Classic superbikes museum

zylinderhaus Ik ben best wel een heel aantal keren naar de moezel geweest, ook met de motor. Nooit geweten dat er in Bernkastel-Kues een Oldtimer museum is gevestigd.
Een overzicht van musea van Motoren en Oldtimers zou zeker erg leuk zijn.
 
zylinderhaus Ik ben best wel een heel aantal keren naar de moezel geweest, ook met de motor. Nooit geweten dat er in Bernkastel-Kues een Oldtimer museum is gevestigd.
Een overzicht van musea van Motoren en Oldtimers zou zeker erg leuk zijn.
Als er inderdaad nog geen museum topic voor oude motoren (eventueel gecombineerd met wat anders) is, kan ik ze wel in de OP plaatsen en de topictitel veranderen.
Het liefst wel IN of om Nederland, iig bereikbaar met de motor.
In nieuw Zeeland zullen ze ook vast motor musea hebben maar daar komen de meeste niet zo vaak.
 
In Nieuw Zeeland is een heel mooi motor museum, in Invercargill. Staat o.a. een Britten. Ik ben daar in januari geweest en ik weet van minstens één andere mfer die er ook geweest is.
 
Als er inderdaad nog geen museum topic voor oude motoren (eventueel gecombineerd met wat anders) is, kan ik ze wel in de OP plaatsen en de topictitel veranderen.
Het liefst wel IN of om Nederland, iig bereikbaar met de motor.
In nieuw Zeeland zullen ze ook vast motor musea hebben maar daar komen de meeste niet zo vaak.
Ik zou niet weten waar dat topic is. Nou ben ik niet echt handig..........
Wat mij betreft zou dit wel een heel erg leuk initiatief zijn.
Alleen echte musea of ook mooie verzamelingen die een dealer heeft staan niet om te verkopen?
 
Ik zou niet weten waar dat topic is. Nou ben ik niet echt handig..........
Wat mij betreft zou dit wel een heel erg leuk initiatief zijn.
Alleen echte musea of ook mooie verzamelingen die een dealer heeft staan niet om te verkopen?
Mooie verzameling is ook prima maar het moet wel openbaar toegankelijk zijn en de moeite waard , niet 1 of 2 motoren die in de etalage staan.
Anders wordt het wel een hele lijst ben ik bang :X
Anderzijds kun je het wel benoemen in dit topic , wellicht zou het toch interessant kunnen zijn voor iemand.
Ik zal er mee bezig gaan, maar roep maar alvast:t
 
Aanvullend: ik heb in Zwitserland qua musea een interessant weekend gehad. Ik sliep in bovenstaand hotel, dus rondkijken in het museum was makkelijk en logisch. Het hotel is van familie, anders had ik waarschijnlijk nooit geweten dat het bestond. Bij een etentje op zaterdag met de familie en vrienden was er een dame bij, die betrokken is bij een ander museum daar:
Fahrzeugmuseum Bäretswil | Startseite
Het Farzeugmuseum in Bäretswil heb ik niet bezocht, wellicht de volgende keer als in in Zwitserland ben. Het belooft een vrij eclectische collectie:
  • Automobile ab 1886
  • Motorräder ab 1921
  • Fahrräder ab 1883
  • Fahrräder mit Hilfsmotoren
  • Traktoren ab 1917
  • Kutschen ab 1900
  • Fluggeräte: Mirage, Helikopter und Chirokopter
  • Panzer 68/88
  • viele Accessoires der vergangenen 100 Jahre
Ik heb op een verjaardagsfeestje zondag met de chef senior, Jean-Louis Junod staan praten over motorfietsen met wankelmotor, wat met mijn beperkte kennis van de Duitse taal, laat staan de Zwitserse variant, nog best een uitdaging was.

Het hotel wordt ook regelmatig als tussenstop gebruikt door autoclubs, dat weekend was er een groep met klassiekers tot 1985 (ik ben van 1978, betekent dat....?) op een rit van Frankrijk naar Italië. Ik raakte bij het ontbijt aan de praat met de eigenaar van, ja hoor, alwéér een museum:
Homepage - Visscher Classique

Die heeft alleen geen motoren staan, zo te zien. Wilde julie 'm toch niet onthouden.

En dat museum in Hagestein, omdat dat voor mij op fietsafstand is:
Motormuseumhagestein.nl

Ben er desondanks nog nooit geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan