Sounddragon
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
Da's heel fijn voor je, maar wederom volstrekt irrelevant. Wat vind de andere verzekeraar er van? Die moet in bovenstaand geval namelijk dokken. Natuurlijk vind jouw verzekeraar niet dat jij iets fout hebt gedaan, dan hoeft die zelf namelijk niet te betalen.
Heb je die tweede link nou wel of niet gelezen?
motorrijder inhalen auto aansprakelijk - Google zoeken
(tweede link hiervan)
Ja dat heb ik.. en nogmaals; dan is dus iedereen die een aanrijding maakt met een hogere snelheid als laten we zeggen 20 km/u per definitie fout, want anders kun je niet stoppen als een ander een stomme aktie uithaalt... mooi verhaal
Dan kunnen we tevens gewoon 80% van alle verkeersregels afschaffen, want de schuldvraag bij schade hangt dan toch aan de snelheid die gereden wordt icm de drukte ter plaatse en het aanwezige verkeer...
Wat ik mag verwachten.. is dat een blikkert die ertussenuit wil om wat voor reden dan ook, zijn oogjes, spiegels, nekkie en RAW gebruikt, en dán eventueel gaat rijden als ik in zijn dode hoek zit (en dat zat ik NIET)...
Ik heb geleerd : buiten, binnen, buitenspiegel, over je schouder kijken, richting aangeven, en TERWIJL JE KIJKT de maneuvre uitvoeren... dát is wat je mag verwachten
Dit heeft tegenpartij dus niet gedaan... als dit wél het geval was geweest, was ik eerder gewaarschuwd; je kijkt altijd in auto's die je passeert, dan had ik dus gezien dat hij zat te kijken in zijn spiegel.. ow.... knippertje gaat aan (moet 'ie me nog steeds voor laten gaan) en had ik dus eerder kunnen remmen en desnoods hém voorang geven om ellende te voorkomen en was er niks aan het handje geweest...
Je doet het nu net lijken of ik als een dolle langs die file reed
Mijn excuses, die had ik gemistMoet ik het voor je zingen of zo ???
Heb je verder gelezen? Die motorrijder reed 50 km/h waar 80 is toegestaan, fors langzamer dus als de "normale snelheid". Verder vond de rechter het inhalen over een doorgetrokken streep minder relevant (een file mag je tenslotte inhalen) als het feit dat de motorrijder "te hard" reed. Daarom werd de motorrijder ook voor 20% aansprakelijk gesteld.Der staat overigens halverwege de eerste kolom dat het op een provinciale weg is, waar een inhaalverbod geldt....
Over lezen gesproken
Ook de motorrijder gaat niet vrijuit, want de motorrijder had kunnen weten dat automobilisten ook liever niet in een file staan en die soms proberen te omzeilen; hij had er dus rekening mee moeten houden dat dit ok nu wel eens het geval had kunnen zijn. Ondanks de maximumsnelheid van 80 km/u bleek de 50 km/u waarmee hij de file inhaalde toch te snel.
Als hij voldoende rekening gehouden had met de mogelijkheid dat een auto vanuit de file zou kunnen uitwijken dan had hij, gezien de daartoe benodigde reactietijd, aanmerkelijk langzamer moeten rijden bij het inhalen van de file.
Dat hoop ik net zomin voor je. Ik wilde je voor verdere teleurstellingen behoeden en volgens Acey_nl zijn die waarschuwingen niet geheel ongegrond. Veel succes met de verdere afhandeling iigMaargoed.. kunnen we een lang verhaal van maken... ik (en de behandelaar) geloof er geen kont van dat een rechter me gaat pakken op te hoge snelheid... overigens hoop ik dat er niet eens een rechter aan te pas komt, want dat zou betekenen dat ik laaaaang op mijn centjes moet gaan wachten.
Waarom zou het ook?En dan nog... is dat hele verhaal compleet irrelevant (om jouw favo woordje FF in ere te houden) omdat ik niet op een provinciale weg reed, er geen inhaalverbod gold ter plaatse, en er niet eens een rijstrookaanduiding voor motorvoertuigen aangebracht is..
Maargoed.. kunnen we een lang verhaal van maken... ik (en de behandelaar) geloof er geen kont van dat een rechter me gaat pakken op te hoge snelheid... overigens hoop ik dat er niet eens een rechter aan te pas komt, want dat zou betekenen dat ik laaaaang op mijn centjes moet gaan wachten.
Even kort nog:
Verzekering net gebeld, behandelaar heeft EXACT dezelfde visie als ik, zéker op basis van de foto's, mij treft géén schuld, snelheid was volgens hem absoluut niet te hoog in die situatie, tegenpartij is fout² en gaat betalen...
restvraag: hoeveel, en is hij loss (wat wij beiden niet denken)
Overigens heeft hij op verzoek van mij wél meteen de stukken richting rechtshulp gestuurd, just to be sure
Ik kan voor dat geld wel een andere kopen, maar geen 'vergelijkbare', óf ik moet er 2 dagen werkplaats in investeren om de mijne terug naar origineel te bouwen, en dan later alles op die andere terug te bouwen.. en dát... doen we dus niet.
Mijn Twin en ik gaan samen lekker nog een boel kilometers maken als hij straks helemaal in het nieuw is gestoken