*Circuitrijdende dames, part 2!*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk verslag *O* *O* *O* *O*

Maar ik vroeg mij wel wat af ?

jij bent toch instructeur bij the race academy??? waarom rijd je dan zo'n slakkie tijd...

kijk je hoeft natuurlijk niet snel te zijn.. maar kom op zeg... als instructeur moet je toch wel onder de 2:00 kunnen rijden op assen (oude layout) als je instructeur bent.

Of zie ik dat helemaal verkeerd :?

Ben wel benieuwd naar reactie :?
Daar waar wij vrouwen het super vinden dat ze nog zo'n tijd neerzet incl die verrotte buikpijn.., vinden mannen blijkbaar iets heel anders...
Venus is het toch waar we vandaan komen en mannen van Mars :}

;)
 
Leuk verslag *O* *O* *O* *O*

Maar ik vroeg mij wel wat af ?

jij bent toch instructeur bij the race academy??? waarom rijd je dan zo'n slakkie tijd...

kijk je hoeft natuurlijk niet snel te zijn.. maar kom op zeg... als instructeur moet je toch wel onder de 2:00 kunnen rijden op assen (oude layout) als je instructeur bent.

Of zie ik dat helemaal verkeerd :?

Heb je toch verkeerd, tijden zeggen niet altijd alles. Basia heeft een erg nette houding welke je ook prima kunt leren met een wat lager tempo. (En aangezien je om te leren sowieso niet op de max moet gaan rijden, komt dat goed uit ...)
 
Of zie ik dat helemaal verkeerd :?

Ik heb even getwijfeld op ik hier wel op wil reageren. Vind het zacht gezegd niet heel aardig gepost...

Maar ja, dat zie je zeker verkeerd. Snel kunnen rijden wil nog niet zeggen dat je de technieken goed kunt overbrengen naar een ander. Je wordt niet zomaar aangenomen...

Ik zal dus ook nooit lesgeven in de snelste groepen, aangezien ik, zoals jij zo fijntjes aangeeft, een slakkentijd rijd :z
 
Heb je toch verkeerd, tijden zeggen niet altijd alles. Basia heeft een erg nette houding welke je ook prima kunt leren met een wat lager tempo. (En aangezien je om te leren sowieso niet op de max moet gaan rijden, komt dat goed uit ...)

Oke dan heb ik het verkeerd gezien, sorry..

Ik was echter in de veronderstelling dat dat een instructeur te alle tijden geen moeite moet hebben om achterste voren te zitten om te kijken hoe zijn cursisten het ervan afbrengen. En niet met het mes tussen hun tanden een 2:08 (nieuwe ruskenhoek) rijdt.

Maar je hebt gelijk een goede houding is heel erg belangrijk. Dat is de basis, en zonder een goede basis kom je niet verder.
 
Ik was echter in de veronderstelling dat dat een instructeur te alle tijden geen moeite moet hebben om achterste voren te zitten om te kijken hoe zijn cursisten het ervan afbrengen.

Dat klopt, daar wordt met de groepsindeling rekening mee gehouden. Op Assen heb ik bijv. mensen les gegeven die 2:49 reden aan het eind van de dag... alle tijd dus.

En for the record: die 2:08 had ik op de oude baan ook al gereden... kan nog niet wennen aan die nieuwe Ruskenhoek, word er alleen maar trager van :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even getwijfeld op ik hier wel op wil reageren. Vind het zacht gezegd niet heel aardig gepost...

Maar ja, dat zie je zeker verkeerd. Snel kunnen rijden wil nog niet zeggen dat je de technieken goed kunt overbrengen naar een ander. Je wordt niet zomaar aangenomen...

Ik zal dus ook nooit lesgeven in de snelste groepen, aangezien ik, zoals jij zo fijntjes aangeeft, een slakkentijd rijd :z
Als collega instructeur wil ik hier mijn bijval in geven.

Velen denken dat een instructeur pas een goede instructeur is als ie de sterren van de hemel rijdt. Geloof me, er lopen genoeg instructeurs rond die rond de 1.45-1.50 rijden op Assen, maar die niet in staat zijn om een goede analyse van jou te maken en jou stapsgewijs kunnen helpen om je, gegeven jouw specifieke knelpunten, sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft te maken met een stukje vakmanschap in de zin van kennis van technieken en deze op een te begrijpen manier over te kunnen brengen naar een ander, met daarnaast het nodige analytische vermogen om in te kunnen schatten hoe mensen emotioneel / sociaal in elkaar zitten en daar op een professionele manier mee om te gaan.

Daarnaast wordt er lesgegeven in alle niveau's, dus heb je ook op alle niveau's instructeurs nodig. Ik durf zelfs de stelling aan dat iemand die 2.08 rijdt, wellicht beter in staat is om iemand die rond de 2.25-2.30 verder op weg te helpen, aangezien die zich beter kan inleven in de knelpunten waar die betreffende cursisten op dat niveau mee geconfronteerd worden.
 
Als collega instructeur wil ik hier mijn bijval in geven.

Velen denken dat een instructeur pas een goede instructeur is als ie de sterren van de hemel rijdt. Geloof me, er lopen genoeg instructeurs rond die rond de 1.45-1.50 rijden op Assen, maar die niet in staat zijn om een goede analyse van jou te maken en jou stapsgewijs kunnen helpen om je, gegeven jouw specifieke knelpunten, sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft te maken met een stukje vakmanschap in de zin van kennis van technieken en deze op een te begrijpen manier over te kunnen brengen naar een ander, met daarnaast het nodige analytische vermogen om in te kunnen schatten hoe mensen emotioneel / sociaal in elkaar zitten en daar op een professionele manier mee om te gaan.

Daarnaast wordt er lesgegeven in alle niveau's, dus heb je ook op alle niveau's instructeurs nodig. Ik durf zelfs de stelling aan dat iemand die 2.08 rijdt, wellicht beter in staat is om iemand die rond de 2.25-2.30 verder op weg te helpen, aangezien die zich beter kan inleven in de knelpunten waar die betreffende cursisten op dat niveau mee geconfronteerd worden.

Dank Peter :j
 
waarom rijd je dan zo'n slakkie tijd...

Of zie ik dat helemaal verkeerd :?
Whahaha! Basia is een slow-girl :P

Denk dat menig dame/heer jaloers is op deze tijden! Maar ja... (kop je 'm in Viv? :P ) Maar verder sluit ik me aan bij bovenstaande reacties!
 
Haha slakkieee :P Mail je dit weekend effe want we moeten nog inschrijfformulieren inleveren. Straks is de endu vol :o
 
Ik heb even getwijfeld op ik hier wel op wil reageren. Vind het zacht gezegd niet heel aardig gepost...

Maar ja, dat zie je zeker verkeerd. Snel kunnen rijden wil nog niet zeggen dat je de technieken goed kunt overbrengen naar een ander. Je wordt niet zomaar aangenomen...

Ik zal dus ook nooit lesgeven in de snelste groepen, aangezien ik, zoals jij zo fijntjes aangeeft, een slakkentijd rijd :z

:} :} :} :} :} :} :} :}
 
Als collega instructeur wil ik hier mijn bijval in geven.

Velen denken dat een instructeur pas een goede instructeur is als ie de sterren van de hemel rijdt. Geloof me, er lopen genoeg instructeurs rond die rond de 1.45-1.50 rijden op Assen, maar die niet in staat zijn om een goede analyse van jou te maken en jou stapsgewijs kunnen helpen om je, gegeven jouw specifieke knelpunten, sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft te maken met een stukje vakmanschap in de zin van kennis van technieken en deze op een te begrijpen manier over te kunnen brengen naar een ander, met daarnaast het nodige analytische vermogen om in te kunnen schatten hoe mensen emotioneel / sociaal in elkaar zitten en daar op een professionele manier mee om te gaan.


Daarnaast wordt er lesgegeven in alle niveau's, dus heb je ook op alle niveau's instructeurs nodig. Ik durf zelfs de stelling aan dat iemand die 2.08 rijdt, wellicht beter in staat is om iemand die rond de 2.25-2.30 verder op weg te helpen, aangezien die zich beter kan inleven in de knelpunten waar die betreffende cursisten op dat niveau mee geconfronteerd worden.

*D :} Peter :}
 
Laatst bewerkt:
Haha slakkieee :P Mail je dit weekend effe want we moeten nog inschrijfformulieren inleveren. Straks is de endu vol :o

Die is 16 oktober toch?? Dan heb ik een probleem -O- Mijn werkgever is zo aardig geweest om precies op die dag een standbyblok te laten ingaan. Ik kan dat blok er niet uitgooien of verzetten. Dus tenzij ik die eerste dag niet word opgeroepen, kan ik niet meerijden :/

En Slakkie Racing ging zo goed de vorige keer!!

Voor degenen die dit lezen en geen idee hebben waar dit over gaat: we reden met 2 teams van 3 man mee in een kartendurance in Utrecht. Ons team (Slakkie Racing!!) en het andere team (Prudser Racing) zijn allebei in de top 10 geeindigd toen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag *O* *O* *O* *O*

Maar ik vroeg mij wel wat af ?

jij bent toch instructeur bij the race academy??? waarom rijd je dan zo'n slakkie tijd...

kijk je hoeft natuurlijk niet snel te zijn.. maar kom op zeg... als instructeur moet je toch wel onder de 2:00 kunnen rijden op assen (oude layout) als je instructeur bent.

Of zie ik dat helemaal verkeerd :?

_O- Je naam zegt al genoeg :Y
 
Dat vind ik een vreemde vraag, Lunatic! Om een goede coach/instructeur te zijn, moet je vooral goed kunnen analyseren, en overbrengen. Eigenlijk zijn eigen prestaties helemaal niet van belang. Bij geen enkele sport!
 
@Basia: Mijn nieuwe foto's van CPZ 13/9/10 zijn binnen, als het kan, mag deze in de OP voor die andere van mij? Voorlopig ff geen circuit en geen nieuwe foto's, dus je hebt ff rust van mij ;)
2aan9l0.jpg
 
Dat vind ik een vreemde vraag, Lunatic! Om een goede coach/instructeur te zijn, moet je vooral goed kunnen analyseren, en overbrengen. Eigenlijk zijn eigen prestaties helemaal niet van belang. Bij geen enkele sport!


Ik bedoel het ook niet om iemand de grond in te boren :N :N :N

Ik kan het helaas niet helemaal met jou eens zijn, het is bij heel veel sporten niet nodig om het zelfs maar te kunnen. Er zijn bij heel veel sporten coaches/instructeurs die de sport niet zelf kunnen, maar heel goed andere mensen het wel leren en het spel begrijpen. Dit zal ook wel in de motorsport zo zijn.

Ik kan mij voorstellen dat er iemand langs de kant staat en video's en logdata kan analyseren en vertalen naar een goede uitleg en hulp naar de rijder toe. Het is natuurlijk heel anders als de instructeur zelf gaat mee rijden en het voor moet doen. Dan zou het wel handig zijn dat de instructeur beter is dan de rijder zelf.

Ik was dus in de veronderstelling dat als iemand instructeur wordt, diegene de sport dan goed onder de knie heeft, dit om het goed over te kunnen brengen aan de leerlingen. Het is dan niet zo raar dat ik dacht dat de instructeurs van de Race-academy toch minimaal onder de 2 minuten kunnen rijden. Als je een goede houding hebt, de juiste lijnen kan rijden, je motor goed onder controle hebt,en ook nog kan opletten wat je leerlingen allemaal doen. Dan denk ik dat je makkelijk onder de 2 minuten moet kunnen rijden als je zonder leerlingen rijdt.

Zoals ik al eerder zei, ik bedoel het niet negatief. Ik post toch ook dat ik het een leuk verslag vind. Het is ook super knap dat ze een 2.08 neerzet ondanks de buikpijn. Er zijn veel mannen en vrouwen die het haar niet nadoen. Als je onder de 2.10 op Assen rijdt ben je gewoon lekker bezig en zit je flink aan het gas te hangen. Daar is helemaal niets mis mee.

Alleen vroeg ik mij af of je dan goed genoeg bent om andere mensen die daar veel geld voor betalen de sport te leren, that's all. Maar zoals mij ondertussen is uitgelegd worden de instructeurs dus per groep ingedeeld en is het verder helemaal geen probleem.

Ook weer opgelost.

Nogmaals ik bedoel het niet negatief, het kwam/komt misschien een beetje verrot mijn mond uit.

P.s.

Ik vind alle vrouwen die op het circuit rijden allemaal :} :} :} :} :} :} :} altijd leuk om te zien hoe vrouwen op de motor aan het raggen zijn. En al helemaal als ze de mannen het snot
voor de ogen rijden.
 
Ik kan mij voorstellen dat er iemand langs de kant staat en video's en logdata kan analyseren en vertalen naar een goede uitleg en hulp naar de rijder toe. Het is natuurlijk heel anders als de instructeur zelf gaat mee rijden en het voor moet doen. Dan zou het wel handig zijn dat de instructeur beter is dan de rijder zelf.

Ze kan goed rijden, maar dat heeft dus niets met de snelheid te maken... Wat ze zelf ook al zei.
 
oja en het was mijn verjaardag gister en ik kreeg nog een kleinigheidje van de wedstrijdleiding. _O- [afbeelding]

Wat een bikkel :Y

En snel die mitella weer af en een sling omdoen ;) Je schouder moet hangen en niet ondersteund worden heb ik me toen laten vertellen door de sleutelbeen breuk meneer :Y
 
er zijn nou eenmaal veel niveau's met circuitrijden, iemand die heel snel is zal waarschijnlijk ook meer moeite hebben met 'heel' langzaam rijden.

Het is een kunst om het tempo te rijden zodat je je cursisten niet 'in de weg' zit en ze niet 'het snot voor de ogen' rijd

Het gaat dus niet alleen maar om het achterom kunnen zitten om te kijken wat je cursisten doen, als jij 2 bochten van ze weg rijd en dan pas omdraait ben je een beetje te laat :+

@ Anoek super mooie foto's weer *D
 
Ik vind alle vrouwen die op het circuit rijden allemaal :} :} :} :} :} :} :} altijd leuk om te zien hoe vrouwen op de motor aan het raggen zijn. En al helemaal als ze de mannen het snot
voor de ogen rijden.

Ik krijg altijd :r neigingen als ik dit soort reacties lees.
 
Ik kan mij voorstellen dat er iemand langs de kant staat en video's en logdata kan analyseren en vertalen naar een goede uitleg en hulp naar de rijder toe. Het is natuurlijk heel anders als de instructeur zelf gaat mee rijden en het voor moet doen. Dan zou het wel handig zijn dat de instructeur beter is dan de rijder zelf.

Ze kan goed rijden, maar dat heeft dus niets met de snelheid te maken... Wat ze zelf ook al zei.

Ik zeg ook niet dat ze niet goed kan rijden ;)

Maar laten wij er over ophouden, anders wordt het nog een Rel en daar heb ik echt geen zin in. Zoals ik al zei, het kwam misschien een beetje verkeerd mijn strot uit, ik bedoel er verder niets mee.

Let's kiss and make up :+ :+ :+ :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan