CB250 projecten (classic racing?)

Coates

MF'er
1 sep 2005
71
14
Giessenburg
Goedemorgen allemaal,

Sinds dit jaar ben ik in het bezit van 3 stuks CB250's, 1x CB250RSD '83 (met startmotor) 1x CB250RS '82 (met kickstarter) en een CB250 Nighthawk '91.

Nu was al het idee om er sowieso 1 om te bouwen naar een classic racer om mee te rijden met de SAM of CRT en mijn oog is gevallen dat het de '91er Nighthawk (twin) gaat worden mede door de trommelremmen voor en achter om de classic look te houden.

Nu zijn er wel wat fundamentele dingen die ik wil veranderen, het voorwiel is 18 inch en achter 16 inch, is er bekend welke wielen uitwisselbaar zijn om zo ook achter een 18 inch te realiseren?
Ten tweede is de voorvork een stuk te lang en uiteraard veel te slap, inkorten van de binnenpoten zou evt. tot de opties kunnen horen.

Een andere tank en classic racezitje zaten al bij de aankoop.

Nu ben ik me ervan bewust dat dit model lesfiets NIEUW maar iets van 20pk produceerde en ik ben benieuwd wat er nog maar van over is.:?
Maar de lol is er niet minder om en er heerst op de demo's ook een heerlijk ongedwongen sfeer, dus wil ik hier in de toekomst ook deel aan gaan nemen.

Circuitervaring en met motoren rotzooien heb ik zo'n 20 jaar dus ik ben benieuwd of iemand ook zo'n soortgelijk project ooit gestart is en wat voor modificaties er zoal gedaan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan