Circuitbanden-Topic

Dat kan natuurlijk altijd :)
Heb zelf tot nu toe altijd met Pirelli gereden, ook op straat.
Toch wilde ik ook geen oogkleppen ophebben voor andere evt betere opties (zoals bijv genoemd de M9RR of evt S22)
Ik ga het verschil wel meemaken binnekort dan denk:Y
De Corsa Rosso II is ook een goede band en maar iets minder dan de M9RR in de regen.
En dat is hij weer beter in het droog.
Nu is deze opgevolgd door de Corsa Rosso IV maar de nu nog goedkopere II is op het circuit net zo goed of beter vermoed ik.
De IV had ik vorig jaar na enkele sessies aan de achterzijde opgerookt. :+
 
Oeff haha ik ben er in ieder geval uit dat dat hem dus niet gaat worden:+

Sterkte met het maken van de motor!
Geen schade toen, deze foto is op TD slick van afgelopen zondag (vijf maanden jonge Akra ingedeukt).
Maar had in 2015 een RSV4 gekocht op nieuwe Pilot Powers.
Echt een slechte combinatie.
Motor verkocht, maar nog twee sessies op Supercorsa's gereden en toen spoorde die ineens wel. 8)7
 
@Worldbeater reed jij niet 1.58 ofzo op Zandvoort met de M9RR op natte baan? Dat vind ik ook wel indrukwekkend voor deze band.
Ja, hoog in de 1.57 maar het was niet drijfnat als dat er echt plassen lagen.
Een goed natte start, maar op driekwart van de sessie reed bijna iedereen, ook de mannen in groep vier op slicks.
Ca. 25 man op het circuit.
Het was wel de beste tijd of all groups sessie twee terwijl groep 1 t/m 3A+B een volledig droge baan hadden.
 
De Corsa Rosso II is ook een goede band en maar iets minder dan de M9RR in de regen.
En dat is hij weer beter in het droog.
Nu is deze opgevolgd door de Corsa Rosso IV maar de nu nog goedkopere II is op het circuit net zo goed of beter vermoed ik.
De IV had ik vorig jaar na enkele sessies aan de achterzijde opgerookt. :+
Bedankt voor de info over de Rosso ll, goed om te weten, zeker mbt prestaties in de regen!
Agz ik nu als beginner het nog niet echt vind lonen om 2 sets velgen/ banden mee te gaan nemen het mezelf dan een wannabe voel..:+
Oproken zal bij mij nog niet heel snel gebeuren, zo snel ging ik nog niet_O-

deze foto is op TD slick van afgelopen zondag (vijf maanden jonge Akra ingedeukt).
R.I.P uitlaat;(

Motor verkocht, maar nog twee sessies op Supercorsa's gereden en toen spoorde die ineens wel. 8)7
Zonde! Lekker dan....
Ben er in ieder geval uit dat die het dus niet gaan worden..
 
Bij de TOMS drie jaar geleden reed er een oude Blade met gemak onder de twee minuten op een S22 band.
(Er zat natuurlijk wel iemand op :+ )

Ja lekker gemakkelijk lullen , jij hebt immers overal genoeg grip :+

1710972309212.png


Maar dan moet je ook wel weten wat je doet..
 
Iemand van jullie ervaring met repareren van bandenwarmers?
Draad is niet door, alleen de buitenlaag en wat van dat dunne isolatieschuim is gesmolten.

Je kunt patches nylon kopen op bol.com oid, maar dat dunne isolatieschuim vind ik nergens.
 

Bijlagen

  • IMG-20240320-WA0021.jpeg
    IMG-20240320-WA0021.jpeg
    520,8 KB · Weergaven: 0
Iemand van jullie ervaring met repareren van bandenwarmers?
Draad is niet door, alleen de buitenlaag en wat van dat dunne isolatieschuim is gesmolten.

Je kunt patches nylon kopen op bol.com oid, maar dat dunne isolatieschuim vind ik nergens.
Zag toevallig deze week ieman dop fb die zn diensten aanbood, ik weet niet of ik er zelf op zou gokken.. denk dat ik een setje nieuwe ging kopen
 
Zou ze na reparatie eerst testen op een oude band, heb eens een stuk uit een band geschroeid door een verkeerde warmer. Een warmer die stuk is kan je nog gebruiken op je band in te bewaren 😉
 
Ik wilde een paar weken geleden een reserve set kopen.
Maar mijn bandenwarmers zijn in krap drie jaar tijd €75,00 duurder geworden. 8)7
 
Hallo allemaal,

ik lees al een tijdje mee op het forum maar had nu ook eens graag advies gevraagd.

Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste trackday te doen en ik ben hiervoor mijn Street Triple 675R uit 2010 voor aan het klaarzetten.
Bij een velgenset dat ik gekocht had, zat een gloednieuwe Michelin Power RS voorband bij. De vraag is welke achterband ik daar het beste bij match? Momenteel rijd ik nog met Michelin Road 5 op straat, maar dit is naar mijn gevoel niet ideaal voor op circuit. Gezien de Power RS niet meer verkrijgbaar is, dacht ik aan een Power GP te kopen. Of kan ik met een Pilot Power 2CT ook weg mee (pak goedkoper) of geeft dit teveel verschil tussen de banden?
Als volgende set wil ik graag eens de S22's proberen, maar vind het zonde om een goede nieuwe voorband stof te laten vergaren...
 
Hallo allemaal,

ik lees al een tijdje mee op het forum maar had nu ook eens graag advies gevraagd.

Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste trackday te doen en ik ben hiervoor mijn Street Triple 675R uit 2010 voor aan het klaarzetten.
Bij een velgenset dat ik gekocht had, zat een gloednieuwe Michelin Power RS voorband bij. De vraag is welke achterband ik daar het beste bij match? Momenteel rijd ik nog met Michelin Road 5 op straat, maar dit is naar mijn gevoel niet ideaal voor op circuit. Gezien de Power RS niet meer verkrijgbaar is, dacht ik aan een Power GP te kopen. Of kan ik met een Pilot Power 2CT ook weg mee (pak goedkoper) of geeft dit teveel verschil tussen de banden?
Als volgende set wil ik graag eens de S22's proberen, maar vind het zonde om een goede nieuwe voorband stof te laten vergaren...
Power 5 of de opvolger daarvan power 6?
Power GP zou ik (zelf) niet combineren met power RS. Die zitten in andere windows van inzet.
 
Hallo allemaal,

ik lees al een tijdje mee op het forum maar had nu ook eens graag advies gevraagd.

Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste trackday te doen en ik ben hiervoor mijn Street Triple 675R uit 2010 voor aan het klaarzetten.
Bij een velgenset dat ik gekocht had, zat een gloednieuwe Michelin Power RS voorband bij. De vraag is welke achterband ik daar het beste bij match? Momenteel rijd ik nog met Michelin Road 5 op straat, maar dit is naar mijn gevoel niet ideaal voor op circuit. Gezien de Power RS niet meer verkrijgbaar is, dacht ik aan een Power GP te kopen. Of kan ik met een Pilot Power 2CT ook weg mee (pak goedkoper) of geeft dit teveel verschil tussen de banden?
Als volgende set wil ik graag eens de S22's proberen, maar vind het zonde om een goede nieuwe voorband stof te laten vergaren...
In de eerste groepen zal het wel meevallen, zeker met vochtig weer, maar verder liever geen Pilot Power op het circuit.
Er zit meer silica in wat hem snel doet opwarmen maar ook makkelijker kan oververhitten.
En dan is het ineens zonder waarschuwing einde grip. :o
 
Hallo allemaal,

ik lees al een tijdje mee op het forum maar had nu ook eens graag advies gevraagd.

Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste trackday te doen en ik ben hiervoor mijn Street Triple 675R uit 2010 voor aan het klaarzetten.
Bij een velgenset dat ik gekocht had, zat een gloednieuwe Michelin Power RS voorband bij. De vraag is welke achterband ik daar het beste bij match? Momenteel rijd ik nog met Michelin Road 5 op straat, maar dit is naar mijn gevoel niet ideaal voor op circuit. Gezien de Power RS niet meer verkrijgbaar is, dacht ik aan een Power GP te kopen. Of kan ik met een Pilot Power 2CT ook weg mee (pak goedkoper) of geeft dit teveel verschil tussen de banden?
Als volgende set wil ik graag eens de S22's proberen, maar vind het zonde om een goede nieuwe voorband stof te laten vergaren...
Met alle respect, maar ik heb mijn eerste trackdays gedaan met S/T banden (T32 en RS4) en dat ging prima. Lekker laten zitten dus die Road 5's :)
 
Extra velgensetje voor over een aantal trackdays of zelfs volgend seizoen. :Y

Welke groep ga je rijden??
Ik heb wel twee keer een debuut gezien die toen nog gelijk tien seconden sneller was dan mij.
(Inmiddels ben ik met die tijd als referentie drie seconden sneller dan hun op Cartagena)

Maarten uit het ONK Supermotard die direct Dutch Superbike ging rijden in 2012 en Rob Hartog die uit de cross kwam en in 2012 NK Supersport ging rijden (wens van de sponsor).

Van beiden letterlijk de eerste sessie gezien.
Wat een kennismaking. :o
 
Laatst bewerkt:
Power 5 of de opvolger daarvan power 6?
Power GP zou ik (zelf) niet combineren met power RS. Die zitten in andere windows van inzet.
Zijn de Power 5 en 6 voldoende voor op circuit? Of toch al voldoende als beginner? Wat ik er zo over zie is dat het vooral wegbanden zijn, maar misschien dat de Power RS dat ook was. Windows van inzet, bedoel je dan de temperaturen waarop de band begint te werken? (sorry voor de vele vragen... )

In de eerste groepen zal het wel meevallen, zeker met vochtig weer, maar verder liever geen Pilot Power op het circuit.
Er zit meer silica in wat hem snel doet opwarmen maar ook makkelijker kan oververhitten.
En dan is het ineens zonder waarschuwing einde grip. :o
Thanks voor de headsup! Dacht dat deze wel een budget circuit band konden zijn, maar zag al eerder in deze thread dat deze niet even geliefd zijn.

Met alle respect, maar ik heb mijn eerste trackdays gedaan met S/T banden (T32 en RS4) en dat ging prima. Lekker laten zitten dus die Road 5's :)
Mijn voorste Road 5 komt bijna aan de blokjes en is ook al van 2019, vandaar dat ik er niet helemaal mee op mijn gemak bij voel 😅
En Power RS en Road 5 combineren lijkt me ook niet het beste idee...

Extra velgensetje voor over een aantal trackdays of zelfs volgend seizoen. :Y

Welke groep ga je rijden??
Ik heb wel twee keer een debuut gezien die gelijk tien seconden sneller was dan mij.
Maarten uit het ONK Supermotard en Rob Hartog die uit de cross kwam. :o
Kan ook 8-) sowieso in de beginners groep, liefst met coaching. Ik heb nu afgelopen twee jaar gemiddeld 15k km per jaar gereden op de baan, maar nog nooit op circuit. Snelheidsrecords zal ik niet snel verbreken :P
 
Mijn voorste Road 5 komt bijna aan de blokjes en is ook al van 2019, vandaar dat ik er niet helemaal mee op mijn gemak bij voel 😅
En Power RS en Road 5 combineren lijkt me ook niet het beste idee...
Vorig jaar reed iemand onder de twee minuten met een Power vijf voorband i.c.m. een Pirelli slick achter en geen bandenwarmers.
Ook niet echt een ideale combinatie. :+

De meest grippy band moet zonder uitzondering eigenlijk voor zitten (dus Road achter i.c.m. Power RS is minder gek dan een slick achter).
Maar straatbanden komen sneller op temperatuur.
Dus daar pak je ook verschil.
En in de langzamere groepen heb je sowieso meer aan een gewone goede straatband.

Die voorband is aan vervanging toe, dus juist een mooi moment voor een wat sportievere Michelin straatband. :Y
Kan ook 8-) sowieso in de beginners groep, liefst met coaching. Ik heb nu afgelopen twee jaar gemiddeld 15k km per jaar gereden op de baan, maar nog nooit op circuit. Snelheidsrecords zal ik niet snel verbreken :P
Wacht maar totdat het virus je te pakken krijgt.
Binnen drie jaar in de ZAC wegrace. :+ ;)
 
Ik reed enkele jaren geleden woon~werk met een GSX-750F en daar had ik de Pilot Power voorband opgezet vanaf mijn RSV4 (zo gekocht) die in zijn geheel naar Supercorsa's ging.
Op de Suzuki een heerlijke combi met een Road 3 achter.
Sneller sturen en veel meer grip en vertrouwen na de plat versleten Road voorband.
Deze combinatie in nieuwere vorm is geen enkel probleem.
 
@Nautilus Ik zou de optie overwegen om de voorband te verkopen en een setje S22 te kopen. Kan je in alle omstandigheden meer dan goed mee uit de voeten.
Achterband dan. :Y

13 mei op Zandvoort ga ik ook op S22 rijden. :o
Zondag een oude Kawa opgehaald en de banden zijn nog zeker 85%.
Er is alleen groep 1-3 dus geen bandenwarmers en slicks.
De BMW is er sowieso te snel.
Ik vind het wel spannend terug in de tijd.

De bandenspanning moet ik ook nog even opzoeken. Daar is nog wel gelegenheid voor. :+
 
Laatst bewerkt:
Zijn de Power 5 en 6 voldoende voor op circuit? Of toch al voldoende als beginner? Wat ik er zo over zie is dat het vooral wegbanden zijn, maar misschien dat de Power RS dat ook was. Windows van inzet, bedoel je dan de temperaturen waarop de band begint te werken? (sorry voor de vele vragen... )


Thanks voor de headsup! Dacht dat deze wel een budget circuit band konden zijn, maar zag al eerder in deze thread dat deze niet even geliefd zijn.


Mijn voorste Road 5 komt bijna aan de blokjes en is ook al van 2019, vandaar dat ik er niet helemaal mee op mijn gemak bij voel 😅
En Power RS en Road 5 combineren lijkt me ook niet het beste idee...


Kan ook 8-) sowieso in de beginners groep, liefst met coaching. Ik heb nu afgelopen twee jaar gemiddeld 15k km per jaar gereden op de baan, maar nog nooit op circuit. Snelheidsrecords zal ik niet snel verbreken :P
Power 5 en 6 zijn goede sportieve straatbanden die heel lang je rijtalent kunnen overtreffen ;) Een POWER 5 is niet hetzelfde als een ROAD 5 overigens.
Aangezien je beginner bent is de kans heel groot dat deze banden meer dan voldoende voor je zijn. Voordeel is ook nog eens dat deze power 5 uitstekend is in de regen mocht het spetteren.
Ik heb op mijn straatmotor nu de power 5's, hiervoor de power RS. Is minstens voldoende voor onder 2 minuten op Assen.
Verschil in inzet doel ik op tempo, gedrag en gripniveau. De powerGP is bedoeld als echte circuitband voor heel snelle rijders. Niveau van grip en gedrag verschilt teveel tussen de 2 banden en daardoor in mijn ogen niet goed te combineren.

Bekijk het verslag van @Fast Forward eens. Die legt het beter uit dan dat ik kan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan