Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW K1200R / K1200S en K1200Rsport Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
...zeg Chief...
...ik meen te ontwaren dat er achterop de S knipperlichtjes zitten van Rizoma (of soortgelijk)...

...kunnen die dingen zonder pardon aan de CAN-bus bedrading geknoopt worden ?...
...of zijn er speciaal voor BMW stekkertjes, die op aan de standaard BMW-knipperlichtstekkers moeten...?

...BMW heeft zelf ook van die hele puntige LED-knipperlichten...
...heb ze in Keulen op de Intermot al gezien, op de foto's van de HP2 Sport kom je die dingen tegen, heb ze bij Bert Duursma (Apeldoorn) op een R1200R gezien, en wat denk je : nergens te krijgen...

...eerst had het met de bedrading te maken...
...en nu hebben ze ontdekt dat die dingen niet waterdicht zijn (aldus Duursma)...

@the chief: motorbanden, het is rond en zwart (althans, meestal) en van rubber. Daarmee is het wel gezegd.

Mijn ervaringen:

Ik heb tot nu toe alleen maar Michelin gereden. Vóór de K1200S ben ik van Bridgestone BT-020 (niet voldoende grip) en BT-010 (cuppen) naar Pirelli Diablo overgestapt. Nooit spijt van gehad, fantastische grip, ook met relatief koude banden. Na 45km al weer de knie aan de grond, zoveel vertrouwen en goede stuureigenschappen.

Op de K1200S heb ik gereden met de Michelin Pilot Power (6.500 km voor en achter), met de Michelin Pilot Power 2CT (4000-4500 km). Dit werd mij toch te gortig (ook al rijd ik niet zoveel km per jaar).
Nu zit er achter een Michelin Pilot Road 2CT op en voor nog de Michelin Pilot Power 2CT. En dat bevalt tot nu toe uitstekend. De Road heeft niet het nerveuze gedrag van de Powers (de bocht invallen, waardoor ik weer moet corrigeren) en hopelijk gaan ze wat langer mee (ik hoop dit jaar toch wat meer kilometers te rijden dan vorig jaar ).

Als je heel erg tevreden bent over de Pirelli Diablo's, dan zou ik die er gewoon weer onder zetten. Ben je wel tevreden maar wil je eens wat anders: probeer eens de Road2 achter en de Power of Power 2CT voor (niet de Road2 voor monteren, deze schijnt te pendelen bij bepaalde snelheden op de K1200S).

En vergeet niet: bandenkeuze is, naast voorkeur, ook een vertrouwens- en gevoelskwestie (zit deels tussen de oortjes dus ).

Laatst bewerkt:
...wat ik altijd zo bijzonder van motorbanden vind, is dat er vaak af fabriek banden onder komen specifiek voor dat model motor...
...zelfde profiel, zelfde kleur zwart, net zo rond, alleen dan met een extra 'iets' in de band, om maar te zorgen dat dat ding het beste bij die fiets past...

...en dan moet je nieuwe banden...
...en dan...??

...waar haal je dan die motor-specifieke band vandaan...?

...je wordt 'dood' gegooid met mega-lage prijzen voor motorbanden...
...maar...
...(ik noem maar even wat) is de ene Z6 wel dezelfde als de andere Z6...?
...vooral bij de zwaardere (tour) motoren, of de motoren met hoopies paardenKrachten heb je toch vaak een net weer even iets afwijkende band van wat er doorgaans vlotjes, en 'spot' goedkoop verkrijgbaar is...

Laatst bewerkt:
Iedereen die met dat probleem zit, raad ik aan om de site van de fabrikant te bezoeken.
In het specifieke geval van de K1200S en familieleden kun je ook altijd kijken op de K1200sport site of de duitse tüv. Of natuurlijk gewoon via je eigen BMW-dealer.

Edit: niet iedereen heeft hier wat aan, maar via het internet (zelfs via een MF'er, zie motorbanden via internet) kun je elk type band krijgen.
Ik laat het of via de dealer (Simako) doen tijdens een beurt, of ik rijd even naar Duitsland. Niet alleen zijn de banden daar goedkoper, het wordt ook met duitse gründlichkeit gemonteerd (dus met het goede moment via een momentsleutel*).

* Daarmee niet zeggende dat Simako dat niet doet, dat weet ik domweg niet. Maar echte (specifieke) bandenboeren heb ik het nog nóóit zien doen.

Laatst bewerkt:
macroenie trekt de agenda:
Lijkt me een goed plan, heb je een voorstel?
Zaterdag de 26ste zijn we in Apeldoorn.
Verzamelen we om ± 12.30 uur op dit punt.
En vandaar uit zien we wel weer verder. Vrijheid Blijheid.

RoLoo kiest eieren de boxer voor zijn geld:
...mwha ; kan dan nooit gezellig worden...
...er gaat dan geen boxer-menschheid mee...
Voor éééééééééééééénnnn keertje mag Texan toch wel op de koffie komen Ron?
Bovendien: 'k Zie jullie beiden zó gezellig met elkaar beppen in verschillende topic's,
dat voelt haast wel als dikke maatjes.

Texan staat (of zit) in tweestrijd:
OK, zaterdag wordt het dus .
Ik zit momenteel met 2 zieken thuis (waaronder mijn vrouw) dus ik weet niet zeker of ik zaterdag wel kan. Onder voorbehoud dus.
Reden te meer om de brommer te pakken Tex!
De dames kunnen nu op zaterdagmiddag ook niet met geld smijten het winkelcentrum onveilig maken. De uitgespaarde doekoe's kunnen nu linea recta de brandstoftank in.
Hier is sprake van een win-win-situatie! Ik zeg: Profiteren!

Zolang de Big Bang nog niet van bovenstaand kaliber is,
hoef je je volgens mij nog geen zorgen te maken Tex.

RoLoo wijst de weg:
...en trouwens, die fietsers...
...je mag zelfs met een K al op de openbare weg rijden !...
...jij mag dus al van het fietspad af...

Senior46 herinnert zich:
En ik begreep van Mike dat de dealer in Loenen die wel heeft, of kan maken.
Dus daar ga ik met goed weer a.s. zaterdag maar eens samen met die BMW jongens maar eens buurten.
Zaterdag gewoon even gaan buurten.
Hoor je vanzelf wel wat zoal de mogelijkheden kunnen zijn.

Senior46 belicht de ene.....
Een collega is helemaal gek van deze Audi, maar vond het teveel KM op de teller.
Hij zou graag een 2001 2002 model van de S8 hebben, die zijn zeker bijzonder, ik weet het niet.
.....en RoLoo belicht de andere kant van het verhaal:
...mwha; zo'n blok draait amper of geen toeren, dus die paar kilometers meer doet het hem ook niet...
...hij zou voor de aardigheid eens moeten komen kijken....
.....en tot zover de rubriek: "Het ene blik is het andere niet".

...misschien in woorden van gelijke strekking Ron...
Maar het moet gezegd; De mensen uit Loenen verstaan hun vak.

...voor deze éééééééééne keer dan...

...en wat nou dikke maatjes ; ik ben net 7 hele kilo's afgevallen...
...het is juist een maatje minder...!

RoLoo is geraakt:
1) ...ach wat schattig...
2) ...maar..., wat klinkt dat hè ; zo'n Hartenjager...
3) ...zelfde geluid als een fijne 2 pitter...
1) Lief hè?
2) U zegt het.
3) Een Harley klinkt toch écht anders Ron.

The Chief laat alweer snel van zich horen:
1) Met mijn wereldse Akrapovic Hexagonal (Carbon )nergens last van ....
2) Motorpak ....... nog niets gekocht . Het zijn problemen ....
1) Er zijn natuurlijk (positieve) uitzonderingen Chief.
2) Maar (gelukkig) wel een luxe-probleem. En je hebt geen alternatief kunnen vinden?

Laatst bewerkt:
Tegen zoveel (post) geweld kan ik niet op....

Ff een paar kreten:
- zaterdag ga ik proberen, u hoort nog van mij.
- ik ben 10 kilo kwijt, dus da's samen al 17 kilo minder dikke maatjes .
- Zo, da's een behoorlijk klap geweest . Gelukkig zit de originele demper nu bij mij eronder .
- De van Hartenjager vergelijken met een 2 cylinder .... dat is gewoon 'not done' .
- ik hoop juist dat ze wel gaan shoppen, dan kunnen ze niets zeggen over mijn aankopen .

~

[me="Texan"]gaat het zaterdag niet halen i.v.m. een verjaardag.[/me]

Ik kan jullie zeker niet bewegen tegen 12:00 uur naar de Waalkade of Simako te komen .
Omdat ik dan geen reistijd heb, kan ik tot +/- 14:30 uur blijven.

Laatst bewerkt:
Gelezen op het Duc forum, deze vrouw is verongelukt tijdens een Ducati ritje, zwaar gewond en dag later overleden. zeer tragis.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Adje
forumbeheerder & donateur 2008

Leeftijd: 34
Geslacht:
Geplaatst: Gisteren op 21:52

--------------------------------------------------------------------------------
Zoals jullie misschien wel weten is afgelopen zondag tijdens het Rondje Regio een ongeval gebeurd waarbij Lieke Koreman ernstig gewond is geraakt.

Zojuist bereikte mij het verschrikkelijke bericht dat Lieke vanavond om 22:00 uur aan haar verwondingen is overleden.

We wensen haar man Peter, hun zoons en verdere familie en vrienden alle sterkte toe de komende tijd.

bestuur Ducati Club Nederland
Donald Huigen, Voorzitter

Dit register graag alleen gebruiken voor condoleances, praten met elkaar kun je hier en hier reageren

Bedankt voor jullie begrip en sterkte allemaal met dit verlies.

EDIT door Orange: Ook niet geregistreerde bezoekers kunnen nu schrijven in dit register. Ongepaste berichten en of Spam graag melden bij >beheerder@ducatifora.com<

Laatst aangepast door Adje op Tuesday, 22 April 2008, 23:00, in toaal 6 keer bewerkt

Laatst bewerkt:
...ik had dit bericht inderdaad vanochtend al gelezen...
...zat toevallig even te kijken bij 'actieve onderwerpen'...

...zet je toch allemaal wel weer aan het denken...

Status
Niet open voor verdere reacties.