BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Stukken beter als de originel. Had op de 1150 ook een V-stream ruit. Toen ik deze kocht zat er een originele ruit op. Probleem was dat de rand van die ruit precies in mijn gezichtsveld zat op de hoogste stand. Toen direct een V-stream besteld
 
Stukken beter als de originel. Had op de 1150 ook een V-stream ruit. Toen ik deze kocht zat er een originele ruit op. Probleem was dat de rand van die ruit precies in mijn gezichtsveld zat op de hoogste stand. Toen direct een V-stream besteld
De standaard V-stream is lager? Voor mij is juist de hoogste stand nog niet hoog genoeg. Nog steeds dikke herrie.
 
Hoe groot ben je als ik mag vragen?

Ik heb nl precies hetzelfde. Ruit in de hoogste stand zit de rand precies op ooghoogte, dus ruit een beetje lager om eroverheen te kijken... Is dan best wel stil (ten opzichte van een VFR) maar als ik de bulles een beetje naar beneden hou is het echt megastil... dus overweeg ook een andere ruit voor volgend jaar, maar wil graag proberen hoe het bevalt ipv een andere ruit te kopen en erachter te komen dat het niet werkt...
 
1.93 hier, en ook enkele stand dat ik door het scherm kan kijken terwijl ik rechtop zit. Zelfs niet met het Wunderlich Marathon scherm wat ik erop heb gezet.

Maar eigenlijk hoeft dat ook niet, dit scherm van Wunderlich is al dermate groot dat zelfs ik alsnog best wel rustig zit. Bovendien is het ook niet echt lekker om door een plexiglazen bol naar de wereld te moeten kijken. Is mijn mening, natuurlijk.
 
Ik ben 1.98 en zoals gezegd dus de ruit altijd ietsje lager dan max hoogte ivm de rand. Maar het hangt maar net van de verdeling van de lengte af... Ik heb een behoorlijk lang bovenlijf

Dat is precies de reden waarom ik een proefrit wil maken met de ruit voordat ik hem koop, omdat ik niet weet hoe het bevalt als je door de ruit heen moet kijken, dan is het dadelijk 3x een laagje voor de neus, zonnevizier, vizier en de ruit...
 
Op mijn '20 R1250RT heb ik een Puig ruit; werkt voor mij perfect met mijn 1.82cm. Rijd altijd met een jethelm, heb de ruit altijd in de laagste stand en kijk er dan net overheen.

Topruit en niet duur.
 
Nee, de V-strem is hoger *D . Ik kijk nu dus door de ruit heen in de hoogste stand

Hoe groot ben je als ik mag vragen?

Ik heb nl precies hetzelfde. Ruit in de hoogste stand zit de rand precies op ooghoogte, dus ruit een beetje lager om eroverheen te kijken... Is dan best wel stil (ten opzichte van een VFR) maar als ik de bulles een beetje naar beneden hou is het echt megastil... dus overweeg ook een andere ruit voor volgend jaar, maar wil graag proberen hoe het bevalt ipv een andere ruit te kopen en erachter te komen dat het niet werkt...


Ik ben 1.83 en kijk ook op de hoogte stand over de ruit heen. Ik vind geen stand waarin het geluid weg is. Binnenkort de V-stream proberen.

1.93 hier, en ook enkele stand dat ik door het scherm kan kijken terwijl ik rechtop zit. Zelfs niet met het Wunderlich Marathon scherm wat ik erop heb gezet.

Maar eigenlijk hoeft dat ook niet, dit scherm van Wunderlich is al dermate groot dat zelfs ik alsnog best wel rustig zit. Bovendien is het ook niet echt lekker om door een plexiglazen bol naar de wereld te moeten kijken. Is mijn mening, natuurlijk.

1.68 hier, ik heb met de standaard ruit nergens last van, behalve dan als ik even moet stilstaan..... _O-

1665690138943.png
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier de verlagings veren van Hyperpro wel eens zelf geïnstalleerd? Ik twijfel nog tussen zelf doen en laten doen (scheelt 300 euri).
Bekijk bijlage 1816432

Ik heb geen ervaring met de verlagingsveren. Wel met de normale hyperpro set. Dus ik betwijfel of je veel aan mijn ervaring hebt.

Overigens. Ik zou langs HK Suspension gaan om het te laten doen. Het is best een klus en dan reviseren ze gelijk je schokdempers.
 
Heeft iemand hier de verlagings veren van Hyperpro wel eens zelf geïnstalleerd? Ik twijfel nog tussen zelf doen en laten doen (scheelt 300 euri).
Bekijk bijlage 1816432


Je hebt een tool nodig om de veren de comprimeren, zodat je de schokdempers uit elkaar kan halen. Dat kan met wat huisvlijt en een potkrik ook, maar kijk alsjeblief uit voor je opeens zon ding in je gezicht hebt zitten.
 
Gents, vraagje over de voorrem van een 2010 RT; Ik heb het idee dat mijn remcilinder niet helemaal lekker is.

Als ik rem voel ik weliswaar een drukpunt en remt de fiets ook echt, maar vervolgens kan ik de handle toch nog een paar cm doorknijpen. Ik ben van mijn andere fietsen gewend dat er een echt hard drukpunt is, en je daarna nog nauwelijks beweging in zit. Ook kost het inkijpen iets meer kracht dan ik gewend ben.

De remvloeistof is al vervangen, en alles is volgens het wphb ontlucht. Er zijn geen lekkages, en het spult remt verder goed. Wel vind ik dat de blokken iets teveel aanlopen, maar de retour is gewoon open want als ik de ontluchtingsnippels op de klauwen open zet verandert er niets. Misschien de klauwen een keer reviseren.

Mijn vraag is primair; hoe hoort het remhandel van deze RT aan te voelen?

Die van een 10 kan wat 'vreemd' voelen is mijn ervaring, ook na ontluchten. Dat het meer kracht kost is dan wel weer verdacht, zat er vla/ingedikt remvloeistof in het reservoir?
 
Die van een 10 kan wat 'vreemd' voelen is mijn ervaring, ook na ontluchten. Dat het meer kracht kost is dan wel weer verdacht, zat er vla/ingedikt remvloeistof in het reservoir?
Wat er in zat zag er nog goed uit, iets verkleurd maar mag geen naam hebben. Dank voor het meedenken!
 
Heel soms zit er toch ingedikt vloeistof in het systeem, dat wil voor een raar gevoel in de pomp zorgen. Had je de ABSpomp ook kunnen aansturen om de boel te spoelen?
 
Wil hier toch heel even laten weten dat ik het betreur dat “Het Andere RT Topic” waarbij het ook gezellig over allerlei RT randzaken mocht gaan, plotsklaps de nek om is gedraaid….
Ik vond dat wel gezellig, zo af en toe het ergens over te hebben zonder dat het heel nauw aan de RT verweven was. Dat gebeurde voorheen hier ook wel, maar werd meestal gevolgd door een “corrigerende tik op den type vingers”. Wat ik ergens wel kan begrijpen, niet iedereen zit te wachten op geklets over bankjes waar je op een toertje een lekker bakje thermos koffie kan drinken, Dinkey Toy speeltjes, vrachtschepen, treinen, dienstplicht en vliegtuigen. Daarom was dat andere net naar mijn idee zo geschikt, wie daar mee deed aan het levendige Forum verkeer wist dat het regime aan onderwerpen niet heel strak gekadeRT was, hoewel een goed lezer toch heus de RT als rode draad kon herkennen…

Hoop dat iemand “Het Andere Net” weer open gaat zetten….
 
...ben helemaal klaar met de sooRT van censuur hier op MF, en met (in mijn beleving) vooral 1 RoyalPersoon in het bijzonder...

Ik heb mn buro opgeruimd, de la dicht geschoven, de jas aangetrokken, en het 'poRTier' definitief achter mij dicht getrokken.
 
Geheel terecht...het was te ingewikkeld voor mij.

Wat ik wel mis is wat uitleg van de moderator aangaande een slotje?
 
Voor offtopic is het offtopic forum, dat behoeft denk ik geen uitleg. Dat het niet de bedoeling is om een RT topic te vullen over verhalen van Dinky toys, autohandel aankopen, motorhandel aankopen en diverse andere zaken, is toch prima te behappen? Een keertje wat offtopic kijkt niemand naar om, maar paginas lang, met regelmaat, is niet de bedoeling. Daar zijn meer dan genoeg andere topics voor in het offtopic forum :Y
Wil hier toch heel even laten weten dat ik het betreur dat “Het Andere RT Topic” waarbij het ook gezellig over allerlei RT randzaken mocht gaan, plotsklaps de nek om is gedraaid….
Ik vond dat wel gezellig, zo af en toe het ergens over te hebben zonder dat het heel nauw aan de RT verweven was. Dat gebeurde voorheen hier ook wel, maar werd meestal gevolgd door een “corrigerende tik op den type vingers”. Wat ik ergens wel kan begrijpen, niet iedereen zit te wachten op geklets over bankjes waar je op een toertje een lekker bakje thermos koffie kan drinken, Dinkey Toy speeltjes, vrachtschepen, treinen, dienstplicht en vliegtuigen. Daarom was dat andere net naar mijn idee zo geschikt, wie daar mee deed aan het levendige Forum verkeer wist dat het regime aan onderwerpen niet heel strak gekadeRT was, hoewel een goed lezer toch heus de RT als rode draad kon herkennen…

Hoop dat iemand “Het Andere Net” weer open gaat zetten….
Twee topics over RT is verwarrend, dat er een tweede is geopend maakt niet niet opeens oké om er een chat topic van te maken over randzaken.
 
Het is een betere oplossing om een groepschat te starten als er echt zo'n noodzaak is om te chatten. Een puur chat topic is niet de bedoeling, zie ook het offtopic beleid in de sticky
 
Terug
Bovenaan Onderaan