeft 51.000 op de teller staan. Staat trouwens binnen bij een motorhuis.

Ik wil nml liever iets meer vermogen en dat bied mijn 2de keuze dus maar ja 51.000km al op de teller, is dat niet wat veel?

Gaarne jullie mening/advies

51.000 km voor een pan is niet veel, is tie net ingereden eigenlijk.
Ik zou voor de pan gaan, lekker veel koppel en het stuurt ook nog eens sportief.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Even een offtopic vraag wat gebeurt er met de motor als ie total loss wordt verklaart :?

Ik ook ongelukje gehad en ecpertise moet nog gedaan worden '(

Volgens mij is dat hetzelfde alleen klinkt het iets minder erg ofzo....in mijn situatie krijg ik ook nog alleen maar de dagwaarde uitgekeerd.
 
Wanneer een motor total loss wordt verklaard kunnen opkopers bieden op het wrak.
Wie het meeste biedt mag het wrak meenemen. Het verschil tussen de dagwaarde en het hoogste bod op het wrak legt de verzekeringsmaatschappij bij (als je niet jouw schuld is of je all-risk verzekerd bent).

Niet alleen alstie total loss is, bij econimisch ook, zo dus in mijn geval. Wrak is verkocht aan een handelaar en de rest krijg ik van de verzekering.
 
Of ik koop een nieuwe Honda Deauville + de accesoires zoals een hoger scherm, topkoffer e.d.
Of ik koop een Honda Pan-European 1100, met ABS en TC. Deze motor is 10 jaar (1993) en heeft 51.000 op de teller staan. Staat trouwens binnen bij een motorhuis.

Ik wil nml liever iets meer vermogen en dat bied mijn 2de keuze dus maar ja 51.000km al op de teller, is dat niet wat veel?

Gaarne jullie mening/advies

Een nieuwe fiets of een van 10 jaar oud ?
En dat voor hetzelfde geld? Dan zou ik toch voor de nieuwe gaan of iets meer uitgeven voor een jongere Pan ( of nog beter een BMW RT ;) )
 
Een nieuwe fiets of een van 10 jaar oud ?
En dat voor hetzelfde geld? Dan zou ik toch voor de nieuwe gaan of iets meer uitgeven voor een jongere Pan ( of nog beter een BMW RT ;) )

De afschrijving (toch niet onintresant) van eren gebruikte pan is stukkenminder als van een nieuwe NT650V.
Dat moet jij zeker kunnen beamen.

Ro
 
Panrider? Is dat een site, is dat een persoon?

PanRider dat ben ik dus.

Het is maar net waar je de fiets voor wilt gebruiken. Ga je voor woon-werk of alleen maar toerritten dan is de Deauville ruim voldoende, ook met een passagier. Het is niet voor niets de best verkochte Honda in België. Nadeel zijn de kleine standaard koffers (ondanks de vergroting in 2002), geen volledige kuip, en het geringe vermogen van 56pk, 41kW. De top ligt ook niet zo hoog rond 180. Het is een prima alledaagsfiets met veel tevreden gebruikers en een bijzonder laag verbruik. Als mensen overstappen doen ze dat vaak omdat ze de fiets te licht vinden en het zwaardere werk preferen.

Ga je voor het dat werk, met de fiets en/of je vrouw op vakantie, vooral in de bergen of lange stukken, dan heb je meer aan de Pan (of een RT of LT). Die heeft meer vermogen en heeft wat meer ruimte voor bagage en voor de berijder en passagier. Het is wat comfortabeler.

50.000 km in 10 jaar komt wel vaker voor dat is niet extreem laag, vooral omdat de Pan toch vooral een plezier fiets is. Toch zou ik kijken naar een wat jonger model, ik weet het niet zeker maar ik dacht dat in 1996 een upgrade van de Pan heeft plaatsgehad. Vergeet ook niet dat door de komst van de STX1300 de prijzen van de ST1100 fors zijn gedaald. Overjarige nieuwe fietsen met ABS heb ik al zien staan voor onder de euro 15.000 en het moet goedkoper kunnen. Op de prijzen van de 2ehands markt moet dat ook zijn invloed hebben. Ik zou goed rondkijken voor je er eentje aanschaft.

Veel plezier met zoeken.
 
Zoals al meer mensen schreven: 51000 is niks voor een Pan. Het blok is net zo betrouwbaar en degelijk als een autoblok. Blok kan tonnen draaien.

Mijn advies: Ga voor de Pan.
 
PanRider dat ben ik dus.

Het is maar net waar je de fiets voor wilt gebruiken. Ga je voor woon-werk of alleen maar toerritten dan is de Deauville ruim voldoende, ook met een passagier. Het is niet voor niets de best verkochte Honda in België. Nadeel zijn de kleine standaard koffers (ondanks de vergroting in 2002), geen volledige kuip, en het geringe vermogen van 56pk, 41kW. De top ligt ook niet zo hoog rond 180. Het is een prima alledaagsfiets met veel tevreden gebruikers en een bijzonder laag verbruik. Als mensen overstappen doen ze dat vaak omdat ze de fiets te licht vinden en het zwaardere werk preferen.

Ga je voor het dat werk, met de fiets en/of je vrouw op vakantie, vooral in de bergen of lange stukken, dan heb je meer aan de Pan (of een RT of LT). Die heeft meer vermogen en heeft wat meer ruimte voor bagage en voor de berijder en passagier. Het is wat comfortabeler.

50.000 km in 10 jaar komt wel vaker voor dat is niet extreem laag, vooral omdat de Pan toch vooral een plezier fiets is. Toch zou ik kijken naar een wat jonger model, ik weet het niet zeker maar ik dacht dat in 1996 een upgrade van de Pan heeft plaatsgehad. Vergeet ook niet dat door de komst van de STX1300 de prijzen van de ST1100 fors zijn gedaald. Overjarige nieuwe fietsen met ABS heb ik al zien staan voor onder de euro 15.000 en het moet goedkoper kunnen. Op de prijzen van de 2ehands markt moet dat ook zijn invloed hebben. Ik zou goed rondkijken voor je er eentje aanschaft.

Veel plezier met zoeken.

Bedankt voor je heldere uitleg.
De motor word gebruikt in de eerste plaats voor woon- en werkverkeer dus verbruik, comfort en betrouwbaarheid staan hoog.
Alhoewel ik pas kom kijken met mijn 11.000km wilde ik toch een iets zwaardere motor kopen maar weet dat nog niet zeker.
Ik neem daarom je raad ter harte en ga nog eens bij de Deauville snuffelen.

:]
 
51.000 km...is dut net ingereden.

Met een Pan haal je makkelijk de 1,5 ton. Er zijn exemplaren die tot 3 ton gaan...zonder veel problemen.

Ik heb zelf een Pan van 10 jaar oud gehad...nooit problemen mee gehad.

Ik zou dus voor de Pan gaan...meer vermogen, grotere koffers, betere bescherming.

En hij rijdt ook erg lekker.
 
Tatatatatatatatataaaaaaaa ik heb de keuze gemaakt....

Het wordt dus een nieuwe zilvere deauville....morgen naar de Honda dealer en bestellen. Mede dankzij jullie reacties hebben geholpen met mijn keuze en natuurlijk dank hiervoor.
Zodra hij op mijn site staat zal ik het ff posten.....
 
Gewoon een Pan doen.
Is gewoon Perfect.

Jaren BMW gereden maar de kwaliteit en met name de service van BMW Nederland laat te wensen over.

Grrrrrrrrrrrrr.
Idefix
 
Wel mooi< bijna iedereen raad je de pan aan en vervolgens koop je die deauville

Tatatatatatatatataaaaaaaa ik heb de keuze gemaakt....

Het wordt dus een nieuwe zilvere deauville....morgen naar de Honda dealer en bestellen. Mede dankzij jullie reacties hebben geholpen met mijn keuze en natuurlijk dank hiervoor.
Zodra hij op mijn site staat zal ik het ff posten.....
 
Tatatatatatatatataaaaaaaa ik heb de keuze gemaakt....

Het wordt dus een nieuwe zilvere deauville....morgen naar de Honda dealer en bestellen. Mede dankzij jullie reacties hebben geholpen met mijn keuze en natuurlijk dank hiervoor.
Zodra hij op mijn site staat zal ik het ff posten.....


Op zondag 04 mei 2003 09:53 schreef Idefix het volgende:
Gewoon een Pan doen.
Is gewoon Perfect.

Jaren BMW gereden maar de kwaliteit en met name de service van BMW Nederland laat te wensen over.

Grrrrrrrrrrrrr.
Idefix


:X Zoals je kunt lezen heeft hij 3 maanden geleden een Deauville gekocht, ik vrees dat je advies een beetje te laat komt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan