Burnen ging mis help !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

amg

Rookie
4 jun 2019
4
22
Hallo leden,

Afgelopen zondag ben ik gaan burnen en het ging goed maar na een tijd kon ik niet meer weg rijden.
Want hij pakte me koppeling niet, na een half uur te laten afkoelen ( Want koppeling voelde bloed heet aan).
Nog een keer geprobeerd maar weer kon ik niet verder rijden !

Wat denken jullie wat het kan zijn ?

Zelf denk ik eventueel aan me koppelingsplaten.


Alvast erg bedankt !!!!
 
Ja okee, maar ik neem voor het gemak even aan dat de TS niet over de kennis beschikt die velen hier wel hebben. Hij doet een burnout, dat doen sommigen en dat moeten ze helemaal zelf weten.

Maar vermoedelijk is de koppeling al niet geweldig geweest en met zo'n burnout gaat het gas er flink op en als zo'n koppeling dan begint te slippen heb je dat niet meteen door, zoals je dat onder het rijden wel door zou hebben omdat je toerental plotseling omhoog gaat bij het gas geven.

En als zo'n gozer de technische kennis ontbeert verbrandt in no time de koppeling en op zich is dat geen enorm probleem, kwestie van nieuwe platen en veren, want die kunnen ook slecht tegen hitte en nieuwe veren is nooit verkeerd.

Maar dan komt zo'n gozer hier, weet niet hoe het hier werkt en voelt zich flink in de maling genomen. Gewoon terug komen vriend, het is goed volk hier en je krijgt alle nodige hulp, maar het is hier af en toe een beetje apart, went wel op den duur.
 
Ik vond het altijd erg vermakelijk als anderen op de MF megameetings volledig hun banden oprookten, nieuwe wielen uit de bus haalden en vrolijk verder gingen.

Zou mijn hobby niet zijn. Maar toch...
 
Hallo leden,

Afgelopen zondag ben ik gaan burnen en het ging goed maar na een tijd kon ik niet meer weg rijden.
Want hij pakte me koppeling niet, na een half uur te laten afkoelen ( Want koppeling voelde bloed heet aan).
Nog een keer geprobeerd maar weer kon ik niet verder rijden !

Wat denken jullie wat het kan zijn ?

Zelf denk ik eventueel aan me koppelingsplaten.


Alvast erg bedankt !!!!

Mafklappert,
 
Maar dan komt zo'n gozer hier, weet niet hoe het hier werkt en voelt zich flink in de maling genomen. Gewoon terug komen vriend, het is goed volk hier en je krijgt alle nodige hulp, maar het is hier af en toe een beetje apart, went wel op den duur.

Zo ben ik 8 jaar geleden ook te kakken gezet. Voor het eerst carbs uit elkaar gehaald, foutje gemaakt, stuk en hier afgebrand.

Kan soms best een toontje lager/vriendelijker.

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.

En nee, ik heb ook niets met macho gedrag waar volgens mijn boekje burnouts ook onder vallen. Domme (eenmalige) actie hopelijk en nu een leermomentje over hoe je een koppeling moet vervangen.

De motor zou ik liever niet meer tweedehands kopen, maar dat vertellen ze nou nooit bij verkoop.
 
Zo ben ik 8 jaar geleden ook te kakken gezet. Voor het eerst carbs uit elkaar gehaald, foutje gemaakt, stuk en hier afgebrand.

Kan soms best een toontje lager/vriendelijker.

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.

En nee, ik heb ook niets met macho gedrag waar volgens mijn boekje burnouts ook onder vallen. Domme (eenmalige) actie hopelijk en nu een leermomentje over hoe je een koppeling moet vervangen.

De motor zou ik liever niet meer tweedehands kopen, maar dat vertellen ze nou nooit bij verkoop.

De burndown op zich niet, maar ik zie de advertentie van HP MOTOREN!!! Al voor me.

MET GLOEDNIEUWE KOPPELING!!!
 
Ach niet alleen kwajongens slopen koppelingen wij hadden aardig wat politie motoren in onderhoud en die
kregen het voor elkaar binnen 1000km een koppeling volledig naar de klote te helpen tot aan gebroken platen toe
van een Trans Alp met maar 600km op de teller.
8)7
 
Zo doe je een burnout zonder de koppeling te ruïneren.
Kan ook goed met een soes gsx750es of yamaha fzr1000 en ook met mijn bmw K100 baksteen.
Veel gedaan voor goede tractie bij het streetracen maar nog nooit een koppeling gesloopt
maar mensen die het doen om de achterband op te warmen proberen meestal niet door te schakelen naar een zo hoog mogelijke versnelling om zo veel mogelijk rook te produceren. en dat wil je bij stoere posers nog wel eens tegenkomen.
maar de oplossing is simpel gewoon koppeling en olie vervangen en je kan weer rustig verder met burnen. je komt er vanzelf achter dat stoer doen veel geld kost en soms fout gaat. ik hoop alleen dat er de volgende keer filmpjes van geplaatst worden als het fout gaat want ik ben een ramptoerist zolang ik er niet zelf bij betrokken ben.
 
Ach niet alleen kwajongens slopen koppelingen wij hadden aardig wat politie motoren in onderhoud en die
kregen het voor elkaar binnen 1000km een koppeling volledig naar de klote te helpen tot aan gebroken platen toe
van een Trans Alp met maar 600km op de teller.
8)7

Dat moet uitzonderlijk zijn, ik heb die dingen gereden maar stuk zijn ze nooit gegaan. Ketttingsets gingen hooguit 6 k mee dat wel.
 
TS is verdwenen geloof ik.
Het advies is hier al meerdere malen gegeven... Deksel eraf en kijken wat er loos is. Wanneer hier de kennis niet voor is, gewoon naar de dealer brengen met het stoere verhaal erbij.

Ik moet zeggen, ik vind de reacties nog mild. TS vraagt om hulp zonder ook maar eerst iets zelf te hebben ondernomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan