Honda is een echt vrouwenmerk?

Hoeveel modellen ken jij dan?
Een iets lager zadel hoeft niet meteen slechter te zitten. Snap trouwens niet dat jij maar op 2 modellen van Kawasaki >500cc kan rijden.
Op Instagram heb je een Nederlandse meid van 1.56m en die rijdt een Kawasaki Z H2, daarnaast voor het circuit heeft ze nog een ZX-6R die volgens mij gewoon ook op straat kan rijden. Daarvoor had ze een Kawasaki Z900 (wel met zo'n 20 mm verlaagd ERGO-zadel) en ik zie haar op diverse andere modellen rijden wat geen choppers zijn en die echt niet speciaal voor haar op dat moment zijn verlaagd.

Het zal ook o.a. qua beenlengte uiteraard per persoon verschillend zijn, maar verkijk je er niet op hoeveel verschillende soorten motoren (merken/modellen) er gemaakt zijn. Ik heb ook niet gezegd dat jij op duizenden motoren wel past, ik heb gezegd dat er gigantisch veel motoren zijn en daar zitten er echt wel voldoende tussen wat wel een match moet kunnen zijn. Misschien kan die instagrammer je nog wel tips/advies geven.

Overigens kan ze natuurlijk ook niet met twee voeten plat op de grond, je keus is natuurlijk een stuk beperkter dan als je langer zou zijn, maar er zijn altijd wel matches te vinden of enige concessies te doen. Maar goed, laat Honda dan maar met wat moois komen.
Ok granted; ik ken heus niet alle modellen.

Maar de z900 ken ik wel, want een vriend van mij heeft die, en ik kan daar toch echt alleen maar bij op dit tip van mijn tenen. Tsja als ik hem laat verlagen met een zadel, misschien is het dan haalbaar; maar dat is toch precies het punt? Er moet weer eens een aanpassing worden gedaan (en er zijn nog zat meiden kleiner dan ik, of met een ongunstigere lichaam/been verhouding).
Overigens is die Z H2 nog een cm groter; dus ook daar is een aanpassing gedaan.
En sure, er zullen heus dames zijn die een grotere fiets kunnen handlen door ervaring, truukjes etc etc. Maar wat zou het fijn zijn als... er gewoon meer keuze zou zijn voor diegene die niet x jaar ervaring hebben..of welke andere reden ze hebben om niet te willen tiptoe-en.

Concessies doen.. kan altijd; hoeven mannen minder, doen dames al het algemeen al meer dan zat (maar dat zullen de meeste mannen toch niet begrijpen 😝 ). Laat Honda en wat mij betreft de hele motorwereld maar eens met wat komen voor vrouwen; hebben mannen toch geen last van :Y?
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf erbij dat het een marketing truukje is en ze helemaal geen aparte "motoren" voor vrouwen gaan maken. En dat het blijft bij extra focus op verlaagde zadels als optie/pakket. Mogelijk in combinatie met lagere vering; al verslechterd dat meteen heel het rijgedrag/de grondspeling van menig type motor.

Dat is ook het enige wat ze schrijven in het artikel.

Hoe zou een aparte motor eruit zien voor vrouwen? Af fabriek met lagere vering/lager zadel? Dat gaat geen enkel motormerk doen want dat is niet rendabel. Dan sluiten ze door een model uit te brengen ineens een hele grote doelgroep (ook vrouwen die wat groter zijn) uit (die waarschijnlijk in de meerderheid is).

De meeste merken hebben de 125-200-400cc klasse in het gamma (vooral in India) en dat zijn kleinere motoren.

Slim dat ze de CMX 1100 en 500 noemen.. dat zijn "choppers" dus sws. laag.
 
Af fabriek met lagere vering/lager zadel? Dat gaat geen enkel motormerk doen want dat is niet rendabel.
BMW doet dat dus wel: mijn vriendin heeft 2 jaar geleden een F900R gekocht. De ‘standaard’ fiets was net even te hoog voor haar, dus heeft ze af fabriek de ‘verlaagde’ versie besteld (vering, zadel, zijstandaard); rijdt prima :Y.
 
Ach, Honda richte zich eerder ook op de automobilisten en andere niet motorrijders. Met enige regelmaat motoren uitgebracht die buiten het feit dat ze 2 wielen hadden weinig met motorrijden van doen hadden.

Dat ze zich nu richten op een relatief nieuwe doelgroep snap ik wel.
 
Ik ben 1.78, weeg iets van 88 kg en vermaak me op ALLES, groot en klein.
Mn Hallie-koppeling bezorgt me slechts voetpijn (😉), en zowel de AWO als Salira zijn gemaakt voor 1950 postuurtjes..
De Vif zit me ook prima, en of dat nou een vrouwenmotor is of niet zal me worst zijn.
Ik heb zojuist een 450 Nighthawk aangeschaft om samen te tokkelen; de rest uit m'n stal leent zich volgens mijn vrouw niet voor fatsoenlijk two-up (ze wil niet in het span van de AWO).
In mijn optiek zijn er voldoende motoren waar iedereen zijn of haar keuze in kan maken.
Ik heb persoonlijk niks met hoogpoters als de GSA, maar dat ben ik...
 
Niets nieuws onder de zon Honda promoot dat al sinds zestiger jaren,
honda2.png

honda.png
 
Ik met mijn 1,93 en lange benen, zit met mn schenen tegen de beide cilinders van mn motor. Vooral links want die staat nog eens 30 mm naar achter.
Maar ja, ik hou nu eenmaal van dit merk. En ja alle modellen zijn op het zelfde blok gebouwd. Nou ja je heb nog een zogenaamde smalblok.
Maar daarvan is het frame naverhand ook kleiner.
Gaat over de motoguzzi.
Overstappen op een ander merk?
Nee, daarvoor zijn de rij eigenschappen voor mij te fijn.
Lomp en hufterproef.
Lees hier veel over (extra) onderhoud van vooral oosterse merken. Met name vervanging van remschijven en kettingen.
Ja hou toch wel van mijn mastedon.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet iedereen er even bij vermelden of ze man of vrouw of overig zijn (of hoe ze zich identificeren).
Anders weten we nog niet wat de motoren voor vrouwen zijn.
 
Misschien moet iedereen er even bij vermelden of ze man of vrouw of overig zijn (of hoe ze zich identificeren).
Anders weten we nog niet wat de motoren voor vrouwen zijn.
Ik identificeer mij als mens O-). Altijd maar die hokjesgeest :(.






:+.
 
Ik ben 1.74 en weeg 71 kg en je zou kunnen zeggen dat ik volwassen ben met 81 jaar. Dus een vrouw zou volgens jouw theorie 35.5 kg wegen?
Die gewichtsverhouding vind je bij gorilla's.
 
BMW doet dat dus wel: mijn vriendin heeft 2 jaar geleden een F900R gekocht. De ‘standaard’ fiets was net even te hoog voor haar, dus heeft ze af fabriek de ‘verlaagde’ versie besteld (vering, zadel, zijstandaard); rijdt prima :Y.
Ja idd; dat zijn prima oplossingen en kunnen weer terug worden gebouwd naar "Normale hoogte"

Weet ook niet waar sommige hier in dit topic op doelen betreft "vrouwenmotor" .. er zijn toch verder geen modificaties beschikbaar die een motor geschikter maken voor kleinere mensen? Tenzij je hele frames gaat aanpassen..
 
Ja idd; dat zijn prima oplossingen en kunnen weer terug worden gebouwd naar "Normale hoogte"

Weet ook niet waar sommige hier in dit topic op doelen betreft "vrouwenmotor" .. er zijn toch verder geen modificaties beschikbaar die een motor geschikter maken voor kleinere mensen? Tenzij je hele frames gaat aanpassen..
Ingebouwd makeupvakje, extra spiegel om lippenstift en/of andere zooi op te kunnen doen, aansluiting voor föhn en/of krultang 🤔.






:+.
 
Ik kijk er naar uit dat er motoren komen voor mensen met kleine handen / korte vingers.
Zodat ook ik met enkele vingers gas kan geven, terwijl ik mijn voorrem licht ingeknepen kan houden, bij bv bij krappe cirkel draaien of off roaden.

Dat mijn adventure bike in een kleinere maat beschikbaar zou zijn. Na het verlagen en versmallen van mijn zadel kan ik redelijk met twee voeten op de grond.

Mijn been/lichaam/arm lengte heeft een andere verhouding van een man. Een stuurverhoger zorgde ervoor dat ik iets minder ver naar voren hoef te leunen. Maar het is niet de ideale zithouding

In Thailand heb ik bij de lancering proef gereden op een Honda ADV 150. Ideaal ding voor de stad, compact, lichtgewicht. Ik scheurde gelijk het asfalt van het trainingscircuit. Omdat ik er lekker mee kon gooien en smijten, vol controle en vertrouwen.
Jammer dat deze niet in Europa is gelanceerd.

Ik ben ook blij dat er nu dameshelmen zijn voor ons XS helmmaat mensen met een betere pasvorm.

Wat ik niet snap is de ophef over een nieuwsbericht dat een fabrikant beter wil gaan luisteren naar een groot deel van de klanten. 🤷
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk er naar uit dat er motoren komen voor mensen met kleine handen / korte vingers.
Zodat ook ik met enkele vingers gas kan geven, terwijl ik mijn voorrem licht ingeknepen kan houden, bij bv bij krappe cirkel draaien of off roaden.

Dat mijn adventure bike in een kleinere maat beschikbaar zou zijn. Na het verlagen van mijn zadel kan ik redelijk met twee voeten op de grond.

Mijn been/lichaam/arm lengte heeft een andere verhouding van een man. Een stuurverhoger zorgde ervoor dat ik iets minder ver naar voren hoef te leunen. Maar het is niet de ideale zithouding

In Thailand heb ik bij de lancering proef gereden op een Honda ADV 150. Ideaal ding voor de stad, compact, lichtgewicht. Ik scheurde gelijk het asfalt van het trainingscircuit. Omdat ik er lekker mee kon gooien en smijten, vol controle en vertrouwen.
Jammer dat deze niet in Europa is gelanceerd.

Ik ben ook blij dat er nu dameshelmen zijn voor ons XS helmmaat mensen met een betere pasvorm.

Wat ik niet snap is de ophef over een nieuwsbericht dat een fabrikant beter wil gaan luisteren naar een groot deel van de klanten. 🤷
Oe, oe vooral niet doen. Klauwen(tjes) weg van je voorrem als je bochten draai!
 
Oe, oe vooral niet doen. Klauwen(tjes) weg van je voorrem als je bochten draai!
Ik doel op gymkhana en off road technieken waarbij je gas en voorrem soms tegelijk moet kunnen bedienen.
Omdat mijn vingers niet lang genoeg zijn (de boel ontworpen is voor de gemiddelde man hand) kan ik dat niet doen zonder mijn palm te verplaatsen.

Mijn probleem is dat ik niet twee vingers op de voorrem kan houden houden, terwijl ik het gas er op heb. Dus snel wisselen (zoals bij gymkhana) is dus super lastig.

Er zijn rijtechnieken waar je dit wel gebruikt.
Ik kan me ook een youtube video herinneren met gevorderde bochtentechnieken op hogere snelheid, waarbij de voorrem licht aanknijpt, terwijl je tractie houdt dmv gas en voetrem.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn rijtechnieken waar je dit wel gebruikt.
Ik kan me ook een youtube video herinneren met gevorderde bochtentechnieken op hogere snelheid, waarbij de voorrem licht aanknijpt, terwijl je tractie houdt dmv gas en voetrem.
Als je verwacht dat fabrikanten motoren maken voor vreemde youtube truuks dan kan je lang wachten.
En een andere rem hendel is zo gemonteerd als je dat wilt proberen. Het aanbod is groot.

Monteer dan gelijk een paar valbeugels.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Esta
Ik doel op gymkhana en off road technieken waarbij je gas en voorrem soms tegelijk moet kunnen bedienen.
Omdat mijn vingers niet lang genoeg zijn (de boel ontworpen is voor de gemiddelde man hand) kan ik dat niet doen zonder mijn palm te verplaatsen.

Er zijn rijtechnieken waar je dit wel gebruikt.
Ik kan me ook een youtube video herinneren met gevorderde bochtentechnieken op hogere snelheid, waarbij de voorrem licht aanknijpt, terwijl je tractie houdt dmv gas en voetrem.
Oke, rijden voor gevorderden.
Ja daar had ik niet op gerekend.
Maar blijf het dat ik het een enge comby vind.
Al hoewel, ik heb een geschakelde voetrem. Dus voetrem doet 1 voorschijf en de achterschijf vertragen.....
Ongeoefende knijpen bij foutgaan uit reactie juist de handrem door. Vandaar mijn opmerking.
 
Als je verwacht dat fabrikanten motoren maken voor vreemde youtube truuks dan kan je lang wachten.
En een andere rem hendel is zo gemonteerd als je dat wilt proberen. Het aanbod is groot.

Monteer dan gelijk een paar valbeugels.
Een andere remhendel kon helaas geen oplossing bieden.
Ik heb deze motor met name gekocht omdat deze een lichte koppeling heeft en ik enigszins redelijk bij de hendels kan komen.

Je hebt een bepaalde ruimte nodig tussen het handvat en de hendel.

Zou een fabrikant een dunnere greep kunnen combineren met hendels die dus dichter bij staan. Dan zou dat voor veel mensen een probleem oplossen.

Ik moet altijd mijn hand openen en rekken om de hendels te kunnen bedienen.
 
Een stuur zal toch een bepaalde minimale dikte moeten hebben om stevig genoeg te blijven qua constructie. Als je de diameter gaat verlagen naar een dunner stuur kan het te zwak worden. En de gashendel constructie is al zo dun mogelijk bij de meeste motoren..

Dus ik denk niet dat dit iets is wat überhaupt mogelijk is.

Bij de gemiddelde motorrijder zal een te dunne gashendel ook zorgen voor kramp in de handen omdat je dan moet gaan knijpen om het te besturen / genoeg grip te hebben op de hendel om het gas te kunnen draaien met je handschoen.

Ik zou het eerder zoeken in zo dun mogelijke handschoenen; zomerhandschoenen bijv. Maar dan lever je wel wat in qua veiligheid om er mobiliteit voor terug te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Terug
Bovenaan Onderaan