Dat vind ik een vreemde vraag, Lunatic! Om een goede coach/instructeur te zijn, moet je vooral goed kunnen analyseren, en overbrengen. Eigenlijk zijn eigen prestaties helemaal niet van belang. Bij geen enkele sport!
Ik bedoel het ook niet om iemand de grond in te boren
Ik kan het helaas niet helemaal met jou eens zijn, het is bij heel veel sporten niet nodig om het zelfs maar te kunnen. Er zijn bij heel veel sporten coaches/instructeurs die de sport niet zelf kunnen, maar heel goed andere mensen het wel leren en het spel begrijpen. Dit zal ook wel in de motorsport zo zijn.
Ik kan mij voorstellen dat er iemand langs de kant staat en video's en logdata kan analyseren en vertalen naar een goede uitleg en hulp naar de rijder toe. Het is natuurlijk heel anders als de instructeur zelf gaat mee rijden en het voor moet doen. Dan zou het wel handig zijn dat de instructeur beter is dan de rijder zelf.
Ik was dus in de veronderstelling dat als iemand instructeur wordt, diegene de sport dan goed onder de knie heeft, dit om het goed over te kunnen brengen aan de leerlingen. Het is dan niet zo raar dat ik dacht dat de instructeurs van de Race-academy toch minimaal onder de 2 minuten kunnen rijden. Als je een goede houding hebt, de juiste lijnen kan rijden, je motor goed onder controle hebt,en ook nog kan opletten wat je leerlingen allemaal doen. Dan denk ik dat je makkelijk onder de 2 minuten moet kunnen rijden als je zonder leerlingen rijdt.
Zoals ik al eerder zei, ik bedoel het niet negatief. Ik post toch ook dat ik het een leuk verslag vind. Het is ook super knap dat ze een 2.08 neerzet ondanks de buikpijn. Er zijn veel mannen en vrouwen die het haar niet nadoen. Als je onder de 2.10 op Assen rijdt ben je gewoon lekker bezig en zit je flink aan het gas te hangen. Daar is helemaal niets mis mee.
Alleen vroeg ik mij af of je dan goed genoeg bent om andere mensen die daar veel geld voor betalen de sport te leren, that's all. Maar zoals mij ondertussen is uitgelegd worden de instructeurs dus per groep ingedeeld en is het verder helemaal geen probleem.
Ook weer opgelost.
Nogmaals ik bedoel het niet negatief, het kwam/komt misschien een beetje verrot mijn mond uit.
P.s.
Ik vind alle vrouwen die op het circuit rijden allemaal
altijd leuk om te zien hoe vrouwen op de motor aan het raggen zijn. En al helemaal als ze de mannen het snot
voor de ogen rijden.