michelangelo50
Rookie
- 26 mrt 2023
- 2
- 11
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Revisiebedrijfje.Hoe ga je aan nieuwe accu packs komen mocht dat nodig zijn?
Denken in mogelijkheden en niet moeilijkheden.Hoe ga je aan nieuwe accu packs komen mocht dat nodig zijn?
Dat zou niet zo moeilijk zijn. Zo'n accupakket is vaak gewon een hele verzameling standaard off-the-shelf cellen in een bespoke behuizinkje gegoten. Als de accu op is kan je die laten reviseren door een bedrijf - die vervangt de cellen - of dat zelf doen.Hoe ga je aan nieuwe accu packs komen mocht dat nodig zijn?
TS is niet meer terug geweest.Maar veel plezier met deze kw monster
ik heb gisteren een brammo empulse r gekocht met 20.000km. rijdt als een trein, verkeert I. nieuwstaat. heb 4400 euro betaald . is dit een beetje normale marktprijs?
Heb de mijne in 2019 verkocht voor 4500, 60K mee gereden, dat dan weer wel
3000 liter benzine mee bespaard, dus eigenlijk voor niks gereden.
Je moet m alleen poetsen met een vochtig doekje, dan blijven de accus heel.
velen vrezen ook het stranden met een lege accu...Velen zijn afgeschrikt door de hoge aankoopprijs, maar vergeten dat je beter naar de total cost of ownership kijkt.
Het is gewoon nog niet praktisch genoeg. 150km met snelwegen zonder te laden voor een normale prijs. Kom maar opvelen vrezen ook het stranden met een lege accu...
of hebben vooroordelen als bijv. hoge ontvlambaarheid.
maar anderzijds is het vooral de actieradius, waar men bij voorbaat op afknapt.
als je bijv. om de 100 km moet laden (ww rit) zou je in theorie ook een ICE kunnen nemen, welke nét voldoende peut meeneemt voor 100km.
in beide gevallen red je t prima, maar op dit moment hoeft niemand met een ICE bij aankomst te tanken, omdat de tank altijd groter is.
dat gemak, geeft niemand graag op..
ook niet als je in ruil voor dat gemak veel goedkoper uit bent per kilometer, onderhoud etc....
Voor mij is de TCO van een Energica Experia lager dan van een GS1200 of AfricaTwin. Als je enkel naar de aankoopprijs kijkt, zie je maar en deel van de kosten.Het is gewoon nog niet praktisch genoeg. 150km met snelwegen zonder te laden voor een normale prijs. Kom maar op
Ik vind de Experia niet mooi, ook een GS of Stelvio zou ik nooit kopen. Een Energia ego in het Corso rosso moet het worden dan. Maar niet tegen de 30 duizend euro. Dat is waanzinnigVoor mij is de TCO van een Energica Experia lager dan van een GS1200 of AfricaTwin. Als je enkel naar de aankoopprijs kijkt, zie je maar en deel van de kosten.
Ja, de Experia heeft niet datzelfde hoogstaande niveau van Italiaanse design als de Ego of de SS9. Spijtig, want het lijkt op papier wel een geweldige motorfiets.Ik vind de Experia niet mooi, ook een GS of Stelvio zou ik nooit kopen. Een Energia ego in het Corso rosso moet het worden dan. Maar niet tegen de 30 duizend euro. Dat is waanzinnig
Daar ga je al. Alles berekenen. Zo werkt dat niet bij mij. Ik ben geen boekhouder.Ja, de Experia heeft niet datzelfde hoogstaande niveau van Italiaanse design als de Ego of de SS9. Spijtig, want het lijkt op papier wel een geweldige motorfiets.
Ik was wat aan het dromen om een Energica te kopen en ik had eens uitgeteld hoeveel het mij zou kosten per jaar.
Tot mijn verbazing was een Experia of SS9 (van 28000 euro) goedkoper dan een GS of AfricaTwin. (van 20000 euro).
Dankzij de fiscaliteit, lager onderhoud en geen brandstofkosten. (rekening houdend met de Vlaamse voordelig fiscaliteit voor elektrische motorfietsen en gratis zonnestroom).
(Vele Vlaamse motorrijders weten waarschijnlijk ook niet dat je 15% van je aankoop terug krijgt van de belastingen. Dat is meteen +3000 euro van de prijs af.)
Ik ben er sterk van overtuigd dat veel mensen de prijs van EV's overschatten omdat ze enkel naar de aankoopprijs kijken. Zelfs bij motorfietsen, waar de aankoopprijs van een elektrische versie zeer veel hoger is dan een fossiele, is dit in vele gevallen van toepassing.
dit is eigenlijk ook gewoon logisch, want je moet het maar op de plank hebben liggen.Ik ben er sterk van overtuigd dat veel mensen de prijs van EV's overschatten omdat ze enkel naar de aankoopprijs kijken.
Ja dus. Anders reden er wel meer van rond . Alleen wat mensen die hem zakelijk rijden en dan is de km prijs wel interessant.dit is eigenlijk ook gewoon logisch, want je moet het maar op de plank hebben liggen.
i.t.t. de financiële voordelen van EV, kan je een aankoop bedrag niet uitsmeren over meerdere jaren (tenzij je voor financieringsconstructies gaat, maar welke motor is dat waard?)
simpel gezegd: kan je niet in één klap 26000 a 32000,- aftikken, krijg je die mooie Zero of Energica ook niet mee, punt.
bovendien is juist het totaal bedrag onder de advertentie (voor de meesten) ook het eerste en meest zichtbare bij oriëntatie op een (volgende) motor....