jimm
Die hard MF'er
Een halfjaar terug heb ik een BMW R75/6 van '74 gekocht.
Bedoeling was eerst om hem te restaureren naar origineel. Maar het eerste probleem is, is dat ik te perfectionistisch ben waardoor de restauratie uit de klauwen gaat lopen... Zo zou ik bijvoorbeeld het originele rem reservoir niet terug willen plaatsen onder de tank. Ook zou de restauratie te lang gaan duren omdat ik op niks kan bezuinigen..
Vervolgens heb ik gedacht om deze motor om te bouwen naar een cafe racer.. Heb nog een KTM vork liggen met een 4 zuiger remklauw, wat hier echt gaaf in zou staan. Monoshock erop, supertrapp dempers, etc... Of gewoon de originele met dubbele schijfrem en een radiale rempomp erop (zal wel moeten kunnen, lijkt me?).
Maar dan gaat de waarde enorm zakken, en ook is het enorm zonde om deze motor om te bouwen..
Wat raden jullie mij aan? Staat nu fijn op zolder gestald omdat ik nog druk bezig was met de ombouw van een supermotard (waarvan ik twijfel om hem te koop te zetten / ruilen voor een 1150GS met koffers of iets anders in die trant).
Bedoeling was eerst om hem te restaureren naar origineel. Maar het eerste probleem is, is dat ik te perfectionistisch ben waardoor de restauratie uit de klauwen gaat lopen... Zo zou ik bijvoorbeeld het originele rem reservoir niet terug willen plaatsen onder de tank. Ook zou de restauratie te lang gaan duren omdat ik op niks kan bezuinigen..
Vervolgens heb ik gedacht om deze motor om te bouwen naar een cafe racer.. Heb nog een KTM vork liggen met een 4 zuiger remklauw, wat hier echt gaaf in zou staan. Monoshock erop, supertrapp dempers, etc... Of gewoon de originele met dubbele schijfrem en een radiale rempomp erop (zal wel moeten kunnen, lijkt me?).
Maar dan gaat de waarde enorm zakken, en ook is het enorm zonde om deze motor om te bouwen..
Wat raden jullie mij aan? Staat nu fijn op zolder gestald omdat ik nog druk bezig was met de ombouw van een supermotard (waarvan ik twijfel om hem te koop te zetten / ruilen voor een 1150GS met koffers of iets anders in die trant).