BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kan ik niet achterblijven.... ;)
Niks wassen (al paar maanden niet) en vooral blijven rijden. Kan niet vies genoeg zijn als bescherming tegen de pekel!
Over aantal weken wel flinke uitdaging met het poetsen. Dan moet blauw weer blauw worden en zwart weer zwart.

2017-01-27%2012.13.31.jpg
 
Ik was vergeten een foto van "voor" de winter was/wax beurt te plaatsen, maar die van Wobbert is ongeveer gelijk aan hoe de mijne er tot voor 2 dagen geleden nog bij stond.

@Martin: wat jij per dag woon-werkt, daar doe ik bijna een week over. Daarbij komt dat ik ook begrijp dat niet iedereen een motor het meest fijne woon-werk vervoermiddel vindt. Voor mij is dat het, met 50 km enkele reis en overdekte parkeerplaats pal voor de deur, het dat wel. Maar als ik zo veel de weg op moest als jij, zou ik misschien er anders over denken..
 
Laatst bewerkt:
Hmm, midden winter en jullie gaan poetsen...

Lekker beschermlaagje laat ik erop zitten, ookal staat mijn beestje alweer 2 maanden (precies de dag) stil. Af en toe aan de lader en daar houdt het dan ook bij op.
Ik hoop van het voorjaar weer te kunnen rijden in ieder geval!
 
Ik heb informatie gekregen dat de BMW Navigator VI ergens in maart uit zou komen. Mocht iemand bij de BMW dealer komen; zou die dan zijn/haar licht willen opsteken?

Roelof.
 
Mag ik ook een duit in het zakje der vieze BMW's doen...weliswaar geen RT, maar een RS :$
Voor het laatst gewassen op 29-11-'16, en toen ingesausd met Yamalube anti-corrosie-spul :)

viezeRS3.JPG

viezeRS1.JPG

viezeRS2.JPG

1150pekel.jpeg


De pekel doet 'm geen goed waarschijnlijk, maar koude lucht slikt ie graag lijkt wel. Loopt mooi deze dagen, dat R1150 blok! :)

Jeroen
 
Die vieze motoren zijn "natuurlijk" een doorn in mijn oog....maar schone lampglazen is m.i. toch wel een vereiste voor je eigen veiligheid.

Roelof.
 
Die vieze motoren zijn "natuurlijk" een doorn in mijn oog....maar schone lampglazen is m.i. toch wel een vereiste voor je eigen veiligheid.

Roelof.
Ja, ik merkte laatst ook inderdaad dat de lichtopbrengst wat verslechterd is inderdaad. Dit weekend even de koplamp oppoetsen :)

Daarom voor mij dus geen lichte motorkleding gezien dat gore spul!
de gele strepen op mijn jas zijn aan de voorkant ook significant donkerder dan achterop. :+

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb informatie gekregen dat de BMW Navigator VI ergens in maart uit zou komen. Mocht iemand bij de BMW dealer komen; zou die dan zijn/haar licht willen opsteken?

Roelof.

Hij blijkt al op de Duitse BMW site te staan: Home

Roelof.
 
Die vieze motoren zijn "natuurlijk" een doorn in mijn oog....maar schone lampglazen is m.i. toch wel een vereiste voor je eigen veiligheid.
Roelof.
Yep, de koplamp krijgt bij mij zeker wekelijks, maar bij pekel vaker een nat lapje..... maar verder ziet 'ie er uit als de fits van Jeroen/ JC600.... :$
 
...over schone koplampen gesproken...
...heb mijn best weer gedaan, zeg maar...

...gelijk 'de rest' ook maar 'ff' meegepakt... ;)


i-vddThmt-XL.jpg


i-rVMLhn6-XL.jpg
 
Hij blijkt al op de Duitse BMW site te staan: Home

Roelof.

En besteld....bij NL BMW dealer; kennelijk was het ook al in Nederland doorgedrongen.

De Navigator VI gaat in maart een Garmin Zumo 660 vervangen en dan kan ik de navigatie aan het stuur bedienen d.m.v. joggle aan het linker handvat en je hebt extra informatie over het "wel en wee" van de motor.

Roelof.
 
Als je van de week niet met de auto op pad moet Ron, anders is het zonde werk.
Het gaat regenen en dan zit de hele auto weer onder de pekel...
 
Kan niet wachten tot de wegen weer schoongespoeld zijn! Die RS staat me elke keer aan te grijnzen: "wanneer gaan we weer??".
Toch 4 dagen schik gehad van mijn mid-winter poets beurt van de RT. Morgen moet ik door de regen naar het werk.
Behoorlijk schik gehad van de lichtvoetigheid van de Road Smart bandjes vanmiddag: tot 2x toe uitwijk manoeuver moeten doen. 1x oud vrouwtje (moeten ze gewoon rijbewijs afnemen, gevaarlijke oude taart) en 1x een ouderwetse GSM tussen kin en schouder geklemd bij een heerschap. Heb met beide getracht na de goede afloop oogcontact te krijgen. Vrouwtje bleef stug recht vooruit kijken heeft mij pas gezien toen ik voor haar op de rechterstrook kwam rijden. Het heerschap keek geschrokken en kreeg een behoorlijke kleur. Maar goed, of ie dat suffe gedoe met zo'n telefoon nu is afgeleerd, ik betwijfel het.
 
Als je van de week niet met de auto op pad moet Ron, anders is het zonde werk.

Het gaat regenen en dan zit de hele auto weer onder de pekel...

...dan maak ik m weer schoon... ;)


Maar een vieze auto op de foto zetten dat kan wel, maar das geen reclame voor het winkeltje.
 
Zo, gladdigheid is van het wegdek af, na 3 weken ESA op "Sport" vanmorgen de ESA weer op "Comfort" gezet. Wat is dat lekker comfortabel zeg. Goede naam voor die setting!
 
Ik heb eigenlijk een paar ervaringsdeskundige adviezen nodig die mij helpen een goede helm keuze te maken. Op dit moment een schuberth c3 waar ik best tevreden over ben/was maar nu schijnt ook de shoei neotec goed te voldoen. Op het forum over helmen niet helemaal kunnen vinden wat ik zocht dus hier maar even proberen.Wie heeft advies?
 
Yep, de koplamp krijgt bij mij zeker wekelijks, maar bij pekel vaker een nat lapje..... maar verder ziet 'ie er uit als de fits van Jeroen/ JC600.... :$

Ik haal bij iedere tankbeurt even de spons over de verlichting voor en achter, en dat is dus om de twee dagen.

Groeten,
Robert
 
Ik heb eigenlijk een paar ervaringsdeskundige adviezen nodig die mij helpen een goede helm keuze te maken. Op dit moment een schuberth c3 waar ik best tevreden over ben/was maar nu schijnt ook de shoei neotec goed te voldoen. Op het forum over helmen niet helemaal kunnen vinden wat ik zocht dus hier maar even proberen.Wie heeft advies?

C3 een klein jaartje in bezit gehad, nu de neotec driekwart jaar in bezit.
Ten opzichte van de c3 vind ik de shoei comfortabeler om het hoofd zitten. De schuberth was meer een small model, de shoei is iets breder. Pasvorm is bijna gelijk, maar er is iets meer ruimte om de voering in te drukken. Betekend voor mij meer comfort!
Ander punt is het kinstuk, wat tijdens het rijden makkelijker dicht te krijgen is. Deze valt goed in het 'slot', terwijl de schuberth een extra drukje nodig had.
De ventilatie is iets beter in de shoei, maar het is om het even.

Zijn er pro's voor de schuberth, jazeker. Mijn communicatieset kon in de schuberth mooier worden weg gewerkt, met name de speakers. In de shoei is het meer een 'open geheel' als je het flapje eruit haalt. Bij schuberth gaat de bekleding er mooi voor.
Verder de plek van het zonnevizier is prettiger gemonteerd op de c3.

Mocht je nog vragen hebben ben je altijd welkom!
 
Ik ben van C3 overgestapt op BMW Evo 6. Bevalt me erg goed. Is fractie goedkoper dan Shoei Neotec. Binnenkort is de opvolger beschikbaar, de BMW 7, die kan ook "verbouwd" worden naar jet helm.
Suc6 met het maken van een keuze!
 
Was vergeten te zeggen: de C3 regende bij mij naar binnen. Ventilatie vond ik magertjes. De BMW Evo 6 scoort op dat punt in de Moto Plus test erg goed en ik ben het met die conclusie eens. Bovendien kan het vizier op kiertjes van diverse afmetingen worden gezet zonder dat ie dicht waait (getest tot 214 km/u in Duitsland),
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan