BMW K1200R / K1200S en K1200Rsport Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Boxershort vindt het geluid van de Duc maar niets:

Fraaie Duc hoor, Senior. *D
Gaan we binnenkort nog even langs de familie v.d. Starre voor een fraaie demper voor de Italiaanse schone.

Boxershort laten wij maar eens gauw daar gaan kijken, het geluid dat nu geproduceert wordt is gelijk dat van een naaimachine, en ook nog gevaarlijk, men hoort je niet aankomen.
Mijn vrouw klaagt ook al dat zij mij niet thuis hoort komen, dat in tegenstelling met mijn K, dan hoort zij mij al vanaf 3 km aankomen, en kan zij op tijd zorgen dat die andere vent het huis uit is. *D

Laatst bewerkt:
over de decibellen die de Hartenjager de wereld in blaft...

Boxershort denkt het door te hebben...:

U wilt gewoon op persoonlijke wijze de sensatie van een spectaculaire 4-cylinder van Duitse (motorrad)-makelij ervaren. :+

...oh nee Hr. Bxrshrt ; dat heeft U helemaal mis...

...en ik heb namelijk gelezen in een ander topic (daar waar SeniorTMBMW ook buurt, en zelfs het volgende heeft geschreven...) dat je voor het bestieren van een K een groot hart nodig hebt...

...en ik ben (inzake het bovenstaande ; laat ik daar vooral duidelijk in zijn...) klein geschapen ; dus dat wordt nix... :+

Glk en de rest van de BMW mannen bij Ten Kate, hebben jullie de motoren nog op de testbank gehad? Was gratis hè. Enkele jaren geleden heb ik wel mijn SP-1 erop gehad, maar om in de rij te gaan staan.... Meestal ga ik elk jaar even heen een beetje kijken of iets van kleding te kopen. Maar dit jaar had ik niet nodig en was met de auto.
Dit weekend ga ik met een kameraad, ook een K1200R, een paar dagen naar de Dolomieten. Heel sportief gaan we met een aanhanger, ik heb geen zin om zo`n 900 km over de autobaan te rijden. Ben benieuwd hoe het bevalt, we hebben de aanhanger net gekocht, dus............

...dat gedoe bij Ten Kate op een vermogensbank hebben wij gelaten voor wat het was...

...was ook niet nodig ; vorig jaar Augustus zijn wij bij Ruud Frederiks in Goes op de bank geweest...
...na montage van een RapidBike, is daar de motor prima, op de bank, afgesteld...

...wij weten inmiddels dus tot aan 7 cijfers achter de komma, hoeveel vermogen, en hoeveel koppel de K's en de boxer ophoesten...

...een paar linkjes : ...

...de Hartenjager en het uur van de waarheid :

http://i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/RapidBike 2/woensdag29aug2007hK1200Sa.jpg

...GLK zijn gele K op de pijnbank :

http://i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/RapidBike 2/woensdag29aug2007gserieuswerk.jpg

...en de boxer waar de stukken vanaf vlogen (letterlijk...) :

http://i145.photobucket.com/albums/r231/RoLooBMW/RapidBike 2/woensdag29aug2007ngassenmetdiebak.jpg

En bij vH hadden ze toevallig niets meer, in de kelder, op het schap liggen Pannenkoek?

kijk anders hier eens even. Wellicht is het nog een idee om je huidige demper korter te (laten) maken. Ook dan kun je bij Pajic terecht. Bijkomend voordeel: het eindstuk van je huidige Laser blijft gehandhaafd, waardoor je óók in het buitenland gewoon mét db-killer kunt blijven rondrijden. Want let wel: zo'n kortere PowerCup produceert met z'n diameter van 58 mm aanzienlijk meer kabaal dan je huidige uitlaat. En nee, van huis uit worden (voor zover mij bekend) die PC's niet met db-killers geleverd.

[afbeelding]
Sinds september vorig jaar rijd ik nu ook met zo'n PowerCup-ding (uitgevoerd in carbon) rond.
Op voorhand wilde ik eerst mijn vorige Laser in 2007 laten inkorten, maar toen zag ik (ergens in de 9de maand) bij vH die carbon PowerCup in de etalage liggen. En da's natuurlijk zonde, want zo'n pijp hoort natúúrlijk aan een K1200 S/R geschroefd. Er volgde wat van diplomatiek overleg, het was de namelijk hun enige PowerCup, uitgevoerd in carbon en feitelijk wilde GJ het dempertje helemaal niet verkopen..... Maarrrrrrrr, een week later reed ik met de HartenJager – en voorzien van carbonnen PowerCup – de winkel uit. :]

Mijn eerste bevindingen destijds: Geweldig! *O* Stationair draaiend maakt de machine nu een iets donker, c.q. zwaarder geluid dan de vorige Laser. Rijdend daarentegen is er nu wel iets van een geluidstoename waar te nemen.
Ook als er wordt teruggeschakeld is er genoeg leven in de brouwerij. O-)

Anyway, Ik hoop voor je dat Pajic iets voor je kan betekenen Pannenkoek. :)

Dankje!!!!
Die demper ziet er echt top uit zo!!!
Kunnen ze bij VH die demper ook inkorten dan????

........@Roloo ===> www.alpine.nl???? Nu met het witte filter, ook tegen vuurwapenknallen .......... :Y _O- _O- _O-

...goede tip ; dat van die witte filters...

...maar...eh...

...hoeveel van die filters zou je nodig hebben om die uitlaat van Bxrshrt vol te proppen...
...met een filtertje of 10 red je het denk ik niet... :)

Glk en de rest van de BMW mannen bij Ten Kate, hebben jullie de motoren nog op de testbank gehad? Was gratis hè. Enkele jaren geleden heb ik wel mijn SP-1 erop gehad, maar om in de rij te gaan staan.... Meestal ga ik elk jaar even heen een beetje kijken of iets van kleding te kopen. Maar dit jaar had ik niet nodig en was met de auto.
Dit weekend ga ik met een kameraad, ook een K1200R, een paar dagen naar de Dolomieten. Heel sportief gaan we met een aanhanger, ik heb geen zin om zo`n 900 km over de autobaan te rijden. Ben benieuwd hoe het bevalt, we hebben de aanhanger net gekocht, dus............

Oeii. Ik ben niet jaloers........meneer Nis gaat doen waar we het gisteren nog over hadden. Vrouw in de aanhanger en de K voorin en dan........naar de Dolomieten :Y :Y

FOTO's verplicht...........

Het is inderdaad een grote rij voor die bank.
best leuk om hem/haar er nog even op te zetten als het rustig is, maar niet meer noodszakelijk. Ik ben ervan overtuigd dat de 160,3 paardjes nog prima trappelen. Ik heb ze gisteren nog 2 keer moeten voeren

Laatst bewerkt:
Roloo heeft het over een groot rijbewijs...........

Ach, mijn antwoord op dat andere vrinden topic moet voldoende duidelijk zijn.
:W

Pannenkoek.

Ik begreep inderdaad bij VHdat de PowerCup dempers op zijn. De herrie is erg fors. Vorige week sprak ik nog heel even een PowerCup look a like rijder............hij was doof

Het idee van Mike is niet slecht.
Ook de Star twin boy's doen gave dingen met een stukje metaal.

Misschien volgende week een ritje met opa Duc en Pannenkoek naar Loenen?

Overigens zou een carbon Akra het ook niet slecht doen op de zwart / witte sensatie, lijkt me.

Laatst bewerkt:
...goede tip ; dat van die witte filters...

...maar...eh...

...hoeveel van die filters zou je nodig hebben om die uitlaat van Bxrshrt vol te proppen...
...met een filtertje of 10 red je het denk ik niet... :)

Ik vond, toen je helm gisteren eenmaal af was, dit ook een beeetje overdreven hoor
full

Boxershort is wat luidruchtiger dan eerst, maar je hele hoofd in de watten leggen :N :N

Laatst bewerkt:
glk ziet geel van jalouzie ; net zo geel als zijn truck motor...

Oeii.

Ik ben niet jaloers... :Y
Meneer Nis gaat doen waar we het gisteren nog over hadden. Vrouw in de aanhanger en de K voorin en dan..., naar de Dolomieten...

1) ...de slaapplaats voor ons aan de Moezel is inmiddels voor elkaar...
2) ...naar de slaapplaats in die Dolle-mieten zijn we nog naar op zoek...; heb ik nog een paar weken de tijd voor...

...en trouwens ; die 160,3 PK heb je natuurlijk ook hard nodig...
...om een 'Djoeketty' voor te blijven...
...die dingen hijgen in je nek, als een uitgehongerde pitbull bij het zien van een malse biefstuk...

Mag ik hier als bezitter van een K1200S af entoe iets over mijn duc schrijven ?
U zegt ja. Okee dan dank ik u.

Ik moet zo snel mogelijk maar eens in Loenen gaan kijken, want dat boterzachte geluid dat vind ik helemaal niks.
Vanmiddag even met mijn K1200S t-shirt naar een Duc meeting in Heinenoord geweest, en daar even nagevraagd naar de uitlaat voor de Duc en een aantal waren goed te spreken over Starttwin in Loenen.
Dus........ bij goed weer a.s. zaterdag even naar Loenen.

Laatst bewerkt:
Vandaag mooi ritje rond de plassen gemaakt op m'n K1200R samen met een maatje van me op z'n R1. Hij had toch regelmatig moeite om te volgen (bochtenwerk), dat was dan wel weer mooi...

Langs de Vecht nog even achter een Enzo in het wild blijven hangen (Sjeez wat klinkt dat MOOI!), maar wat is dat onhandig op zo'n smal weggetje! Tegenliggers of zelfs lage drempels zijn NIET grappig als je in zo'n brede bak rijdt...

Even in Loenen a/d Vecht gestopt om wat te eten, eerst veel bekijks van diverse motorrijders op de parkeerplaats (valt toch op zo'n zwarte K). Nadat zij vertrokken waren kwam er een stel aan beide op een K1200, hij op een S en zij op een gele R. Stond leuk zo drie naast elkaar daar bij het terras!

Kortom mooi ritje... Had m'n db killer er in gezet om niet al te aso langs de fietsers te knallen, maar dat was eenmalig. Ben toch wel gewend aan die diepe brom moet ik zeggen...

Zag trouwens dat ik nog niet op de frontpage sta als K1200R rijder... Mag ik er ook op?

Specs: BC, ESA, HVV, SV, SW, Laser Hotcam, Rapid Bike, Xenon, Wave disks, Veel carbon parts, Monoseat, LED Achterlicht, Witte knipperlichten, Nachtzwart, Van Harten Special...

1)...hebben jullie de motoren nog op de testbank gehad?
2) Enkele jaren geleden heb ik wel mijn SP-1 erop gehad, maar om in de rij te gaan staan....
3) Meestal ga ik elk jaar even heen een beetje kijken of iets van kleding te kopen.
4) Maar dit jaar had ik niet nodig en was met de auto.
5) Dit weekend ga ik met een kameraad, ook een K1200R, een paar dagen naar de Dolomieten.
1) Nee, zie hiervoor Ron's antwoord.
2) Voor zo'n run op die vermogensbank moest je inderdaad een engelengeduld hebben.
3) Was voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik bij zo'n Pitstop-dag aanwezig was. 'k Vond het wel leuk.
4) Volgende keer weer gewoon op de motor P.Nis. B|
5) Veel plezier. :)
En maak de vakantievreugde compleet, door allebei weer veilig en wel thuis te komen.

Laatst bewerkt:
RoLoo haalt herinneringen op:
...vorig jaar Augustus zijn wij bij Ruud Frederiks in Goes op de bank geweest...
...na montage van een RapidBike, is daar de motor prima, op de bank, afgesteld...
Ja. Dat was een leuke dag, daar in Goes. :Y

Pannenkoek ziet mogelijkheden:
Dankje!!!! Die demper ziet er echt top uit zo!!!
Kunnen ze bij VH die demper ook inkorten dan????
Bij vH kunnen ze alles. 8-) Als jij een kortere demper wil, regelen zij dat voor je.
Om kort te gaan: Zowel Pajic als vH kunnen je verder helpen.

glk over horen en zien:
.....Boxershort is wat luidruchtiger dan eerst....
...Een nieuw seizoen...
...Je moet gewoon weer even wennen aan het geluid van die PC... :j
...Da's alles....

glk reageert:
1) Roloo heeft het over een groot rijbewijs...........
2) Pannenkoek, ik begreep inderdaad bij VHdat de PowerCup dempers op zijn.
3) Overigens zou een carbon Akra het ook niet slecht doen op de zwart / witte sensatie, lijkt me.
1) Niet alleen een groot rijbewijs. Gezien het gemak en de souplesse waarmee hoge snelheden op zo'n K-serie behaald kunnen worden zou een vliegbrevet ook wel wenselijk zijn. :P

2) Voor onze Pannenkoek liggen er dus genoeg opties open.
Zeg eens, GLK? Jij kende daar in de buurt toch ook een beetje de weg?
Kunnen we later die dag nog een lekker stukje :] .

3) En dat gaan we dus niet doen. B|
Pannenkoek blijft gewoon z'n Laser trouw (weliswaar in ingekorte versie, maar toch).
Dat jij nou zo'n overloper bent, door zo in ene zo'n Akra-ding aan te schaffen. :+

Laatst bewerkt:
@ hanteman, (Alsnog) gefeliciteerd met de aanschaf van uw nieuwe K1200S. *D
Uw derde fiets in successie uit die fijne K-serie, als ik mij niet vergis?
Inderdaad mijn derde. Bevalt zeer goed, en geen alternatief op de markt welke aan mijn wensen kan voldoen, dus dan maar weer een K.

Senior46 heeft zijn keus gemaakt17:26:
1) Mag ik hier als bezitter van een K1200S af entoe iets over mijn duc schrijven ?
2) .....dat boterzachte geluid dat vind ik helemaal miks.
3) ...een aantal waren goed te spreken over Starttwin in Loenen.
4) Dus........ bij goed weer a.s. zaterdag even naar Loenen.
1) Mag wel, maar maak het niet te gek. O-) :+
2) Ik mis gewoon die mooie roffel, dat komt met zo'n standaard uitlaat absoluut niet tot uiting.
3) Zijn inderdaad toffe mensen daar. :Y
4) Dat dacht ik wel. 8-)

Siberian laat van zich horen:
1) Vandaag mooi ritje rond de plassen gemaakt op m'n K1200R samen met een maatje van me op z'n R1. Hij had toch regelmatig moeite om te volgen (bochtenwerk), dat was dan wel weer mooi...

2) Even in Loenen a/d Vecht gestopt om wat te eten, eerst veel bekijks van diverse motorrijders op de parkeerplaats (valt toch op zo'n zwarte K). Nadat zij vertrokken waren kwam er een stel aan beide op een K1200, hij op een S en zij op een gele R. Stond leuk zo drie naast elkaar daar bij het terras!

3) Zag trouwens dat ik nog niet op de frontpage sta als K1200R rijder... Mag ik er ook op?

4) Specs: BC, ESA, HVV, SV, SW, Laser Hotcam, Rapid Bike, Xenon, Wave disks, Veel carbon parts, Monoseat, LED Achterlicht, Witte knipperlichten, Nachtzwart, Van Harten Special...
Hallo Siberian, :)

1) Je had er vandaag inderdaad mooi weer bij. *D
2) Wanneer ik bij vH in A'foort was, keek ik ook altijd graag in de showroom naar die fiets die jij nu gekocht hebt. 't Is me inderdaad een prachtig exemplaar. :9~
3) 'k Denk dat de nieuwbakken topicstarter daar geen moeite mee heeft. O-)
4) Da's de opsomming van een héél mooi lijstje extra's Siberian. :9

hantheman is een tevreden mens:
Inderdaad mijn derde. Bevalt zeer goed, en geen alternatief op de markt welke aan mijn wensen kan voldoen, dus dan maar weer een K.
Kijk aan! De betere berichten, zo op de zondagavond. :Y
U heeft wederom voor kwaliteit gekozen. *D
Een verstandig besluit. Veel zorgeloze km's toegewenst heer Hanteman!

Siberian................

Je staat erbij hoor. Excusses namens Texan
"Een stel met 2 K machines" , dat is dubbele pret.
gaaf dat je van je n'we fiets geniet. Met recht een prachtige special

}) })
Het was vandaag inderdaad prima weer. Ik moest echter met andere paardenkrachten aan de gang. Zo trof ik mezelf hedenmiddag midden in een weiland in de polder aan, met een....................Shetland pony aan mijn hand. Het beest ging nog bijten en stijgeren ook. Maar ja, gezinsverplichten horen er ook bij.
}) })

Startwin Loenen, bij goed weer...............ik zeg :Y :Y :Y

Laatst bewerkt:
Heer Hateman zou u iets kunnen vertellen over de 3 opvolgende K's.
En dan bedoel ik over de rijkwaliteiten/technische verbeteringen.
o.a de versnelingsbak, e.d.
En wat heeft u meegemaakt wat u niet goed vond aan u vorige K's ?

...die 'Tex' is toch niet gauw tevreden...
...gaat het hier in het bovenstaande toch veel, en vooral over de K...
...haalt hij weer uit met een soort van sneer...

...of zou hij jaloers zijn op ons 'zaterdagmiddagdealerkoffiemiddagje'...?? :Y

Heer Hateman zou u iets kunnen vertellen over de 3 opvolgende K's.
En dan bedoel ik over de rijkwaliteiten/technische verbeteringen.
o.a de versnelingsbak, e.d.
En wat heeft u meegemaakt wat u niet goed vond aan u vorige K's ?
Ik rij alleen woon-werk, 100 km per dag, wat resulteert in zo'n 26000km per jaar. Mijn eerste heb ik nieuw gekocht begin 2005 waar ik zo'n 1 3/4 jaar op heb gereden. Januari 2007 reed ik blij weg op een nieuw zwart exemplaar, welke ik kortgeleden dus weer heb ingeruild op een nieuwe, nu cosmicblue.
De overgang van het 2005 naar het 2007 model is het grootst (2006 model heb ik echter nooit op gereden) en dan met name het rijden bij laag toerental (file!) is nu een stuk beter. Moest ik bij het 2005 model leren leven met een schokkerig rijgedrag in de file (50km, 2e versn), nu rij ik 40km in z'n 3, zonder horten of stoten. De versnellingsbak is wederom (ook 2007 model was iets beter dan die van 2005) iets verbeterd met het 2008 model. Qua rijkwaliteiten zijn er geen verschillen te noteren.
Ik heb een paar storingen meegemaakt, vooral met de eerste. Uitval ABS en zo. Met het 2007 exemplaar heb ik 1 storing gehad, waardoor de motor niet meer wilde starten (iets met contactslot startbeveiliging), maar verder bijna 30000 storingsvrije kilometers gereden. Twee redenen waarom ik ze relatief snel inruil is het aantal kilometers wat ik er mee rij, en het feit dat ik graag veel geld uitgeef. :N

groeten hantheman

Siberian................

Je staat erbij hoor. Excusses namens Texan
"Een stel met 2 K machines" , dat is dubbele pret.
gaaf dat je van je n'we fiets geniet. Met recht een prachtige special

Super! 8-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan