Byzondere en Historische Tankstations

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.661
113.274
Rèswèk
Zo bij Pagina 143 in het mooie dingen topic komen een paar historische en byzondere tankstationnetjes voorbij. Op een of andere manier fascineren die mij, de trigger daarvoor waren de Furstenwalder Tankstellen in Duitsland en Polen.

1705322106206.png


Vervolgens kwamen daar reacties met daarin Dudok tanksations en nog wat van die byzondre dingen

Ik zal die foto's daarvandaan even hierheen kopieren. Ik verwacht niet dat dit topic langer word als 1 pagina, maar toch leuk om de historie hie te verzamelen...

Grappenmakers: de tinq is niks byzonder, jullie vinden vast wel abdere bullshit om de boel te vertiefen, doe het maar niet

Tankstationnetje midden in Oldenburg

2024-01-08@1621 1006.jpg
 
zuidzande.jpg


En toch is het ( nu ) een TinQ ;p

Deze is in Zuidzande, in de zomer is dit nog een echte old-school zoals je het vroeger zag, en nu niet meer, dorpspomp
Heeft nog een tijdje een 2 takt mengsmering pomp bij gestaan, maar die al een aantal jaar niet meer gezien.

Staat binnen altijd leuk oud spul aan auto's , meestal in topstaat

T is niet echt t gebouw wat het speciaal maakt, maar de locatie ( maar streetview doet t eigenlijk slecht recht zo )
 
Zijn er meer in dezr stijl gemaakt? Ik weet zeker dat ik ooit op zoek was naar een BP enbij zo'n soort gebouw terecht kwam dat inmiddels geen BP meer was
Geen idee, ben het verhaal van de tankstation niet verder ingedoken.
 
In Breda bij mij om de hoek, dit voormalig tankstation uit 1934. Staat al jaren te verrotten. Schijnen nu echt plannen te zijn vanuit de gemeente om het gebouw in ere te herstellen.
De Driesprong | Monumenten.nl
 

Bijlagen

  • Zwaar vervuilde grond van monumentaal tankstation Teteringsedijk wordt gesaneerd  Breda  bndes...png
    Zwaar vervuilde grond van monumentaal tankstation Teteringsedijk wordt gesaneerd Breda bndes...png
    284,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dit is ook een bekende welke in reclames en dergelijke wel eens op tv is te zien. Staat op de Vughterweg in Den Bosch. Deze stond eerst aan de andere kant van de weg en is enkele tientallen meters verplaatst.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240115_182913_Maps.jpg
    Screenshot_20240115_182913_Maps.jpg
    124,9 KB · Weergaven: 0
Dit is ook een bekende welke in reclames en dergelijke wel eens op tv is te zien. Staat op de Vughterweg in Den Bosch. Deze stond eerst aan de andere kant van de weg en is enkele tientallen meters verplaatst.
Ja klopt, die staat ook in het mooie dingen topique
 
Dit is ook een bekende welke in reclames en dergelijke wel eens op tv is te zien. Staat op de Vughterweg in Den Bosch. Deze stond eerst aan de andere kant van de weg en is enkele tientallen meters verplaatst.
Klopt het dat deze ook gerestaureerd is?
Ik zo'n 13 tot 11 jaar geleden een opleiding die gegeven werd bij Van der Valk en mijn herinnering zag het er iets anders uit.
 
Een veelgestelde vraag van mij, als je vroeger van de A12 naar de A27 wilde was er geen A28.nou staat er op dat stukje wat dan binnendoor ging een overbekend tankstation, retedruk in het weekeinde. Als alles klopr staat het er nog, wie weet welke ik bedoel :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan