Buongiorno TUONO Belissimo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo helemaal naar Gent (B) gereden en de proefrit op de Factory gemaakt.

Op zich niks merkwaardigs maar met het uit de garage duwen kwam er een metallisch tikkend geluid van het achterwiel vandaan. En na de proefrit hetzelfde met het in de garage duwen. Kon het niet plaatsen? Het was zeker niet de ketting.
Bij het rijden vond ik hem ook enorm spoorgevoelig.

Waar duid dat tikkend geluid op, versleten achterwiellager?

moeilijk te zeggen. Pimmie heeft recent zn lagers vervangen. wellicht kan hij je wat feedback geven....?
 
de mijne was met 18000 km lek ,So vering in Bornerbroek zei:

komt vaker voor bij deze ohlins poten , gelijk de vering maar aan laten passen kende hem niet terug, stuurt en veert nu super
 
Het zal wel niet...maar heeft iemand nog een beugeltje van een rempomp liggen? daar waar je hem aan het stuur bevestigd en aan de bovenkant ook je spiegel in draait. Zit bij mij een barst in zag ik. ff vervangen dus maar:)

Groet Arjan
 
Zo helemaal naar Gent (B) gereden en de proefrit op de Factory gemaakt.

Op zich niks merkwaardigs maar met het uit de garage duwen kwam er een metallisch tikkend geluid van het achterwiel vandaan. En na de proefrit hetzelfde met het in de garage duwen. Kon het niet plaatsen? Het was zeker niet de ketting.
Bij het rijden vond ik hem ook enorm spoorgevoelig.

Waar duid dat tikkend geluid op, versleten achterwiellager?

Voor de grap eens kijken naar de bouten van de tandwieldrager.. :+ bij mij is er een keer zo'n moer losgelopen (binnenzijde) - die hoorde je bij iedere volledige rotatie van het wiel even tikken. Sindsdien zit daar bij mij een likje loctite op..
 
Zo net terug van Assen, geweldige dag gehad, veel Tuono's gezien onderweg na huis! Nog mensen van hier?
 
de mijne was met 18000 km lek ,So vering in Bornerbroek zei:

komt vaker voor bij deze ohlins poten , gelijk de vering maar aan laten passen kende hem niet terug, stuurt en veert nu super
hoe bedoel je aan laten passen, ik breng ze dinsdag naar Roke en krijg ze donderdag terug, komend weekend wil ik naar Spa ,Bikersclassic days ,nog iemand van hier ,daar naar toe :}
aan passen wil ik graag weten ,als dat zou kunnen. :Y
 
Voor de grap eens kijken naar de bouten van de tandwieldrager.. :+ bij mij is er een keer zo'n moer losgelopen (binnenzijde) - die hoorde je bij iedere volledige rotatie van het wiel even tikken. Sindsdien zit daar bij mij een likje loctite op..

Als ik de motor 1-2 meter vooruit/achteruit duwde hoorde je 'm zeker een paar keer per seconde tikken. Vervolgens de eigenaar laten duwen en ik met mijn dikke kop op de grond bij het achterwiel. Het kwam echt daar vandaan :?
Ik ga de beste man eens benaderen want hij ging het zelf ook (laten) bekijken.

Was trouwens eens leuk bezoek. Hij woonde in een mindere buurt maar had een redelijk groot oud herenhuis.
Voordeur ging open, ik naar binnen de woonkamer in. Mega grote woonkamer met zithoek en TV en.......... een hoek waar een Duc 916 stond, Suzuki RG500, Yahama RD500, stuk of 5-6 motorblokken, oude eiken kast stond open, zat vol met uitlaten en onderdelen. Daarna doorgelopen naar zijn nieuwe aanbouw in het verlengde van die woonkamer, een soort van grote serre (was zeker 10x6), 3 crossers, die Tuono Factory, een nog een Tuono V4.
Allemaal binnen in die mega woonkamer.
Het rook er naar een werkplaats _O-
Die kon je zo opgeven aan "help mijn man is klusser".
 
Is een bekend fenomeen dat de Carrier waar het tandwiel op gemonteerd zit los loopt!!

In het tandwiel zitten 5 bouten met stiften die de klappen in rubbers opvangen!!

Denk als 5 mensen in dit forum de moeren op het tandwiel effe navoelen er zeker twee tot de conclusie komen dat de moeren van het tandwiel aan het loslopen zijn :X :X

Deze moeren moet je bij een RSV alrijd effe met loctite vastzetten ;)

full


En "ja" dat is de ass van mijn meissie |(
 
Laatst bewerkt:
hoe bedoel je aan laten passen, ik breng ze dinsdag naar Roke en krijg ze donderdag terug, komend weekend wil ik naar Spa ,Bikersclassic days ,nog iemand van hier ,daar naar toe :}
aan passen wil ik graag weten ,als dat zou kunnen. :Y


andere cassette's erin, kamers van grote veranderen in en uitgaande vering veranderen
 
Denk overigens dat jou tikkie inderdaad het wiellager is ;)

Ik heb hem al gemail, eens kijken waar hij mee af komt.

Er zat trouwens een full akra systeem op. Man wat een klappen.
Tijdens mijn proefrit reed ik door een tunnel, man man wat een geluid :9~
 
Is een bekend fenomeen dat de Carrier waar het tandwiel op gemonteerd zit los loopt!!

In het tandwiel zitten 5 bouten met stiften die de klappen in rubbers opvangen!!

Denk als 5 mensen in dit forum de moeren op het tandwiel effe navoelen er zeker twee tot de conclusie komen dat de moeren van het tandwiel aan het loslopen zijn :X :X

Deze moeren moet je bij een RSV alrijd effe met loctite vastzetten ;)

[afbeelding]

En "ja" dat is de ass van mijn meissie |(

Nice ass trouwens:)
 
hoest met het cilindertje bb, en de bandjes?

pikkies van 3 jaar geleden kunnen natuurlijk echt niet meer
 
Vraagje: Mijn accu laat niet bij!!! Is dat een bekent probleem?Heeft iemand er ervaring mee waar het aan kan liggen.En zo ja waar kan ik een aantal dingen doormeten ter controle.

b.v.d.
Jan
 
Denk overigens dat jou tikkie inderdaad het wiellager is ;)

De eigenaar heeft het wiel los gehad, wielmoer zat enorm vast.
Daarna lagers bekenen en dat zag er allemaal goed uit (moet ook wel bij 7000dkm), volgens hem.

Daarna wiel weer met beleid vastgezet en tikken was weg....

Probleem opgelost. Fiets lijkt me nu in orde.
De onderhandeling kan beginnen })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan