Bo Bendsneyder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Racebert

MF veteraan
6 apr 2009
3.264
7
Nieuwendijk (Noord Brabant)
Bo Bendsneyder is geboren op 4 maart 1999 in Rotterdam, droom: MotoGP piloot worden

DG2_1339.jpg


Minibikes:
Op 5-jarige leeftijd krijgt Bo het motorvirus te pakken en rijdt hij op een pocketbike zijn eerste kilometers in diverse (inter)nationale kampioenschappen.

NSF100:
In 2009 legt het Molenaar NSF100 Championship de basis voor zijn verdere motorsportcarrière. De drie seizoenen op een Honda NSF 100 worden succesvol afgesloten met 2x een tweede plaats achter en Kampioen in 2011. Ook op het EK NSF 100 kampioenschap staat Bo op het podium: zilver in 2010 en brons in 2011. Op het WK NSF 100 in 2010 zet Bo een nieuw baanrecord neer.

13082520_614571395361487_3736724726269844537_n.jpg


Moriwaki en R125:
Naast kampioen NSF100 in 2011, zet hij ook de nieuw opgezette GP3 Junior Cup op zijn naam. Een nieuwe standaard cup met een Moriwaki 250 cc. De titel in de GP3 Junior Cup wordt in 2012 met succes verdedigd en ook het kampioenschap in de Yamaha R125 klasse kan Bo op zijn erelijst bijschrijven.

Nationale klasses Moto3:
In 2013 laat Bo 2x het wilhemus klinken op het TT-Circuit, eerst tijdens zijn wildcard op de Pata European Junior cup en later het jaar tijdens de BSB moto3. Hiernaast wint hij de ‘race of the champions’ in Assen en mag hij met een wildcard op de Nürburgring andermaal naar de hoogste trede van het podium. Aan het einde van het seizoen weet hij zich met overmacht te plaatsen voor de Red Bull Rookies cup in 2014.

bo_pataHonda.jpg


Ben Majoor trofee:
Tijdens het jaarlijkse KNMV Motosportgala in de Amphion Schouwburg in Doetinchem werden op 12 januari 2014 de vele 2013 motorsport kampioenen gehuldigd en reikte de nationale motorsport bond de jaarlijkse KNMV onderscheidingen uit. Bo Bendsneyder hield de eer hoog namens de wegrace en kreeg de Ben Majoor trofee uitgereikt.

Rookies cup en Spaans open:
In 2014 eindigt Bo als negende in de prestigieuze Red Bull MotoGP Rookies Cup met als hoogtepunt de pole en winst tijdens de TT-Assen. Daarnaast staat hij vijftiende in het eindklassement van het Spaans Open Kampioenschap met het Dutch Racing Team. Hij wordt opgenomen in de KNMV Talentselectie wegrace en krijgt van het NOC-NSF de IT (Internationaal Talent) status.

GEPA_full_2437_GEPA-27061598064.jpg


Rookies cup en Junior World Championship 2015:
2015 is een belangrijk jaar voor Bo. Met 8 overwinningen werd hij met overmacht kampioen in de Red Bull MotoGP Rookies Cup. Aan het eind van het seizoen krijgt hij te horen dat hij een felbegeerd zitje heeft weten te bemachtigen in het KTM fabrieksteam van Aki Ajo en samen met zijn teamgenoot Brad Binder in de Moto3 klasse mag gaan rijden. In het Moto3 Junior World Championship eindigt hij als 7e.

11053221_529367453881882_3874258705861546365_n.jpg


WK moto3:
In 2016 rijdt Bo voor het fabrieksteam van Red Bull KTM Ajo in het Moto3 Wereldkampioenschap.

DG2_5030.jpg

GH15572.jpg


Website: Bo Bendsneyder en https://ajo.fi/rider/bo-bendsneyder-64/
Twitter/instagram: @bobendsneyder
Facebook: Bo Bendsneyder
Wikipedia: Bo Bendsneyder - Wikipedia
Merchiandise: http://www.iwrapz.nl/bo-bendsneyder-64
 
Laatst bewerkt:
Veel bereikt in redelijk onbekende klasses waar het niveau wel heel anders is dan in bijvoorbeeld een rookies cup. Een topic over hem en voor hem misschien iets tevroeg!?
 
Een oud collega van mij die zijn zoontjes (tweeling ) reden indoor minibikes in het Westland volgens mij in Poeldijk en was in 2007 en die zei tegen mij ...Ger er rijd daar een ventje genaamd Bo nou let jij maar op daar ga je nog veel van horen ,....ik een keer wezen kijken naar zijn ventjes en zag daar ene Bo nou inderdaad wat ging dat ventje slim en hard in de rondte we zouden er nog een kratje bier op verwedden ...................(maar heelaas is hij er niet meer ) maar gelijk had hij .
 
Veel bereikt in redelijk onbekende klasses waar het niveau wel heel anders is dan in bijvoorbeeld een rookies cup. Een topic over hem en voor hem misschien iets tevroeg!?

misschien heb je gelijk, maar welke bekende klasses ken jij, waar je voor je 12e jaar aan deel kan nemen?

In de moriwaki klasse heeft hij dit jaar nog, ik meen tijdens de WSBK, op Assen gewonnen van Livio Loi, de persoon die vandaag de rookies cup won. Dus snelheid heeft hij.

Nu moet ie het nog bewijzen eind dit jaar tijdens de Rookies kwalificaties, er is in iedergeval 1 plek gereserveerd voor een Nederlander omdat Scott te oud wordt. Maar hij moet natuurlijk wel snel genoeg zijn.
 
misschien heb je gelijk, maar welke bekende klasses ken jij, waar je voor je 12e jaar aan deel kan nemen?

In de moriwaki klasse heeft hij dit jaar nog, ik meen tijdens de WSBK, op Assen gewonnen van Livio Loi, de persoon die vandaag de rookies cup won. Dus snelheid heeft hij.

Nu moet ie het nog bewijzen eind dit jaar tijdens de Rookies kwalificaties, er is in iedergeval 1 plek gereserveerd voor een Nederlander omdat Scott te oud wordt. Maar hij moet natuurlijk wel snel genoeg zijn.

Dat is zo, het is wel lastig inderdaad voor een 12 jarige om te kunnen groeien. Toch ging het hem nu (redelijk) makkelijk af als je zijn lijstje met hoogtepunten ziet, verwacht dat als hij door gaat in de rookies cup het zeker niet makkelijk gaat krijgen
 
Bo is zeker een snelle jongen, maar ik zou hem eerst eens willen zien rijden op een Moto3.
Dan wel DutchMoto3 of Redbull (welke in 2013 ook over gaat op 4 tact )
 
hopelijk bereiken zowel Livio als Bo de top en kunnen we gezellig een Belgie-Holland match starten die eens niet op een voetbalveld doorgaat :]
 
en joey louwes en jorel boerboom en gelijk wie uit de moriwaki cup :P

mooi gedoe wel die moriwaki cup :Y

Wat me wel opvalt aan die moriwaki lui is dat ze zich zelf heel stoer vinden dat ze dat rijden, maar er zijn er maar 2 of 3 die het ook goed kunnen.
 
Wat me wel opvalt aan die moriwaki lui is dat ze zich zelf heel stoer vinden dat ze dat rijden, maar er zijn er maar 2 of 3 die het ook goed kunnen.

Tja dat is ook zo, maar dat geldt bij de ONK ook....rijden er ook zat rond waar ik mij afvraag of dit dan de coureurs moeten zijn en een berg poeha! Alles spik en span voor mekaar, maar echte racers zijn er maar heel weinig, tuurlijk mooi als je je hobby zo kunt bekostigen en kunt uitvoeren...zou ik ook doen, maar laat die poeha lekker achterwege!

Er zijn slechts enkelingen die het wel in zich hebben, grote gros is gewoon leuk aan het hobbyen...

Maar dat zie je toch eigenlijk ook wel in de meeste sporten...
 
Tja dat is ook zo, maar dat geldt bij de ONK ook....rijden er ook zat rond waar ik mij afvraag of dit dan de coureurs moeten zijn en een berg poeha! Alles spik en span voor mekaar, maar echte racers zijn er maar heel weinig, tuurlijk mooi als je je hobby zo kunt bekostigen en kunt uitvoeren...zou ik ook doen, maar laat die poeha lekker achterwege!

Er zijn slechts enkelingen die het wel in zich hebben, grote gros is gewoon leuk aan het hobbyen...

Maar dat zie je toch eigenlijk ook wel in de meeste sporten...

ja dat ben ik wel met je eens.
 
Tja dat is ook zo, maar dat geldt bij de ONK ook....rijden er ook zat rond waar ik mij afvraag of dit dan de coureurs moeten zijn en een berg poeha! Alles spik en span voor mekaar, maar echte racers zijn er maar heel weinig, tuurlijk mooi als je je hobby zo kunt bekostigen en kunt uitvoeren...zou ik ook doen, maar laat die poeha lekker achterwege!

Er zijn slechts enkelingen die het wel in zich hebben, grote gros is gewoon leuk aan het hobbyen...

Maar dat zie je toch eigenlijk ook wel in de meeste sporten...

Dat heb je in elke klasse, dat heb je ook op GP niveau!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan