Centraal: hoe was de motorbeurs?

Uhm, ik kan me niet herinneren dat ik het erg vond dat het een verkoopbeurs was. Alleen zeggen dat de Jaarbeurs altijd voor verkoopbeurzen is vind ik een kromme stelling. Er zijn genoeg beurzen waar helemaal niets te koop is (ja ja, behalve dure drankjes en hapjes).
Ik had het ook niet over alle andere beurzen, ik had het over de MOTORbeurs. Daar gaat dit topic tenslotte over. ;)

TYRI: shiiiit, vandaag maar geen staatslot kopen. Ik heb nog niet vaak zoveel pech bij elkaar gehoord op 1 dag bij 1 persoon.

Kan het niet laten toch even te reageren...

was er vanmorgen vroeg en de deuren gingen pas na tienen open..., had ik dat geweten had ik de sleutel meegenomen... :+

leuk was dat er een hoop mensen stonden die met blauwe bandjes liepen en er ook niet inmochten, deed mij als betalende klant goed, geen onderscheid, leuk...

ik was nergens naar op zoek, dus das makkelijk "beurzen"

mooi rondje gelopen, van hal naar hal, alle paden systematisch af... kom bij een stand, daar hadden ze wat ik zocht, nog niet zeggen wat het is...

ik kreeg een telefoontje van iemand die overleden was, en zodoende was ik een beetje van slag, heb een tijdje verdwaasd aan de telefoon gelopen, wilde ik weer terug naar de stand omdat het de laatste was van nederland en ik hem nergens meer kon vinden...

nou dat laatste klopte ik kon hem nergens meer vinden, niet meer het artikel, maar de stand waar ze hem verkochten, ik was zo kapot van het telefoontje dat ik gewoon niet had gekeken wat voor stand, en niet waar, ik heb de hele beurs (zonder gekheid) drie keer overgelopen ieder pad, sommige wel 6 keer, niet meer gevonden, mocht er iemand nog een seatcover nodig hebben voor een R6 in rood, geheel nieuw voor model '99 = '02 dan moet ie er nog hangen voor 125 euri...

nau jah... dan zal die wel niet voor mij bestemd zijn, denk ik dan altijd maar!

oh ja voor ik het vergeet

ga in de grote hal met attracties (trial enz) niet voor 5 euro in de simulator voor een rondje op het circuit.

het is een soort space shuttle ding waar je met een man of 10 in kan zitten.

wat een drama was dat, een circuit met motoren uit het jaar nul, echt niet funny en zonde van het geld. (oh die heb ik niet betaald..., nah ja dan nog zonde!!!!)

als je kleine kinderen hebt is het misschien wel leuk, maar anders is het zonde van je vijf euro voor een krappe 3 minuut 30! echt CRAP!!!

een echte 6 cylinder was best een mooi ding!

6cylindertje.jpg

de (of een andere) fiets van de champ!

hondahayden.jpg

een honda cbr600rr in de kleuren van de concurent....

hondainsuzukikleuren.jpg

mooi stukje remwerk...

mooiremmetje.jpg

de R1 van sjaakie...

sjaakie.jpg

De Schuberth C2 kost bij Louis € 299, de Concept € 229
Dusssssss dan is € 379 op de beurs idd geen slechte prijs |(

uhm.....ja als je hem in het rood wil!! anders is ie gewoon 428 of 448 euro en JA dan is de beurs prijs dus nog steeds erg aantrekkelijk!!!

|(

Ben toch blij dat ik gratis met het OV kan, en dan een lijntje heb die nooit stil staat. Bij de grootste storingen rijdt mijn sprintertje toch.

Dat is het voordeel van het wonen in een dorp, met een enkelspoor en verder helemaal geen verkeer dan 2 sprinters die op en neer langs de gehuchten reizen. :)

Ik had het ook niet over alle andere beurzen, ik had het over de MOTORbeurs. Daar gaat dit topic tenslotte over. ;)

TYRI: shiiiit, vandaag maar geen staatslot kopen. Ik heb nog niet vaak zoveel pech bij elkaar gehoord op 1 dag bij 1 persoon.

..

O.

|( :X

Inderdaad!

De tijgerdame en de corona dames van Suzuki. Leuk hè?
Alleen was de bodypaint al heel wat verder gevorderd toen ik er was. Mooi figuur had ze trouwens. :9

Laatst bewerkt door een moderator:
er zijn nu 3 topics van de motorbeurs in omloop dus post ik dit ook maar ff hierin, moet toch ergens mijn frustratie kwijt! |(

vandaag dacht ik dus ff leuk naar de beurs te gaan...
ben dus klaar om kwart over vier, ruim op tijd om de trein van half vijf te pakken. is mn auto ingesloten door n vrachtwagen en de chauffeur is pleite! ik stad en land afgebeld, niemand kon de chauffeur vinden... ik mn zus op bellen met wie ik naar de beurs zou gaan, komt me ophalen, met dat ze komt, is die chauffeur er. :frusty: |( zul je net zien dus.
maar goed, wij dus, met 2 auto's, richting station gecrossed omdat we dus met de trein gingen. ze meldde op het nieuws al van dikke files bij utrecht, vandaar ;-) ;) slim plan toch? niet dus! :mad: :(
trein had 10 minuten vertraging, komt er op z'n elvendertigst aan rijden... wij stappen in, trein rijdt 500 meter verder en stop. machinist door de speaker: 'trein is kapot, monteur komt er aan. ff gedult aub.'
dat ff werd dus al gauw 2 uur ;( jaja, je leest het goed! 2 uur :N stil gezeten in de trein. beetje flauwe sms-jes gestuurd naar m'n neef gestuurd. (ik krijg ook wel eens van hem sms-jes dat ie vertraging heeft en dat ie superlang moet wachten, weet nu dus wat dat echt inhoud!)
dus wij 2 uur later dan geplanned op amersfoort centraal. rijden de treinen niet naar utrecht ivm storing.
lees er hier meer over
al goed, wij ff eten bij de burger king want er was geen mcdonald's in de buurt. willen we later dus de trein terug pakken naar nijker, trein van kwart voor 8. rijdt ie niet meer! naja, gruwelijk lang wachten dus! wij ff n maat van ons opgebeld of ie ons op wou komen halen, was allemaal prima dus die komt er an. ff later belt ie op, dus wij lopen naar buiten in de veronderstelling dat ie voor ons staat te wachten, is die aangereden door n andere auto en is z'n auto in de prak! :( dus wij naar hem toe lopen, was namelijk ff verderop in amersfoort (meer naar het centrum toe zeg maar...)
was net gebeurt dus hele papier handel invullen, en dat duurt zo gruwelijk lang. na al dat, kwam z'n broer ons ophalen en zijn we, eindelijk (...) thuis.
de reis duurde 5 uur en we hebben geen motor gezien! :( aangezien we toch met de trein gingen had ik geen jas mee genomen. is alleen maar lastig want die moet je toch weer afgeven in de beurshallen, daar ga je immers niet constant mee rondlopen... en ben door dit alles dus snot verkouden geworden en ben nu giga aan het blaffen...

morgen poging 2 om naar de beurs te gaan B|

''De wet van murphy'' ;)

hier nog een paar diversen voor de liefhebbers....

greetz,

tim

tim1.jpg

tim2.jpg

tim3.jpg

tim4.jpg

tim5.jpg

tim6.jpg

tim7.jpg

tim8.jpg

hier werden vrouwen geinterviewd over motorrijden, dit is volgens mij msstuntie, rijdt R6 als ik mij niet vergis!!! en gebruikt volgens ondertitel haar hoofd om te kniesliden, voordeel daarvan is dat je er twee hebt ;)

msstuntie.jpg

en nog twee plaatjes van dametjes, waarvan de dame bij HONDA, er wel heel duidelijk uitsprong, en ik ben niet eens een man die van blond houdt... :X

corona.jpg

hoda.jpg

leuk was dat er een hoop mensen stonden die met blauwe bandjes liepen en er ook niet inmochten, deed mij als betalende klant goed, geen onderscheid, leuk...

geen idee wat daar de lol van is eerlijk gezegd, maar ja, asl jij dat leuk vind.

@ the bleu one, op de stand van zaanstad motoren hingen 4 verschillende modellen colletjes, en er zullen er vast wel meer zijn die ze verkopen.

voor de rest heb ik wel een leuke dag gehad op de stand van MSl, en die tijgermevrouw was ook erg aardig.
Morgen loopt ze samen met en andere aardige mevrouw met een gebodypainte msl overall aan, ze vinden het wel leuk om een praatje te mnaken of op de foto te gaan, maar wat minder leuk als ze vsatgepakt wordt vertelde ze :)

John.sized.jpg

Verder viel ie behoorlijk tegen.....wordt écht ieder jaar minder die beurs.

Laatst bewerkt:
Aahh foto's! Leuk, weet ik wat me morgen zoal te wachten staat.

Dank!

Ben zelf ook weer voor de zoveelste keer geweest, maar het is eigenlijk niet meer wat ik er van verwacht.

Motoren staan er zat, ook heel veel 2e hands.

Maar verder draait alles om kleding.
Kleding en nog eens kleding.
Dus een leuke beurs als je kleding nodig hebt.

Maar leuke technische dingen zie je bijna niet en goedkope onderdelen al helemaal niet.
Koopjes en leuke hebbedingentjes heb ik niet kunnen ontdekken.

Ben gisteren geweest. Groot weer. Belastingdienst staat er weer met de megafoto van een kentekenplaat met MF sticker

Sommige stands leuke aanbiedingen, andere gewoon winkelprijzen.

Staat Motorfreaks er nu wel of niet? Ze staan wel op de plattegrond, maar ik heb geen stand kunnen vinden

Ontstellend veel motoren zonder MF sticker gezien

Ik ben gisteren ook rond 18:00 uur geweest tot een uurtje of 20:45. Was voor mijn gevoel behoorlijk rustig. Was zelf op zoek naar kleding, en redelijk geslaagd. Jas van Segura gekocht en een camouflage broek. Ga zondag gewoon nog een keer denk ik, woon toch om de hoek :P .

Was ook op zoek naar leuke handschoenen, maar had net als hiervoor gepost ook het gevoel dat er erg veel onbekende merk rest partijen lagen voor een eurotje of 20.

Leuke stands, veel motoren te koop ook, veel variatie. Jammer dat er zo weining Triumphs stonden ;(

Ik vond het wel aardig. Lekker rondgeneusd. Helaas weinig Africa Twins waar ik me een beetje op aan t oriënteren was.

Wel een veel te mooie en dure Arai opgezet die nog paste ook en niet eens in de grootste maat.........(geloof me, dat is uniek voor mijn grote hoofd waar meestal alleen shoei op past).............had ik beter niet kunnen doen.

Eten hebben we buiten de beursdeur gehaald.

Ik vond het wel enorm mooi om te zien dat die motorbandentent bij de ingang toen wij kwamen vooral de kinderwagenbanden van bezoekers van die gelovige gezinsbeurs aan het oppompen was. *D

Ik vond het wel aardig. Lekker rondgeneusd. Helaas weinig Africa Twins waar ik me een beetje op aan t oriënteren was.

Wel een veel te mooie en dure Arai opgezet die nog paste ook en niet eens in de grootste maat.........(geloof me, dat is uniek voor mijn grote hoofd waar meestal alleen shoei op past).............had ik beter niet kunnen doen.

Eten hebben we buiten de beursdeur gehaald.

Ik vond het wel enorm mooi om te zien dat die motorbandentent bij de ingang toen wij kwamen vooral de kinderwagenbanden van bezoekers van die gelovige gezinsbeurs aan het oppompen was. *D
Arai en niet passen? Weet niet of het bij het model wat jij hebt op gehad ook zo is maar er zijn modellen die gaan tot maat 66 of 68. Die is mij zelfs te groot....
Heb zelf nu de grootste Shoei op mijn knar, maar mijn vorige helm was een Arai maat 64...

Arai en niet passen? Weet niet of het bij het model wat jij hebt op gehad ook zo is maar er zijn modellen die gaan tot maat 66 of 68. Die is mij zelfs te groot....
Heb zelf nu de grootste Shoei op mijn knar, maar mijn vorige helm was een Arai maat 64...

Meestal passen andere merken, inclusief Arai, niet omdat ze te smal zijn of te weinig kinruimte, en met een zeer extreme maat heb ik dan weer een te grote.

Ik heb een 'shoei' hoofd zeg maar. Ik heb nu een XR1000, ook een prachthelm, die bestickeringen zijn echt heel mooi en apart. Ik heb zelf de diabolic, daarmee is dat een beetje begonnen een paar jaar terug.

De arai die ik op had was zo'n enduro/cross look helm die wel een vizier heeft, weet ff niet zo hoe die heet. Door de ruimte bij de kin etc maakt dat wel verschil denk ik.

ga inderdaad NIET in die racesimulator, slaat helemaal nergens op

racesimulator was idd niet eng, ik vind de gemiddelde rijles met 8-jes rijden enger _O-

ik ben niet zo van de race en de blingbling, maar na heeeeeel goed zoeken vond ik ergens verstopt in een hoekje toch in ieder geval één motor die ik echt mooi vond:
praga02.jpg

verder eigenlijk vooral veel gekeken, geouwehoerd, naar bekenden gezwaaid, motoren vergeleken en ook nog wat dingetjes gekocht: een toeter voor op m'n ratbike-in-wording, een tangetje wat ik nog miste, ducttape, ook voor de ragbak, en een mooi shirt.
Nog gezocht naar een bougiesleutel en een chokekabel, maar dat kon ik niet vinden.

Prima dag gehad :Y

Mik je koektrommel op het Q-Park terrein aan de Mineurslaan, tussen het Beatrixtheater en het spoor in. Is max 8 eur voor de hele dag. Vaak is die uitrijslagboom naar de klote dus dan helemaal gratiesjjjjj.

Dit jaar maar eens niet gegaan, vanwege het hoge gehalte zwarte kousen :+

weet iemand wat voor kleur de kaartjes hadden bovenaan? ik heb nog een kaartje van gister maar kewenie of ze voor elke dag een ander kaartje hebben...:)

Terug
Bovenaan Onderaan