Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik heb de originele bmw motorrad olie besteld icm een k&n oliefilter.
Van de week maar even de olie verversen :):Y
 
Thanks!!

Precies. En deze week wordt het nog redelijk weer, dan hoef ik niet op de koude grond te liggen ;)
 
Zit net te kijken WB, rijd jij het jaar rond in het leer? of switch je onder een bepaalde temp. naar een textiel pak?
 
Zit net te kijken WB, rijd jij het jaar rond in het leer? of switch je onder een bepaalde temp. naar een textiel pak?
Alleen soms als ik afspraken heb of mijn zoontje mee heb dan rij ik in textiel.
Verder het hele jaar in het leer. Bij -5°C gaat er wel een textiel jas over mijn raceoverall.
Aan de broek en handschoenen verandert er niets, gewoon net zoals in de zomer. :Y
Moest dan tot voor kort wel maar 25 km enkele reis.
 
Verder het hele jaar in het leer. Bij -5°C gaat er wel een textiel jas over mijn raceoverall.
Aan de broek en handschoenen verandert er niets, gewoon net zoals in de zomer. :Y
Een echte bikkel :t beter als al die gasten met hun fluo hesjes.

Vandaag lekker rond de Rursee gereden, was nog best te doen met mijn leren pak, het was dan ook 20 graden :)
Lekker de motoren op de aanhanger en bij 17 graden opgestapt rond een uur of elf, om 13.00 een grote schnitzel naar binnen en toen nog tot 16.00 gereden, topdag gehad :]
 
Een echte bikkel :t beter als al die gasten met hun fluo hesjes.

Vandaag lekker rond de Rursee gereden, was nog best te doen met mijn leren pak, het was dan ook 20 graden :)
Lekker de motoren op de aanhanger en bij 17 graden opgestapt rond een uur of elf, om 13.00 een grote schnitzel naar binnen en toen nog tot 16.00 gereden, topdag gehad :]

Lekker zeg!!! Jaloers....
 
heel erg jaloers!
Tegen de tijd dat ik daar aan kom is het alweer donker :') En dan moet het rijden nog beginnen

Ik heb overigens alweer een tijdje wintervoering in mijn pak. Koukleum? Ja! :Y

iemand hier die zijn fiets met tectyl of ACF50 bewerkt voor de winter?
 
iemand hier die zijn fiets met tectyl of ACF50 bewerkt voor de winter?
Ik heb hier eerlijk gezegd geen ervaring mee, mijn BMW dealer (Simako) heeft mee aangeraden de hele motor regelmatig met WD40 te behandelen, je mag het volgens hun ook op kunststof delen spuiten. Mijn velgen behandel ik er standaard mee, die veeg je idd met een droge doek schoon.
Maarre... rijdt jij ook als er pekel wordt gestrooid? :?
Daar ligt voor mij toch wel de grens, dat wil ik 'm niet aandoen.
 
heel erg jaloers!
Tegen de tijd dat ik daar aan kom is het alweer donker :') En dan moet het rijden nog beginnen

Ik heb overigens alweer een tijdje wintervoering in mijn pak. Koukleum? Ja! :Y

iemand hier die zijn fiets met tectyl of ACF50 bewerkt voor de winter?

Ja, maar vergeet niet dat op droge dagen de pekel ook overal elders tussen stoft, waar je met ACF of welk ander middel dan ook niet zo makkelijk bij komt.
 
Dan heb ik gelijk nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier: hoeveel gladder wordt een weg als er droge pekel op ligt? ik heb me laten vertellen dat het de grip flink aantast :/
 
Nadat er tig auto's overheen gegaan zijn? Lijkt me verwaarloosbaar.. Maar ik rijd met kou ook niet hard ofzo :+
 
Thanks voor de herinnering! Ik moet ook nog eens een bus of fles halen..
Wel prijzig spul, nog tips waar het beste te halen?
 
Dan heb ik gelijk nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier: hoeveel gladder wordt een weg als er droge pekel op ligt? ik heb me laten vertellen dat het de grip flink aantast :/

Het is een zanderig laagje, dus even een tandje terug in het enthousiasme.
 
Dank voor jullie reactie mannen, de winter is sowieso niet de tijd om grenzen te verleggen ;) maar een bevestiging van mijn eigen gevoel is altijd fijn _O-
 
Nou ik heb tot voor 2 jaar geleden elke winter doorgereden (110 km woon-werk). Nooit grip problemen gehad door pekel zelf.
Heb ook wel altijd heel goed op mijn bandenkeuze gelet. Met name voor banden gekozen die het zeer goed onder natte en gladde omstandigheden deden.
Elk jaar eind herfst goed de fiets bewerken. De eerste jaren zelf met ACF 50. Later liet ik mijn fietsen met tectyl bewerken. Werkt uitstekend alleen je fiets wordt er echt heel goor van en is een behoorlijk werkje om het er in de lente af te krijgen. Met mijn vorige fiets niet meer gedaan maar steeds afgespoeld met water na een winter rit. Nu werk ik op fiets afstand.
Zit dus erg te twijfelen wat ik zal doen met de S1R. BMW gebruikt nogal wat schoefjes, moertjes e.d. die niet RVS zijn. Ga ik hem dus toch bewerken of gewoon spoelen na een rit. Want ook in de winter kun je soms prima een dagje meepakken qua rijden! :]
 
Dan heb ik gelijk nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier: hoeveel gladder wordt een weg als er droge pekel op ligt? ik heb me laten vertellen dat het de grip flink aantast :/
Reken ook het asfalt en de koude banden zelf mee. Vooral een Metzeler K3 wordt amper grippy. Een Bridgestone S21 doet dat al beter. (Nu S22?) :)

En Youtube filmpjes van producten.. wij van WC eend adviseren WC eend? :+;)
 
Laatst bewerkt:
ik ga zo beginnen met de olie verversen, maar zag dat mijn frame wat 'vlekkerig' is, niet mooi egaal zwart.
Herkennen jullie dit en wat kan ik er aan doe? Behalve zwart spuiten? :+
 
ik ga zo beginnen met de olie verversen, maar zag dat mijn frame wat 'vlekkerig' is, niet mooi egaal zwart.
Herkennen jullie dit en wat kan ik er aan doe? Behalve zwart spuiten? :+
Ik weet niet hoe vlekkerig het is en of ik het zou zien. :+
Wat ik soms doe met onderhoud is een slok lampenolie = parafineolie of siliconespray op een zacht doekje en heel voorzichtig poetsen.
Maar echte vlekken haalt het natuurlijk niet weg.
 
Ik ben net nog even snel langs de bmw dealer gereden en die denken dat het van de S100 motorreiniger komt. Het zwarte is helemaal wit uitgeslagen.
Ik heb van hen een busje Balsem meegekregen en dat moet het zwarte weer terughalen. Het ziet er nu in ieder geval weer mooi zwart glanzend uit.
Hopelijk blijft het zo.
 
Ik ben net nog even snel langs de bmw dealer gereden en die denken dat het van de S100 motorreiniger komt. Het zwarte is helemaal wit uitgeslagen.
Ik heb van hen een busje Balsem meegekregen en dat moet het zwarte weer terughalen. Het ziet er nu in ieder geval weer mooi zwart glanzend uit.
Hopelijk blijft het zo.

Het frame is mooi zwart gebleven gelukkig.

Heeft iedereen zijn bmw in de winterslaap gezet ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan