De 'fun' is eraf...

India is waar de G310GS/R geproduceerd worden.
En in de 50 k duurtest van Motorrad net buiten de top tien terecht kwam. ;)

Mijn fijnste motor in jaren (van 40+ modellen).
Bekijk bijlage 1894055
Ik denk dat ik mijn R65 ga inruilen voor zo iets. Mijn R65 is prima, maar als gevolg van mijn reuma toch veel te zwaar. Vorig jaar overmoedig geworden omdat het zo goed ging, maar toch te zwaar gebleken. Nu staat hij meer in de schuur dan dat ik erop rijd. Toch maar weer terug naar een lichte en ja dan wordt het weer een BMW, alleen al vanwege de service van de BMW dealer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of een leuke superlichte italiaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de nieuwe versie? dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring van de proefrit :)
heb er een hele tijd terug eentje gehuurd en vond het een fijne motor.
maar het is wel weer ouderwets rekenen met kilometers en voor je rit in de tank kijken.
ik schonk daar te weinig aandacht aan en kwam daardoor (nadat ik onderstaande foto had genomen) met een lege tank stil te staan bij de sluizen bij wijk bij duurstede...
full

Deze voormiddag proefrit gedaan, en dat rijdt heerlijk, moet ik toegeven. Is ook veel vlotter dan verwacht, helemaal geen trage motor.
Ondertussen had de dealer ook een blauwe in de showroom staan, een 2023 model, voor de rest identiek aan de rode (2022) die hij al had, alleen de tankkleur verschilt, alle andere details en accenten zijn identiek.

Eerlijk gezegd, ik wou eerst voor een blauwe gaan maar nu ik ze naast elkaar zag staan moet ik toegeven dat ik toch voor die rode ga kiezen 😊
 
Van een lichte motor (scooter) is de fun ook gauw af.
Rij bijna alleen maar op m'n Agility 50 (72cc). Was haast vergeten dat ik die Bandit ook nog had, totdat ik hem naar m'n nieuwe huis moest verhuizen. Gelukkig startte ie nog.
 
Hangt van de lichte motor of scooter af. Ik heb sinds kort een Benelli TNT 125 (minibike). Hard gaat het niet maar het lijkt wel zo. Door de kleine wielen en lage gewicht is het nogal beweeglijk. Geluidje is ook leuk. Dus dat met die 72cc Agility snap ik wel.
 
Deze voormiddag proefrit gedaan, en dat rijdt heerlijk, moet ik toegeven. Is ook veel vlotter dan verwacht, helemaal geen trage motor.
Ondertussen had de dealer ook een blauwe in de showroom staan, een 2023 model, voor de rest identiek aan de rode (2022) die hij al had, alleen de tankkleur verschilt, alle andere details en accenten zijn identiek.

Eerlijk gezegd, ik wou eerst voor een blauwe gaan maar nu ik ze naast elkaar zag staan moet ik toegeven dat ik toch voor die rode ga kiezen 😊
Die rode gaat ook sneller.
 
Ik zit dicht bij mijn pensioen, maar dit jaar werk ik nog.
Als het even kan doe ik ww verkeer (120km / dag) met de motor.
Praktisch, minder benzine gebruik dan mijn SUV, en handig met files.
Soms doet m'n rug pijn, en heb ik kramp in mijn benen (leeftijd..), en ben ik blij als ik aangekomen ben.
Steeds dezelfde rit, soms met kleine variaties. Saai.
Maar soms - zeker niet altijd - is het ineens heerlijk op dat ding, genoeg om het te blijven doen. Zo'n Zen moment.

Ook heb ik langzaam, betrekkelijk laat in mijn leven, een nieuwe rijstijl ontdekt.
In plaats van jakkeren en elk voordeel pakken, heb ik nu meer de neiging om relaxt te zwieren door de bochten en rotondes;
me niet verzetten tegen de zwaarte- en G-krachten, maar me meer laten meevoeren, de motor het werk laten doen.
Voelt als vliegen (dit gaat niet iedereen begrijpen vrees ik)
Beetje moeilijk uit te leggen, beetje motor rijden met een minimum aan spier-input.
En toch af en toe net geen wheely maken als ik bij een stoplicht vooraan sta. Heel even maar.
Soms beleef ik een moment die het toch weer de moeite waard maakt. Ik hou hem nog even..
Rij zelf al 57 jaar begon op m,n 17e snelheid was alles , nu ben ik ouder heb nu een triumph adventurer en rij wat rustiger en geniet nog steeds , merk wel dat ik mij ertoe moet zetten maar als ik dan rij geniet ik van mijn vrijheid en kom ik altijd te laat thuis 😂😂
 
Voor mij is het echt een levensstijl. Op mijn 22ste haalde ik het motorrijbewijs en ben nu 8 jaar later nog altijd niet afgestapt. Ik heb ook wel een vierwieler bij het huis, maar ik peins er niet over om die met slecht weer te pakken.

Onlangs moest ik vanuit Friesland naar Oegsgeest voor een crematie, voorspellingen grijs en regen. Nette pak in de koffers. eenmaal aangekomen raakte ik aan de praat met de bode die het maar wat interessant vond dat ik van regen niet anders wordt. Na hem bovenstaande uitgelegd te hebben zei hij 'dan wil je ook niet anders.' En zo is het maar net.
 
Voor mij is het echt een levensstijl. Op mijn 22ste haalde ik het motorrijbewijs en ben nu 8 jaar later nog altijd niet afgestapt. Ik heb ook wel een vierwieler bij het huis, maar ik peins er niet over om die met slecht weer te pakken.

Onlangs moest ik vanuit Friesland naar Oegsgeest voor een crematie, voorspellingen grijs en regen. Nette pak in de koffers. eenmaal aangekomen raakte ik aan de praat met de bode die het maar wat interessant vond dat ik van regen niet anders wordt. Na hem bovenstaande uitgelegd te hebben zei hij 'dan wil je ook niet anders.' En zo is het maar net.

Nu is 8 jaar rijden op de motor, in je relatief jonge jaren, nou ook niet echt een tijdsduur om je als een ouwe rot uit te spreken in dit topic 😅
 
Deze voormiddag proefrit gedaan, en dat rijdt heerlijk, moet ik toegeven. Is ook veel vlotter dan verwacht, helemaal geen trage motor.
Ondertussen had de dealer ook een blauwe in de showroom staan, een 2023 model, voor de rest identiek aan de rode (2022) die hij al had, alleen de tankkleur verschilt, alle andere details en accenten zijn identiek.

Eerlijk gezegd, ik wou eerst voor een blauwe gaan maar nu ik ze naast elkaar zag staan moet ik toegeven dat ik toch voor die rode ga kiezen 😊

Mag ik dan voorzichtig vragen waar je het mee vergelijkt?

Ik denk dat je qua rijprestaties echt wel inlevert tov sport, nakeds en dat soort segmenten.
En met 52 pk weet ik niet precies wat je als vlot ervaren hebt in het verleden.

Niet dat je de motor niet geweldig mag vinden. De grijns die je ervan krijgt en het gevoel dat het in jou persoonlijk losmaakt is het belangrijkste, maar ik denk dat je 'rijdt heerlijk' en 'is zeker niet traag' toch echt in perspectief moet plaatsen. Bijna al het moderne spul stuurt strakker en is vlotter.

Maar goed, ik betrap mezelf erop dat 'rijdt heerlijk' bij mij vooral strak sturen betekent... Ook subjectief natuurlijk.
 
Mag ik dan voorzichtig vragen waar je het mee vergelijkt?

Ik denk dat je qua rijprestaties echt wel inlevert tov sport, nakeds en dat soort segmenten.
En met 52 pk weet ik niet precies wat je als vlot ervaren hebt in het verleden.

Niet dat je de motor niet geweldig mag vinden. De grijns die je ervan krijgt en het gevoel dat het in jou persoonlijk losmaakt is het belangrijkste, maar ik denk dat je 'rijdt heerlijk' en 'is zeker niet traag' toch echt in perspectief moet plaatsen. Bijna al het moderne spul stuurt strakker en is vlotter.

Maar goed, ik betrap mezelf erop dat 'rijdt heerlijk' bij mij vooral strak sturen betekent... Ook subjectief natuurlijk.

52 pk? 48 pk. Scheelt er toch nog 4. Zo'n W800 is wel een leuk ding, maar idd niet de vlotste. Er zijn vlottere A2-motoren.
Maar het loopt wel lekker laagtoerig, mooi ding om rustig mee te toeren. Topsnelheid ligt zo rond de 185km/u. Tenminste, ik heb 'm in 2015 gereden, toen had je nog Euro3. Geen idee hoe dat nu met Euro5 zit. Bij mij is 'rijdt heerlijk' dat ie lekker vlot weg is bij de verkeerslichten, soepel stuurt en een goede partij remmen heeft. Uit mijn hoofd weet ik niet meer hoe het bij de W800 zat, is 8 jaar geleden alweer. Als ik even vluchtig mijn test doorlees, vond ik de remmen in principe in orde, maar kon het beter. Wie weet is dat ook in de tussentijd verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
Met een oudere (trage) motor met een 'spannend' stuurgedrag rijden kan ook heel leuk zijn. Maar dat is een ander soort fun dan veel pk's en snaarstrak sturen. Perfectie kan op de duur ook saai worden.
 
Met een oudere (trage) motor met een 'spannend' stuurgedrag rijden kan ook heel leuk zijn. Maar dat is een ander soort fun dan veel pk's en snaarstrak sturen. Perfectie kan op de duur ook saai worden.
Wat dat betreft kan het mij niet saai genoeg zijn.
 
Ik scheet in mei ook in mijn broek van de 42 pk uit mijn R3 op een klein circuit.
Durfde niet vol gas de laatste bocht door het rechte stuk op.
Toch even half dicht en weer open. :+
Een jonge IDM coureur had wel de volgas tip gegeven tijdens de trackwalk. ;)
 
Herkenbaar, Ik loop tegen hetzelfde aan, die kleding aantrekken enzo. En als je ergens naartoe rijdt met lekker weer moet je je helm weer kwijt, zweet je je kapot wegens die dikke jas…

Inmiddels al 10 jaar mijn motorrijbewijs, diverse motoren gehad. Van wegracer tot supermoto. Sinds 2 jaar een mooie Ducati scrambler gekocht die amper buitenkomt, behalve op langere trips met een vriend. En dat is voor mij de lol van het motorrijden ben ik achter gekomen. Je bent op motorvakantie, dus zit je dagelijks in die kleding. Dat is dan je tijdelijke nieuwe routine, waar op dat moment geen alternatief voor is (lui in de auto). En dan is het ineens geen obstakel meer.

Wat ik ook heb: een suzuki gn250. Dat ding is zo traag dat ik alleen een helm en handschoenen aan doe. Maar verassend leuk en je stapt er daardoor makkelijker op.

Ik kom hier op terug, nadat ik mijn auto heb verkocht was ik aangewezen op de motor. Ondanks dat mijn woon-werk verkeer uit snelweg bestaat, is de routine van motorrijden er weer ingekomen. Hoewel mijn motor altijd vertrouwd voelde, kan ik er na een maand dagelijks rijden nog beter mee omgaan. Heb zelfs een stepje aan de grond gehad op de afrit naar mn werk. Ook voor ditjes en datjes in de stad (Groningen) is het perfect. Mijn jas en broek hangt altijd klaar voor gebruik, de drempels die ik beschreef zijn eigenlijk helemaal niet meer zo hoog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan