Geen papieren en dan?

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.095
10.992
nultwintig
Als een motor geen papieren heeft, ex racebrommer geweest is hoe kunnen we dat een keer op kenteken krijgen?

Oh, het apparaat staat ook in een ander land.

🤔

Zou zo maar ergens kunnen staan, op t mf, maaar heb t niet kunnen vinden.
Vast dank!
 
Ex -racer, nooit als gewoon model op de de markt gweest?
Niet.

Een oorspronkelijk wegmotor met frame nummer die tot racer omgebouwd is?
Misschien. Als je m kan terugbouwen naar origineel

Je zult met meer details moeten komen.
 
Precies dat,
Maar geen idee of het ooit een kenteken gehad heeft,
Heb alleen de info dat het een racer is.
 
Dan zal je vast wel ergens een frame met kenteken kunnen vinden toch.
 
Voorzover ik kan zien, is dat apparaat verder standaard, dus..

Ik wacht wel af of de eigenaar reageert..
 
Zit 1 risico aan: als het ding ooit gejat is geweest in Europa krijg je de motor (normaal gesproken) niet gekeurd.
MAARRR ik weet ook van een motor die gewoon wél goedgekeurd is geworden geweest terwijl er een motor in Frankrijk met hetzelfde framenummer rondrijdt.
De RDW belde daarover en paar weken laten toch goedgekeurd en kenteken gekregen.
 
Invoer motor vanuit land in Europa
Voordeel van een RD350 is dat hij oud genoeg is om kans te maken om toegelaten te worden zonder (buitenlandse) papieren als je verder je zaakjes op orde hebt.
Wel belangrijk: een "toelatingskeuring" is hoofdzakelijk administratief/identificatie. Zorg dat je bewijs hebt hoe je aan de motor gekomen bent (verklaring van verkoper, een nota oid). Technisch doet men een steekproef. De eisen staan hier.
Veel succes!!
 
Laatst bewerkt:
Als hij aan de eisen voldoet, en je hebt een coc, zou het moeten lukken

Mijn Monkey was ook een “Belg” waar nooit een kenteken voor is afgegeven, maar met coc

Wel 2x moeten keuren, want die rdw flippo snapte niet dat alle info echt op het coc stond, 2e keer, met exactzelfde document wel goed en kenteken
 
Op zich is het niet zo spannend.
Teminste, volgens een vriendin die er heeft gewerkt.

Een fabriek vraagt een type goedkeuring voor een model. Dat krijgen ze, of niet.
Kom je met zo'n motor bij het rdw dan is een kenteken niet heel lastig. Het gaat ze eigenlijk alleen om het vaststellen van de identiteit. Ze willen zeker weten dat het spul niet gestolen is.

Een andere.
Je hebt een motor dat niet bekend is bij het rdw.
Dan krijg je een individuele keuring.
Deze kan heel uitgebreid zijn en kan lang duren.
 
maar dan hebben we het bijvoorbeeld iets eigenbouw of een motor die nooit in de EU heeft bestaan.
Ja klopt. Alles waar geen type keur op is gegeven.
Dat kan eigen bouw zijn. Maar ook een heel oud merk. Maar er zijn ook merken die een bepaald model niet hebben gebouwd voor de Nederlandse markt.
Dat model is hier dan niet aangeboden voor een type keur.
Er word dan, na goedkeuring, een kenteken afgegeven op alleen dat ene voertuig.
De volgende die zo'n zelfde motor koopt en op ook kenteken wil zal dezelfde procedure moeten volgen.
 
Moet je bij een motor die nooit een type goedkeuring in de eu (dis dan is het eigenbouw (?)) Dan ook geen bouwtekening van het frame hebben, en het frame dan eerst kaal aanleveren?
Werdt mij verteld toen ik met een uncle bunt rollende frame aankwam.
 
Moet je bij een motor die nooit een type goedkeuring in de eu (dis dan is het eigenbouw (?)) Dan ook geen bouwtekening van het frame hebben, en het frame dan eerst kaal aanleveren?
Werdt mij verteld toen ik met een uncle bunt rollende frame aankwam.
Daar kunnen ze naar vragen ja
 
maar een cvo is een cvo toch,
of die brommer nou uit België, Italië of Canada komt..
(al heet een RD350 daar RZ350)
 
Invoer motor vanuit land in Europa
Voordeel van een RD350 is dat hij oud genoeg is om kans te maken om toegelaten te worden zonder (buitenlandse) papieren als je verder je zaakjes op orde hebt.
Wel belangrijk: een "toelatingskeuring" is hoofdzakelijk administratief/identificatie. Zorg dat je bewijs hebt hoe je aan de motor gekomen bent (verklaring van verkoper, een nota oid). Technisch doet men een steekproef. De eisen staan hier.
Veel succes!!
Let op........ hier ga je de mist in.
Zonder papieren zul je ALTIJD een keuring moeten aanvragen invoer van buiten de EU.

Mijn MV Agusta = Italiaans = EU = invoer motor vanuit land in Europa............ dacht ik...
Niet dus... keurmeester was niet blij toen ik kwam opdagen, maar i.p.v. van mij naar huis te sturen was ie coulant.
Dame aan de receptie zei dat ik niet de 1e was en ook niet de laatste zal zijn. Het is regelmatig aan het hoofdkantoor doorgegeven dat de info op de website duidelijker kan/moet.

Zonder papieren KAN wel, maar het onderzoek duurt langer en ALLES wat er ten tijde van nieuw opzat MOET er op zitten EN functioneren.
Is de koplamp UK ipv EU? Afkeur.
 
De laatste keer dat ik in een atlas keek lag Canada niet in de EU.
klopt,
was als voorbeeld, daar staat ook zon apparaat te koop,
bericht gestuurd,
bericht retour..
stilte..
daryl is beetje stuurs en uiteraard als je wilt exporteren denk je al snel aan Nigeriaanse prinsen..

cant blaim him..
 
Terug
Bovenaan Onderaan