Volgens mij hebben de ZAC-meiden hartstikke mooi weer vandaag
SUCCES!!!!!
klopt en ik dus ook gelukkig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij hebben de ZAC-meiden hartstikke mooi weer vandaag
SUCCES!!!!!
Ja dames en Jaap....vertel vertel!?!? Ik ben benieuwd hoe het is gegaan.
Aan het weer zal het niet gelegen hebben toch!?
Ja dames en Jaap....vertel vertel!?!? Ik ben benieuwd hoe het is gegaan.
Aan het weer zal het niet gelegen hebben toch!?
oja en het was mijn verjaardag gister en ik kreeg nog een kleinigheidje van de wedstrijdleiding. [afbeelding]
Ah kut zeghey meiden,
de dag voor mij is iets minder goed afgelopen.
Begonnen met een rustige vrije training, daarna een goeie kwali gereden en dus 5 sec van mijn PR gereden (2.10) alleeen jammer genoeg ben ik hard onderuit gegaan in de wedstrijd
Het laatste linker knikje voor de ramshoek zat er een voor me en die ging hard in de remmen, ik zat er rechts achter en toen ik terug schakelde kwam ik (achteraf gezien) tussen twee versnellingen. Ik had geen tijd meer om in te sturen en ging dus rechtdoor. Remmen, remmen, remmen, voor het gras mijn rem los gelaten en in het gras was ik stabiel tot aan het einde van het gras (denk dat er een grote plas heeft gelegen) en toen gleed mijn voorwiel weg en ik smakte op het asfalt. Na een glijpartij en een paar keer rollen lag k stil en het eerste wat ik riep was: k*t mijn motor is al verkocht.... maar toen voelde ik mijn sleutelbeen al. aangekomen bij de dokterpost is het enige wat echtt pijn doet mijn sleutelbeen en daarom moest ik ook door naar het ziekenhuis. Ik mocht kiezen om in Assen te gaan of thuis in omgeving. Dan maar thuis, Christ moest nog rijden en we hebben de dag gewoon afgemaakt. In Hardewijk naar het zienhuis en idd zoals mijn voorgevoelens al zeiden, sleutelbeen gebroken. Naja zoals er altijd al gezegd word er zijn coureurs die nog moeten vallen en er zijn coureurs die al gevallen zijn. Hopelijk hoef ik nu niet meer te vallen want dat heb ik nu wel gehad
Jammer genoeg nu wel flink sleutelen aan de motor, maar dat is het risico van racen.
We blijven er gewoon nuchter over en over 4 tot 6 weken ben ik helemaal de oude.
[afbeelding]
Ah kut zeg
Maargoed, wel lol gehad zo te zien...
Wel grappig dat je verteld je sleutelbeen te voelen, je hoort vaak dat mensen niks voelen door de adrenaline
Ok wel apart dan haha. Beterschapben sporter en ken mijn lichaam goed, dus dat scheelt. Maar ik moet zeggen dat het ook echt goed pijn doet. Ik heb weleens mijn arm of mijn been gebroken maar dit doet toch echt meer pijn.
en ja we blijven lachen
Gefeliciteerd nog!oja en het was mijn verjaardag gister en ik kreeg nog een kleinigheidje van de wedstrijdleiding. [afbeelding]
Gaaf verslag, lekker wezen knokken op de baanZAC Race, 15 september
Bij aankomst op Assen zag ik het somber in. Het was me toch aan het hozen! Niet normaal! Uitgeladen en gaan slapen.
Gelukkig scheen de volgende ochtend de zon, om de hele dag te blijven schijnen
De S0 mocht als eerste gaan trainen, mét de nieuwe Ruskenhoek. Dat was wennen zeg! Je rijdt al zolang die oude combinatie! Met mijn werk ben ik erg flexibel ingesteld, met racen duidelijk minder De eerste sessie was vooral weer inkomen, wennen aan de snelheid en de nieuwe Ruskenhoek. Ondanks dat ik nog niet wakker was, had ik de 6e tijd (2:15) in de S0 neergezet.
De kwalificatie ging al een stuk beter! Echt ontzettend lekker gereden, zeker de eerste helft van de sessie. Daarna kwam ik achter de rijder te zitten die in Zandvoort Esther had aangereden. Ik snapte nu waarom: die gozer is niet slim bezig! Rare lijnen, inhaal- en uitremacties... hier wil ik voorbij! Dat lukte uiteindelijk ook, heb 'm niet meer gezien. Resultaat: 2:08
Gezien de lage opkomst (waarschijnlijk vanwege de weersvoorspelling) werd de S0 samengevoegd met een deel van de S1 voor de race. Wij werden dus automatisch gepromoveerd naar de S1. Heb ik daar ook eens in gereden
Aangezien starten altijd kut gaat, heb ik die in de pauze weer geoefend. Leuk, op een stuk paddock waar ook lessers bezig waren met slalommen enzo.
Het bleek wel nuttig, want met de start kwam ik redelijk mee in plaats van dat iedereen me om de oren vliegt. Ik begin de race goed en raak her en der in gevecht met mensen. Halverwege de race begint echter een vreselijke buikpijn op te zetten, net of ik m'n rugprotector te strak heb vastgemaakt en alles afknelt. De race wordt rood afgevlagd na 4 rondjes door Claudia's valpartij Tot mijn verbazing kregen we een herstart. (ze hadden het tijdschema vervroegd i.v.m. verwachte regen 's middags) Die start ging minder en het tweede deel van deze race ging ook minder, door die buikpijn. Wilde eigenlijk alleen maar naar binnen!
2 paracetamol erin, op naar de 2e race. Die was veel leuker! Wederom een niet al te beroerde start en ik raak in gevecht met een KTM superduke en een rode CBR. Ik haal de superduke in bij de Ruskenhoek, hij mij weer bij de Strubben. Eén keer had ik heimwee naar de oude Ruskenhoek en heb ik die maar genomen
Wilde eerst die KTM daar weer inhalen, bedacht toen 'nee, doe het maar niet' en sloot erachter aan (hij zat in het midden van de baan) op het laatst zie ik dat hij niet meer instuurt maar rechtdoor gaat! Hij blokkeert hierdoor mijn instuurpunt en ik moet dus ook wel rechtdoor
Door deze actie haalde de rode CBR ons weer in, dezelfde CBR die ik de ronde ervoor had uitgeremd bij de GT. Ik weer achter die CBR aan, en ja hoor, wéér uitgeremd bij de GT, identiek aan de ronde ervoor Déja vu?!
Toch leuk om te zien dat ik in dit aangepaste startveld nog leuk mee kon komen, ben als 19e van de 29 geeindigd.
Conclusie: lekker gereden, mooie gevechtjes gehad, en in de Strubben en de nieuwe Ruskenhoek laat ik nog heeeeeeel veel liggen! Op naar volgend jaar!
Maarehm dames, we vallen wel allemaal achter elkaar.. Zullen we de traditie maar verbreken en niet meer doen?
ZAC Race, 15 september
Bij aankomst op Assen zag ik het somber in. Het was me toch aan het hozen! Niet normaal! Uitgeladen en gaan slapen.
Gelukkig scheen de volgende ochtend de zon, om de hele dag te blijven schijnen
De S0 mocht als eerste gaan trainen, mét de nieuwe Ruskenhoek. Dat was wennen zeg! Je rijdt al zolang die oude combinatie! Met mijn werk ben ik erg flexibel ingesteld, met racen duidelijk minder De eerste sessie was vooral weer inkomen, wennen aan de snelheid en de nieuwe Ruskenhoek. Ondanks dat ik nog niet wakker was, had ik de 6e tijd (2:15) in de S0 neergezet.
De kwalificatie ging al een stuk beter! Echt ontzettend lekker gereden, zeker de eerste helft van de sessie. Daarna kwam ik achter de rijder te zitten die in Zandvoort Esther had aangereden. Ik snapte nu waarom: die gozer is niet slim bezig! Rare lijnen, inhaal- en uitremacties... hier wil ik voorbij! Dat lukte uiteindelijk ook, heb 'm niet meer gezien. Resultaat: 2:08
Gezien de lage opkomst (waarschijnlijk vanwege de weersvoorspelling) werd de S0 samengevoegd met een deel van de S1 voor de race. Wij werden dus automatisch gepromoveerd naar de S1. Heb ik daar ook eens in gereden
Aangezien starten altijd kut gaat, heb ik die in de pauze weer geoefend. Leuk, op een stuk paddock waar ook lessers bezig waren met slalommen enzo.
Het bleek wel nuttig, want met de start kwam ik redelijk mee in plaats van dat iedereen me om de oren vliegt. Ik begin de race goed en raak her en der in gevecht met mensen. Halverwege de race begint echter een vreselijke buikpijn op te zetten, net of ik m'n rugprotector te strak heb vastgemaakt en alles afknelt. De race wordt rood afgevlagd na 4 rondjes door Claudia's valpartij Tot mijn verbazing kregen we een herstart. (ze hadden het tijdschema vervroegd i.v.m. verwachte regen 's middags) Die start ging minder en het tweede deel van deze race ging ook minder, door die buikpijn. Wilde eigenlijk alleen maar naar binnen!
2 paracetamol erin, op naar de 2e race. Die was veel leuker! Wederom een niet al te beroerde start en ik raak in gevecht met een KTM superduke en een rode CBR. Ik haal de superduke in bij de Ruskenhoek, hij mij weer bij de Strubben. Eén keer had ik heimwee naar de oude Ruskenhoek en heb ik die maar genomen
Wilde eerst die KTM daar weer inhalen, bedacht toen 'nee, doe het maar niet' en sloot erachter aan (hij zat in het midden van de baan) op het laatst zie ik dat hij niet meer instuurt maar rechtdoor gaat! Hij blokkeert hierdoor mijn instuurpunt en ik moet dus ook wel rechtdoor
Door deze actie haalde de rode CBR ons weer in, dezelfde CBR die ik de ronde ervoor had uitgeremd bij de GT. Ik weer achter die CBR aan, en ja hoor, wéér uitgeremd bij de GT, identiek aan de ronde ervoor Déja vu?!
Toch leuk om te zien dat ik in dit aangepaste startveld nog leuk mee kon komen, ben als 19e van de 29 geeindigd.
Conclusie: lekker gereden, mooie gevechtjes gehad, en in de Strubben en de nieuwe Ruskenhoek laat ik nog heeeeeeel veel liggen! Op naar volgend jaar!