BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel veel reacties op een vraag over een verzekering, kun je zien dat alles niet op een lijn zit.
Ik dacht dat iedereen wel op vakantie was.
Ik ga morgen wel even naar de dealert.

gr Wim
 
Roadsmart III is sinds dit jaar op de markt.
Als je inderdaad al >10.000 ermee gereden hebt dan ben je denk één van de eersten die een setje versleten heeft.


:$

ik dacht dat het de 3 was, zal het de twee dan wel zijn.

In dat geval ben ik zeer benieuwd hoe deze zich houdt wat betreft slijtvastheid.
 
Het water loopt me in de mond....nu het grote dilemma: motoren en kleding weg doen en trein toerist worden. Waarschijnlijk veel goedkoper op jaarbasis. Mijn vrouw ging en gaat eigenlijk nooit mee op de motor....waarschijnlijk wel met de trein naar 'de stad'. Choices choices....ik blijf voorlopig toch maar motorrijden, egoïst die ik ben.
 
Leuk verslag Ron. De leukste treinreis die ik me kan herinneren was in oktober 2014. Niet in het laatst omdat ik tijdens die treinreis (naar Noordwijk) het geheel gratis ter beschikking gestelde album van U2, Songs of Innocence, kon beluisteren. Nu heb ik dat kwartet uit Ierland (maar via postbus dan toch weer gestationeerd in NL, wegens ons "gunstige fiscale klimaat") in mijn leven meer dan voldoende gesponsord, dus ik kon dit cadeautje wel waarderen. Azijn pissers zaten te mekkeren dat er "ongevraagd" muziek op de iPhone verscheen, maar dit was pas het geval als je het album ook echt ging luisteren. En als je dan toch baalde van de infiltrant was het een kwestie van, bijvoorbeeld, tijdens de grote boodschap in het kleine kamertje ff naast dat album klikken en op "verwijderen" klikken. Kan dan nauwelijks nog als serieuze aanslag op je kostbare vrije tijd worden gezien . . .

De reden van de treinreis was nog prettiger: de R1200RT DOHC ophalen. Toen was ze nog Thunderbolt Grey, zeg maar het grijs dat het dichtst bij zwart licht. Inmiddels is de jongedame fief in het Sydney blauw gehuld en heb ik haar dan ook, op aangeven van mijn collega, "Sydney" gedoopt.

Over dat heerlijke ogende 3 gangen menu bij Raak! Ron, geldt die prijs alleen voor diegenen die via het Wereld Wijde Waanzin netwerk hebben geboekt, of krijg je als argeloze toerist die zo maar aan komt waaien dat menu ook voor die schappelijke prijs aangeboden?

Dit weekend ga ik een klein beetje vreemd . . . Sydney logeert bij Van Harten, ik heb een R1200RS gehuurd tot dinsdag ochtend. Prettige fiets. Voorzien van Metzeler schoenen. Nou heb ik ze van Van Harten meegekregen met slechts 2.2 in de voorband en 2.4 in de achterband. Verkeer ik in de verkeerde veronderstelling als ik zeg dat tegenswoordigs de nieuwerwetse banden zich het behaagelijkst voelen met 2.5 voor en 2.9 achter??
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij de dealer een certificaat gehaald.
Kost 45 euro maar ja korting op de verzekering.
Het certificaat is snel gemaakt je naam en alle gegevens van de motorfiets staan erop, ze kijken nog niet eens naar de motorfiets,of alles wel werkt.
Het gedoe met de ijzeren plaatjes om het kastje van het alarm,dit moet eigenlijk wel, maar van de dealer hoefde het niet.
Ik ga er nu zelf wel wat erom heen maken, lijkt me wel beter.
 
:$

ik dacht dat het de 3 was, zal het de twee dan wel zijn.

In dat geval ben ik zeer benieuwd hoe deze zich houdt wat betreft slijtvastheid.

De 2 verslijt beduidend sneller dan de 3. De 3 is "vanaf de tekentafel" geheel opnieuw in elkaar geknutseld door Dunlop. Volgens de "snel slijt testen" (raggen over ruw wegdek geloof ik) scoort de RS3 beter dan de directe concurrenten (dus ook de MPR4). Maar over anderhalf jaar kan ik je er meer over vertellen, dan heb ik als het goed is bijna 20k op de RS3 gegumd.

Er zijn testen gedaan waarbij ook stuurkrachten gemeten werden die rijders uitoefenden terwijl ze een circuitje reden. Blijkt de stuurkracht bij de RS2 op sommige punten 8 maal hoger te zijn dan met de RS3... Het lijkt er echt op dat Dunlop een hele revolutionaire ontwikkeling heeft doorgemaakt met deze band. Ze moesten ook wel, want de concurrentie lag straatlengtes voor.
 
Laatst bewerkt:
25 September organiseren we wederom een ritje over het mooie waddeneiland Texel.
Als je zin hebt om mee te rijden dan horen we dat graag van je.
Benodigdheden: portie gezelligheid, een willekeurige motorfiets, volle tank, nixmoetallesmagmentaliteit, etc. :)

full
 
Mooi koeltasje Ron! Zo een hebben wij ook, maar dan in't groen met het logo van m'n vorige werkgever erop. Was zeker een goede gift van ze, want deze houd de boel goed lang koel. En wel erg compact op te bergen.

-edit: oei, en nu zie ik opeens dat ik reageer op een post vier pagina's geleden... - :+
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt het ook heel leuk, maar ik kan pas rond de 25e augustus melden wat de KLM met mij van plan is. De 26e september heb ik een Seminar, het lijkt me goed mogelijk dat ik dan zondag 25 september vrij ben. Hoe laat bij de boot??
 
Leuk Bart en Jeroen :)
We pakken de boot van 11.00 uur. Verzamelen tussen 10 en 11 bij "Lands End". Het handigste is om van tevoren tickets te bestellen voor de overtocht. Op de brommert mag je dan zo doorrijden :)
 
Laatst bewerkt:
Nee Bart, Inspectie Leefomgeving en Transport wil me die dag bijpraten over de Europese regelgeving in Luchtvaart Examinatorenland, in het kader van het verlengen van mijn autorisatie certificaat (= elke 3 jaar) in dat kader krijg ik straks ook een Senior Examinator mee als ik een examen ga afnemen van een KLM Luchtvaartschool leerling (zeg maar het afstuderen van die jonge man die een jaar JONGER dan mijn dochter is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan