Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Boem = HO ! ! !

Moet ik het voor je zingen of zo ???

Der staat overigens halverwege de eerste kolom dat het op een provinciale weg is, waar een inhaalverbod geldt....

Over lezen gesproken

Laatst bewerkt:
Moet ik het voor je zingen of zo ???
Mijn excuses, die had ik gemist
Der staat overigens halverwege de eerste kolom dat het op een provinciale weg is, waar een inhaalverbod geldt....

Over lezen gesproken
Heb je verder gelezen? Die motorrijder reed 50 km/h waar 80 is toegestaan, fors langzamer dus als de "normale snelheid". Verder vond de rechter het inhalen over een doorgetrokken streep minder relevant (een file mag je tenslotte inhalen) als het feit dat de motorrijder "te hard" reed. Daarom werd de motorrijder ook voor 20% aansprakelijk gesteld.

En dan nog... is dat hele verhaal compleet irrelevant (om jouw favo woordje FF in ere te houden) omdat ik niet op een provinciale weg reed, er geen inhaalverbod gold ter plaatse, en er niet eens een rijstrookaanduiding voor motorvoertuigen aangebracht is..

Maargoed.. kunnen we een lang verhaal van maken... ik (en de behandelaar) geloof er geen kont van dat een rechter me gaat pakken op te hoge snelheid... overigens hoop ik dat er niet eens een rechter aan te pas komt, want dat zou betekenen dat ik laaaaang op mijn centjes moet gaan wachten.

Dat hoop ik net zomin voor je. Ik wilde je voor verdere teleurstellingen behoeden en volgens Acey_nl zijn die waarschuwingen niet geheel ongegrond. Veel succes met de verdere afhandeling iig

Waarom zou het ook?
Dit is gewoon iets voor verzekeringsmaatschappijen onderling.
Heb je rechtsbijstand?

Taxatie is redelijk verlopen; op het 'wrak' is 1500 € geboden, wat betekent dat bij een dagwaarde volgens de verzekering (zonder opties en mod's) van 4250€ ik 2750 € krijg om de boel te herstellen, en is hij NIET loss

Kom ik alleen een honderdje of 5 te kort, maar dat maak ik wel weer goed met wat
(stiekum toch) te herstellen onderdelen, zoals een topkuipframe wat op zich best te richten is ipv vervangen voor 250 € en het koplampframe, en zo nog wat leukigheidjes
Daarbij wil, kan en mag ik gewoon helpen met demonteren en opbouwen, wat weer in de werkplaats uren scheelt

Ikke is blij !!! motor blijft, en wordt straks weer keurig strak in de lak met alles nieuw en fris

Na het weekend als de sodemieter beginnen met slopen.. rijden met dat ding ! ! !

Persoonlijk vrees ik dat dit akkefietje nog wel een poosie door mijn hoofd blijft spoken, zeker als ik straks in vergelijkbare situatie's terecht kom; dat betekent dat ik wat geleerd heb

Ik heb hier dé brief van de verzekering net uitgedraaid: bovenste vakje: brommer weg en volle mep vangen, onderste vakje: brommer houden en repareren..

iene miene....

Koop je voor "de volle mep" een gelijkwaardige óf betere fiets terug waarvan je de historie kent....

Ik kan voor dat geld wel een andere kopen, maar geen 'vergelijkbare', óf ik moet er 2 dagen werkplaats in investeren om de mijne terug naar origineel te bouwen, en dan later alles op die andere terug te bouwen.. en dát... doen we dus niet.

Mijn Twin en ik gaan samen lekker nog een boel kilometers maken als hij straks helemaal in het nieuw is gestoken

Strak plan.
Succes!

Tenks

Vanaf nu wordt 2 keer per dag de verzekering telefonisch lastig gevallen zodat mijn dossier lekker bovenop de stapels blijft liggen, anders wordt het Sinterklaasavond voor ik weer kan rijden..

Opschieten met die bende !!!

beter met zo'n buffel beuken als met een supersportje,...die was er slechter afgekomen.

Big Bike bashing...! gelukkig heeft die man nu een sl'opel....

sterkte met de schade en herstel...

Dat hoop ik ook..

Eergisteren het papierwerk teruggestuurd met het vakje aangekruist voor 'voertuig behouden', nu is het wachten of er nog 'onderling' gekissebis komt.
Ik ving van de week op van de behandelaar van de RB dat de tegenpartij bij dezelfde maatschappij zit, ik benieuwd of ze zichzelf voor de rechter gaan slepen

Morgen maar weer eens bellen met de boyz, dan blijven ze wakker

is toch duidelijk (vind ik dan) zijn fout.... ik hoop dat ze bij de verzekering de zelfde mening hebben

Sorry Oma ; die kutverzekering is nou eenmaal zo traag als dikke stront door een zeef

As promised: vandaag (vrijdag de 13e ) heeft de verzekering netjes mijn schade uitgekeerd van de aanrijding die 3 maanden geleden (jaja.. ook op de 13e ) was ontstaan door de aanrijding.

We gaan de boel van de week strippen en daarna weer opbouwen met nieuwe spulletjes

Laatst bewerkt:
Sounddragon: Ben je er nu (redelijk) financieel ongeschonden uitgekomen?

Ofwel: Hoe gaat de berekening die je op 21 augustus postte er nu uitzien?

Dat weet ik stiekum pas als hij weer op de weg staat eigenlijk natuurlijk.

De dagwaarde is vastgesteld op 4250, omdat de expert vond dat hij 'op het randje' zat, heeft hij laten bieden op de restanten, en daarvoor werd 1500 € (+/-) geboden, ik heb het 'wrak' gehouden, dus die zijn van die dagwaarde afgehaald, en heb ik nu om-en-nabij de 2750 uitgekeerd gekregen.. EX de schade aan de helm, die was minder dan een jaar oud, en die gaat dus ook nog 450€ (ofzo) opleveren...

Ik denk dat ik daar wel aardig mee uitkom

Ah, dat klinkt bemoedigend. Het lijkt erop dat het principe van WA verzekering doet waarvoor het bestaat: Voorkomen dat je erop achteruit gaat als je door een ander schade oploopt.

Succes.

Vergelijkbare onderwerpen