Ja, dat is het natuurlijk...of zou hij jaloers zijn op ons 'zaterdagmiddagdealerkoffiemiddagje'...??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat is het natuurlijk...of zou hij jaloers zijn op ons 'zaterdagmiddagdealerkoffiemiddagje'...??
Ik rij alleen woon-werk, 100 km per dag, wat resulteert in zo'n 26000km per jaar. Mijn eerste heb ik nieuw gekocht begin 2005 waar ik zo'n 1 3/4 jaar op heb gereden. Januari 2007 reed ik blij weg op een nieuw zwart exemplaar, welke ik kortgeleden dus weer heb ingeruild op een nieuwe, nu cosmicblue.
De overgang van het 2005 naar het 2007 model is het grootst (2006 model heb ik echter nooit op gereden) en dan met name het rijden bij laag toerental (file!) is nu een stuk beter. Moest ik bij het 2005 model leren leven met een schokkerig rijgedrag in de file (50km, 2e versn), nu rij ik 40km in z'n 3, zonder horten of stoten. De versnellingsbak is wederom (ook 2007 model was iets beter dan die van 2005) iets verbeterd met het 2008 model. Qua rijkwaliteiten zijn er geen verschillen te noteren.
Ik heb een paar storingen meegemaakt, vooral met de eerste. Uitval ABS en zo. Met het 2007 exemplaar heb ik 1 storing gehad, waardoor de motor niet meer wilde starten (iets met contactslot startbeveiliging), maar verder bijna 30000 storingsvrije kilometers gereden. Twee redenen waarom ik ze relatief snel inruil is het aantal kilometers wat ik er mee rij, en het feit dat ik graag veel geld uitgeef.
groeten hantheman
zo zo, wat weer een activiteit op dit topic sinds de overname door mijnheer GLK. Top!
Gelijk het verzoek maar even om mijn gegevens bij te werken op pagina 1, er mag bij; volledig titanium powercup uitlaat, rapidbike 1 en dubbele BMC filters.
Onderhand kan er wel een aparte powercup meeting gehouden worden...
Helemaal mee eens. Ik ben van het 2005 naar het 2008 model gegaan maar eigenlijk zijn alle storende elementen verdwenen. Schakelen gaat soepel en ook het lage toeren gedrag is nu prima. Ik rij wat minder dan Hantheman, ong. 15.000 km per jaar, ook voornamelijk woon-werk, en een keer per jaar een lange tocht van een week. De 2008 K1200S grenst wat mij betreft aan perfectie.
Texan, Ga je de eerstvolgende zaterdag gewoon mee?
Dat hebben we dan net even gemist.RoLoo toont respect:
** Audi S8 bericht verwijderd ; Teus heeft inmiddels gereageerd, dus het zware off-topic item kan weer weg **
1) GLK = TOP. Maar even voor de duidelijkheid; Zo ook ons Texan, onze vorige topicstarter.macroenie is ook weer van de partij:
1) zo zo, wat weer een activiteit op dit topic sinds de overname door mijnheer GLK. Top!
2) Gelijk het verzoek maar even om mijn gegevens bij te werken op pagina 1, er mag bij; volledig titanium powercup uitlaat, rapidbike 1 en dubbele BMC filters.
3) Onderhand kan er wel een aparte powercup meeting gehouden worden...
1) Niet nodig Chief. Met uw verpletterende debuutfilm heeft u (in ieder geval bij mij) eeuwige roem vergaard. Jammer alleen toch weer, dat het celluloid reeds in de archieven is verdwenen.The Chief is terug van zijn wereldtoernee:
1) Zo heren van het goede leven! (ik moet mij bijna weer even voorstellen ...... )
2) Weer back in town en even een teken van leven.
3) Na een lange tijd gisteren weer eens twee uurtjes gereden I Love My K1200-S
4) Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en ik zal de komende dagen mijn "achterstand" gaan lezen ..... TOPIC 4
...moet ik 'm even terugzetten...
...Bijdehand...RoLoo zet de zaak op scherp:
...moet ik 'm even terugzetten...
Als ik kan, ga ik zeker een keer mee. Altijd leuk om met de K-broeders en boxer-vrienden ff bij te kletsen en een stukje te sturen . En met de speciale Hartenjager is het dubbelfeest .Texan, Ga je de eerstvolgende zaterdag gewoon mee?
Bij deze de belofte gedaan dat het niet alleen bij koffiedrinken blijft,
maar ook tijd wordt vrijgemaakt voor een gezellig stukje .Dat hebben we dan net even gemist.
Ik rijd altijd met 0,1 - 0,2 bar hoger dan voorgeschreven. 1 bar lijkt me een beetje teveel van het goede.Voor de globetrotters onder ons ...... verhogen jullie de bandenspanning (met bijv. 1 bar) als jullie alleen snelweg rijden? Iemand adviseerde dit (minder slijtage) maar ik vraag mij af of dit wel zo handig is
Kijk, voor mij tijd om te gaan slapen , jij bent daarentegen nog wel bij de les .Ik rijd altijd met 0,1 - 0,2 bar hoger dan voorgeschreven. 1 bar lijkt me een beetje teveel van het goede.
Aha! Dus dáár is de Duc van betaald!RoLoo in de rol van intermediair:
...was niet voor 'die ouwe' zelf...
...autohandel is lucratief ; dus Senior ziet kansen...
Dat zou zo maar eens zaterdag de 26ste kunnen zijn Texan.Texan wil op de koffie komen:
Of het de eerstvolgende zaterdag wordt Da's afhankelijk wanneer dat is .
1) En vooral niet vergeten je vliegbrevet mee te nemen Tex.Texan heeft de keuze:
1) Ik heb net mijn Akra er afgeschroefd en de vliegtuigbom terug gezet. Omdat ik binnenkort een weekje Franse Alpen ga doen....
2) De Akra knalt nogal hard bij sportief terugschakelen.... Ik vraag mij trouwens af of die knal wel zo "gezond" is voor de motor. Er zal toch ook wel iets van terugslag plaatsvinden .
L L®win houdt het luchtig:
Ik rijd altijd met 0,1 - 0,2 bar hoger dan voorgeschreven. 1 bar lijkt me een beetje teveel van het goede.
Zijn die bochten dan nog anders dan de orginele bochten? (Foto ?)
En heb je hem al op de bank gehad?
Voor de globetrotters onder ons ...... verhogen jullie de bandenspanning (met bijv. 0,1 bar) als jullie alleen snelweg rijden? Iemand adviseerde dit (minder slijtage) maar ik vraag mij af of dit wel zo handig is
edit: @rwin bedankt voor je correctie .
3) Daar moeten we dan maar eens wat overafspreken macroenie.
...mwha ; kan dan nooit gezellig worden...Texan toont belangstelling, dus Boxershort laat de Senseo alvast warmdraaien...
Dat zou zo maar eens zaterdag de 26ste kunnen zijn Texan.
OK, zaterdag wordt het dus ....mwha ; kan dan nooit gezellig worden...
...er gaat dan geen boxer-menschheid mee...
2) Het geknal en gebulder hetgeen door hard en/of sportief terugschakelen (vanwége die Akra's wordt veroorzaakt) is zeker niet normaal en een aanslag op de gezondheid van je motorblok Texan. Bij de Laser-dempers dáárentegen levert die 'extra dimensie' nu juist géén enkel probleem op. Gek hè?