Help! Multimeter meet negatief voltage vanaf CDI

HiddeTZR

Jimme freon op 'e brommer
8 mrt 2024
17
1
Ik heb laatst een Yamaha TZR 50 gekocht en deze startte niet en ik heb het probleem getraceerd naar de CDI of Bobine, ik heb met een multimeter gemeten wat voor voltage ik krijg en hij meet -2.6 volt?? Dit voltage is gemeten direct vanaf de +kabel die op de bobine komt vanaf de CDI. En de zwarte kabel op de massa. Iemand weet wat dit is/ veroorzaakt en hoe ik het op kan lossen?
 
Sommige van de symptomen die ik lees komen overeen met een probleem dat ik had met een motorscooter waar een MASSA van de ECU op de PLUS van de startmotor was aangesloten.

Kan het zijn dat er een massa van je ontsteking op de plus van je startmotor is gekomen ?

db
Dat is het ook niet, massa van de CDI zit gewoon op de massa aangesloten
 
Iemand die weet of dit ook klopt? Op de elektrische tekening staat dat dit "diodes" zijn. Maar ik heb zo een gevoel dat dit niet helemaal klopt
 

Bijlagen

  • PXL_20240323_134340737.jpg
    PXL_20240323_134340737.jpg
    280,7 KB · Weergaven: 0
met "gevoel" schiet je niks op bij techniek
Laten we dan maar niet beginnen over momentsleutels ;)

Iemand die weet of dit ook klopt? Op de elektrische tekening staat dat dit "diodes" zijn. Maar ik heb zo een gevoel dat dit niet helemaal klopt
Het zou zomaar kunnen, maar: meten is weten. Kijk of je multimeter een diodestand heeft en meet in beide richtingen. Een diode laat stroom in één richting door.
 
Laten we dan maar niet beginnen over momentsleutels ;)


Het zou zomaar kunnen, maar: meten is weten. Kijk of je multimeter een diodestand heeft en meet in beide richtingen. Een diode laat stroom in één richting door.
Ik heb ze beide doorgemeten en ze geven inderdaad beide maar in 1 richting stroom door, ook klopt de bedrading met wat er op de tekening staat
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan