Dat van die grondspeling zit jou erg hoog geloof ik want je komt er steeds op terug.
Als je normaal rijdt heb je geen problemen met de grondspeling. Ook niet met een duo achterop.
De kettingwiel aanpassing is leuk maar niet nodig omdat de fiets van nature al als een beer trekt.
Voor de rest ben ik het wel aadig met je eens.
Het is voor mij een belangrijk issue geweest toen ik met die fiets reed inderdaad.
Is gewoon erg jammer dat zo'n fantastisch rijwielgedeelte belemmerd wordt door verkeerd geplaatste steppies, want dat is eigenlijk de enige reden.
Je kan de banden niet van rand tot rand gebruiken zonder over de grond te schrapen, als je niks aan de fiets hebt veranderd.
Maar zoals gezegd, ik heb aldoende geleerd, en met wat kleine veranderingen is dat probleem weg en heb je echt een fantastische fiets waar menig supersport erg veel moeite mee zal hebben op het circuit. (ik heb toen een dag lang erg veel lol gehad met GSX'en, R1's en Fireblade's, die gasten waren erg verbaast over de mogelijkheden van de FZ1)
Daarnaast is de motor ook meer dan veelzijdig genoeg om in de Alpen met duo en bagage de BMW Alpenkoningen R1200's etc makkelijk bij te blijven.
Leek mij voor iemand die van een supersport fiets komt, geen onhandige informatie om te hebben, omdat je tijdens proefritten vaak niet direct het echte stuurpotentieel van een fiets gaat benutten en dan dus ook niet achter dit soort zaken komt.
Niet alleen daar, ben wel eens bij een brandweerkazerne geweest waar ze in de nachtdienst meerdere auto's en motoren in onderhoud hadden (en dat waren geen rode met een blauw lampje erop). Van een E-type tot een BMW r1200GS.In die hangar wordt veel geklust in de nacht dienst.
Het is voor mij een belangrijk issue geweest toen ik met die fiets reed inderdaad.
Is gewoon erg jammer dat zo'n fantastisch rijwielgedeelte belemmerd wordt door verkeerd geplaatste steppies, want dat is eigenlijk de enige reden.
Je kan de banden niet van rand tot rand gebruiken zonder over de grond te schrapen, als je niks aan de fiets hebt veranderd.
Maar zoals gezegd, ik heb aldoende geleerd, en met wat kleine veranderingen is dat probleem weg en heb je echt een fantastische fiets waar menig supersport erg veel moeite mee zal hebben op het circuit. (ik heb toen een dag lang erg veel lol gehad met GSX'en, R1's en Fireblade's, die gasten waren erg verbaast over de mogelijkheden van de FZ1)
Daarnaast is de motor ook meer dan veelzijdig genoeg om in de Alpen met duo en bagage de BMW Alpenkoningen R1200's etc makkelijk bij te blijven.
Leek mij voor iemand die van een supersport fiets komt, geen onhandige informatie om te hebben, omdat je tijdens proefritten vaak niet direct het echte stuurpotentieel van een fiets gaat benutten en dan dus ook niet achter dit soort zaken komt.
Om even te reageren op de scheurtjes in de rubbers tussen de cilinders en de carburateurs, mijn fazer (1998) heeft dit ook. Volgens de garagehouder en verschillende mensen op het internet kan dit over het algemeen geen kwaad. Over het algemeen zijn de scheurtjes namelijk nooit "door" en lekken de rubbers dus ook niet! Gewoon goed in de gaten houdenen regelmatig insprayen met wd40 of siliconenspray,of als je paranoid bent laten vervangen maar de kans dat ze echt doorscheuren is vrij klein.
Wel beetje een appel peer vergelijking; relatief groot generatie en verhoudingsgewijs prijs verschil.Vind de afwerking van de FZ1 trouwens van een ander niveau dan van de FZS600.
Vind de afwerking van de FZ1 trouwens van een ander niveau dan van de FZS600.
Op de FZS600 vind ik ze iets te hoog staan om echt lekker te zitten, maar ook op die fiets rij je de stepjes aan de grond.. Maar de FZS600 vind ik sowieso in alles al een lage fiets.
De afwerking is inderdaad prima. Het frame-achterbrug is echt een plaatje op naar te kijken en alles is netjes en mooi. behalve dat gedrocht aan de rechterkant...
Volgens mij zitten de stepjes van een FZS600 zelfs lager als die van een FZ1, maar het 'ruimte gevoel' wordt bepaald door de afstand zadel-stepjes. En die is bij een fz1 best groot.
Ik heb wel iets meer ervaring met de FZ1 dan jij, en heb zo'n beetje hetzelfde gevoel. Lekker breed stuur, veel controle. Met lopen aan de hand is ie super stabiel. Hij bokt heel wat makkelijker op dan mijn XJ6 Diversion. Verder is de tank wel (erg) breed bij je knieen, en zit je dus ook best wel een eind met je benen uit elkaar. (zelfs in vergelijking met onze oude Caponord), ook niet een van de kleinste motoren.
Het rijdt gewoon goed, punt. Het probleem van de grondspeling zoals Vincefazer heb ik niet gemerkt (ik rijd dan ook als een natte krant met hooikoorts)
Alleen in woonwijken is hij wel rochelig en lastig te doseren. Met gas erop is het toppie. Het rijwielgedeelte is lekker strak.
Comfort is ok, (zeker de FZ1 Fazer GT die wij hadden). 150 heb je niet in de gaten.
COmfort van de duo valt vies tegen. Voor een tanktas is ie goed geschikt. Het kontje is niet echt heel handig voor zijtassen (of althans, mijn 2x 35 L booster set). Misschien dat een compactere oxford sport set beter gaat?
Die gasreactie is denk niet enkel een puntje van de FZ1, Yamaha heeft/had daar gewoon wat moeite mee.
absoluut, maar ik vind de volle kuip de meerprijs tov de 'normale' div niet waard.De XJ6 Diversion F vind ik ook een erg mooie motor, waarbij de prijs ook nog eens gunstig is.
[afbeelding]
Doen we dat!
78 pk is (voor mij) meer dan genoeg.
Wanneer gebruik je nou al die pk's? Zeker op een 4 cilinder moet je dan steeds vol doorhalen in de toeren..
Vind de motor in het rood eigenlijk ook wel mooi, heb em in het 'echt' tot nu toe enkel in het zwart en blauw gezien..
Lekker volgeladen met bagage ook trouwens.
Waar ging de reis heen?
Houffalize. Ik was even op en neer gereden. Mijn schoonzusje moest naar huis, en heb meteen de auto omgerolen voor de motor (in een dag). In de bagage rol zaten 4 kussen en 2 slaapzakken plus wat losse kleding en in de koffer wandelschoenen en camera's en in de tanktas zaten wat boeken en klein grut.
Ik heb ook nog een set zijtassen, maar die had ik niet nodig.Zoals je NIET kan zien heb ik het zijtasframe van givi, wat echt heel goed werkt!edit: die staat dus niet op de foto
Helaas regen vanaf eindhoven. Maar de uitsteekseltjes aan de topkuip houden je handen mooi uit de wind (en regen).
het rood is echt heel mooi LAVARED (kan ventastic ook wel beamen denk ik) en verandert met de zon van Diep wijnrood naar fel stralend knalrood
[afbeelding]