Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

De Fazerrijders (V/M) Hangplek Deeltje 10

Wat is jouw leeftijd?

  • 18-24

    Stemmen: 30 31,9%
  • 25-30

    Stemmen: 31 33,0%
  • 31-35

    Stemmen: 10 10,6%
  • 36-40

    Stemmen: 11 11,7%
  • 41-45

    Stemmen: 5 5,3%
  • 46-50

    Stemmen: 4 4,3%
  • 51-55

    Stemmen: 1 1,1%
  • 56-60

    Stemmen: 1 1,1%
  • 60+

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.

Het is voor mij een belangrijk issue geweest toen ik met die fiets reed inderdaad.
Is gewoon erg jammer dat zo'n fantastisch rijwielgedeelte belemmerd wordt door verkeerd geplaatste steppies, want dat is eigenlijk de enige reden.
Je kan de banden niet van rand tot rand gebruiken zonder over de grond te schrapen, als je niks aan de fiets hebt veranderd.
Maar zoals gezegd, ik heb aldoende geleerd, en met wat kleine veranderingen is dat probleem weg en heb je echt een fantastische fiets waar menig supersport erg veel moeite mee zal hebben op het circuit. (ik heb toen een dag lang erg veel lol gehad met GSX'en, R1's en Fireblade's, die gasten waren erg verbaast over de mogelijkheden van de FZ1)
Daarnaast is de motor ook meer dan veelzijdig genoeg om in de Alpen met duo en bagage de BMW Alpenkoningen R1200's etc makkelijk bij te blijven.

Leek mij voor iemand die van een supersport fiets komt, geen onhandige informatie om te hebben, omdat je tijdens proefritten vaak niet direct het echte stuurpotentieel van een fiets gaat benutten en dan dus ook niet achter dit soort zaken komt.
 
Laatst bewerkt:

Wat heb jij dan aangepast als ik vragen mag?
 
In die hangar wordt veel geklust in de nacht dienst.
Niet alleen daar, ben wel eens bij een brandweerkazerne geweest waar ze in de nachtdienst meerdere auto's en motoren in onderhoud hadden (en dat waren geen rode met een blauw lampje erop). Van een E-type tot een BMW r1200GS.

Je moet toch iets doen op je werk
 

Heb zelf zeer, zeer beperkte ervaring met de FZ1, slechts een kwartiertje of zo.

Vond/vind het een erg mooie motor, vergeleken met de FZS600 viel mij vooral op dat het stuur breed is, en ik iets meer beenruimte had. Denk dat dat laatste kwam doordat de stepjes anders geplaatst zijn. Zat wel lekker ieder geval.
Vind de afwerking van de FZ1 trouwens van een ander niveau dan van de FZS600.

Op de FZS600 vind ik ze iets te hoog staan om echt lekker te zitten, maar ook op die fiets rij je de stepjes aan de grond.. Maar de FZS600 vind ik sowieso in alles al een lage fiets.
 

(wd40 droogt wellicht uit)

Zijn behoorlijke prijzige rubbers. Bij 40k waren ze bij mij ook nog niet lek, vervangen bij lekkage.
 
.

Vind de afwerking van de FZ1 trouwens van een ander niveau dan van de FZS600.
Wel beetje een appel peer vergelijking; relatief groot generatie en verhoudingsgewijs prijs verschil.
De nieuwe generatie (FZx, na de FZSx periode) hebben als grootste voordeel veel stijver rijwielgedeelte.
 
Laatst bewerkt:
Die rubbers drogen aan de buitenkant uit, dat klopt, maar zijn behoorlijk dik. Maar zolang als ze niet lekken kan het geen kwaad. Je merkt het vanzelf als je blok onrustiger loopt of ze vet slaan (benzinedamp kruipt eruit). Die van mij hadden bij 84k ook wat kleine droogtescheurtjes, maar waren zeker niet lek, verder nooit wat aan gedaan met vaseline, vet, conservering of wat dan ook. Geen zorgen, komt goed
 
Snap dat het geen gelijkwaardig vergelijkingsmateriaal is, maar de FZ1 blijft wel een fantastische mooie fiets.

En omdat ik zelf geen heb staan thuis, mezelf even verlekkeren aan een plaatje:


In het blauw vind ik em het mooist.
 

De afwerking is inderdaad prima. Het frame-achterbrug is echt een plaatje op naar te kijken en alles is netjes en mooi. behalve dat gedrocht aan de rechterkant...

Volgens mij zitten de stepjes van een FZS600 zelfs lager als die van een FZ1, maar het 'ruimte gevoel' wordt bepaald door de afstand zadel-stepjes. En die is bij een fz1 best groot.

Ik heb wel iets meer ervaring met de FZ1 dan jij, en heb zo'n beetje hetzelfde gevoel. Lekker breed stuur, veel controle. Met lopen aan de hand is ie super stabiel. Hij bokt heel wat makkelijker op dan mijn XJ6 Diversion. Verder is de tank wel (erg) breed bij je knieen, en zit je dus ook best wel een eind met je benen uit elkaar. (zelfs in vergelijking met onze oude Caponord), ook niet een van de kleinste motoren.

Het rijdt gewoon goed, punt. Het probleem van de grondspeling zoals Vincefazer heb ik niet gemerkt (ik rijd dan ook als een natte krant met hooikoorts)
Alleen in woonwijken is hij wel rochelig en lastig te doseren. Met gas erop is het toppie. Het rijwielgedeelte is lekker strak.

Comfort is ok, (zeker de FZ1 Fazer GT die wij hadden). 150 heb je niet in de gaten.
COmfort van de duo valt vies tegen. Voor een tanktas is ie goed geschikt. Het kontje is niet echt heel handig voor zijtassen (of althans, mijn 2x 35 L booster set). Misschien dat een compactere oxford sport set beter gaat?
 
Laatst bewerkt:

Die gasreactie is denk niet enkel een puntje van de FZ1, Yamaha heeft/had daar gewoon wat moeite mee. Op m'n XT is het ook een best heftige reactie, het wordt natuurlijk ook versterkt door het ontbreken van 3 cilinders daarop.

Als ik enkel asfalt zou willen rijden, zou de FZ1 waarschijnlijk torenhoog op m'n 'wenslijst' staan. Maar dan zou de uitlaat inderdaad vervangen worden.
De XJ6 Diversion F vind ik ook een erg mooie motor, waarbij de prijs ook nog eens gunstig is.
 
Laatst bewerkt:
Compenseer dat dan met een foto van je eigen Fazer!

 


niets mis met een diversion hoor Zelfde blok als een FZ6, alleen andere slokdarm en maar 78 pk.

Die gasreactie is denk niet enkel een puntje van de FZ1, Yamaha heeft/had daar gewoon wat moeite mee.

de XJ6 is boterzacht... Geen enkele last van aan-uit.

De XJ6 Diversion F vind ik ook een erg mooie motor, waarbij de prijs ook nog eens gunstig is.
[afbeelding]
absoluut, maar ik vind de volle kuip de meerprijs tov de 'normale' div niet waard.
 
Laatst bewerkt:
78 pk is (voor mij) meer dan genoeg.
Wanneer gebruik je nou al die pk's? Zeker op een 4 cilinder moet je dan steeds vol doorhalen in de toeren..

Vind de motor in het rood eigenlijk ook wel mooi, heb em in het 'echt' tot nu toe enkel in het zwart en blauw gezien..

Lekker volgeladen met bagage ook trouwens.
Waar ging de reis heen?
 

Houffalize. Ik was even op en neer gereden. Mijn schoonzusje moest naar huis, en heb meteen de auto omgerolen voor de motor (in een dag). In de bagage rol zaten 4 kussen en 2 slaapzakken plus wat losse kleding en in de koffer wandelschoenen en camera's en in de tanktas zaten wat boeken en klein grut.
Ik heb ook nog een set zijtassen, maar die had ik niet nodig. Zoals je NIET kan zien heb ik het zijtasframe van givi, wat echt heel goed werkt! edit: die staat dus niet op de foto
Helaas regen vanaf eindhoven. Maar de uitsteekseltjes aan de topkuip houden je handen mooi uit de wind (en regen).

het rood is echt heel mooi LAVARED (kan ventastic ook wel beamen denk ik) en verandert met de zon van Diep wijnrood naar fel stralend knalrood
 
Laatst bewerkt:

Is inderdaad een hele mooi rode kleur. Is ook een hele erge chique kleur krijg ik regelmatig te horen. Niet zo opvallend als het felle Ducati rood, maar gewoon chique.

 
Laatst bewerkt:
Leuk, Houffalize ben ik op de Fazer ook eens geweest. Maar dat was een terras/tussenstop.

Heb ooit in een motorblad eens een artikel gezien van iemand met een rode FZS600 2003 (wat ik ook heb), die handkappen op z'n Fazer had gezet.
Zag er niet uit, maar is wel fijn..

Zelf nooit gedaan, omdat ik in de winter toch niet op de Fazer rij..

Heb vandaag belachelijk veel zin in de zomer. Lekker warm weer, hopelijk zonnig. En dan weer op de motor op vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Mooie actiefoto's komen er trouwens voorbij.
 
Blijft ook een mooie motor hoor Mark.

Lekker met de (in mijn geval bijna) open Leo's herrie schoppen.
 
Ben idd ook erg tevreden met mijn open leo's
Tunnels zijn zo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.