Breda/Oosterhout en Omstreken - deel 36

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe is het met het olie verbruik
Nou dat is niet meer gedaald gelukkig. Nu zo’n 1500km gereden in totaal op de Streetfighter. Wat mij opvalt is dat als ik een kort stukje rij, zeg max 20km dat het peilglaasje helemaal droog staat als ik thuis kom, en na afkoelen net boven minimum. Terwijl als ik m goed warm rijd (minimaal 40-50km) en m dan af laat koelen, hij netjes tussen min en max halverwege staat. Is dat logisch of klinkt dat vreemd?
Overigens is halverwege ook wat de dealer aangeeft waar ze meestal op staan bij levering, en niet helemaal op vol. Maar op advies vd dealer houd ik het voorlopig goed in de gaten.
 
Nou dat is niet meer gedaald gelukkig. Nu zo’n 1500km gereden in totaal op de Streetfighter. Wat mij opvalt is dat als ik een kort stukje rij, zeg max 20km dat het peilglaasje helemaal droog staat als ik thuis kom, en na afkoelen net boven minimum. Terwijl als ik m goed warm rijd (minimaal 40-50km) en m dan af laat koelen, hij netjes tussen min en max halverwege staat. Is dat logisch of klinkt dat vreemd?
Overigens is halverwege ook wat de dealer aangeeft waar ze meestal op staan bij levering, en niet helemaal op vol. Maar op advies vd dealer houd ik het voorlopig goed in de gaten.
Als hij nog niet goed op themp.is plakt het als drap nog aan de onderdelen eer het zakt en de Carter weer vult . Als het echt op themp.is is het net als water en vult hij de Carter sneller omdat het dunner is.
Als je 20 km hebt gereden mag hij toch wel op themp zijn met dit weer.
 
Ik denk eerder dat als hij goed warm is dat dan de thermostaat naar de oliekoeler openstaat en die leegloopt. Kan weinig kwaad maar verklaart wel de extra olie.
 
Heb nog eens in de openingspost gekeken en met de meesten die daarin staan, heb ik jaren geleden nog wel een paar rondjes gereden, maar volgens mij zijn de meesten al een jaar of 5 niet meer op dit forum geweest.
 
Als dat zo is, is een opgefriste openingspost misschien wel leuk. Zie hier de laatste tijd veel en vaak dezelfde namen maar niet die in de huidige openingspost staan :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan