Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW K1200R / K1200S en K1200Rsport Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
...een uitlaat wordt toch ook wel knalpijp genoemd...
...dus dan is het toch goed...?

...en trouwens, die fietsers...
...je mag zelfs met een K al op de openbare weg rijden !...
...jij mag dus al van het fietspad af...




...maar m.b.t. dat geknal...
...dat is toch onverbrande brandstof, welke in de uitlaat tot ontbranding komt...
...dat geeft toch nix...
...zie de combinatie met terugslag niet helemaal, waar je over schreef...
 
Dat zou zo maar eens zaterdag de 26ste kunnen zijn Texan.
(Wel onder strikte voorwaarden dat niet alleen in ons hart, maar ook op de dag zelf het zonnetje gaat schijnen.)

Waar gaat e.e.a. plaatsvinden, en belangrijker nog: hoe laat?

@Texan, die knallen wordt dat niet mede veroorzaakt door het feit dat het systeem ergens niet volledig gasdicht is? Ja ha, ik zie de inkopper zelf ook wel.... M.a.w. er komt bijvoorbeeld bij het aansluitpunt van de slip-on lucht bij de onverbrande benzine wat in combi met de hete uitlaat resulteerd in een 'plofje'?

Kan het kwaad? Kweetnie. Mijn speed triple had het, mijn r1150r met laser en katvervanger ook. Veel km's gedraaid zonder problemen.
Mijn huidige heeft er sporadisch ook last van maar alleen als ik ook echt aan het knallen ben en dan vind ik het wel leuk eigenlijk.
Bij racemotoren en auto's zie je toch ook bijna niet anders
 
Heren, dank voor jullie antwoorden.

Met terugslag bedoel ik de luchtverplaatsing richting blok. Het zou wel mooi zijn als de knal alleen lucht verplaatst naar het uiteinde van de 'knal'pijp, maar ik geloof daar niets van.

Plofjes en een beetje knallen..... dat doet de originele uitlaat ook. Maar nogmaals, dit is een flinke knal. Ik hoor het nog als ik mp3's via de Zumo luister, met oordopjes in en een Schuberth S1 op m'n knar.
 
...is het niet een idee om de bouten of moeren van de uitlaatbochten, waar ze aan de cilinderkop vast zitten, om die even te checken of die dingen nog wel helemaal vast zitten...

...of moet je dan de complete radiateur ervoor weg halen ?...
 
...Teus, denk je er wel aan dat ze op een circuit tegenwoordig heel erg goed het aantal decibellen in de gaten houden...?!
...motor teveel lawaai ; motor van de baan...
 
Laatst bewerkt:
...Teus, denk je er wel aan dat ze op een circuit tegenwoordig heel erg goed het aantal decibellen in de gaten houden...?!
...motor teveel lawaai ; motor van de baan...

Ron dat is mij wel duidelijk. Maar bij Goedhart waar ik de Duc heb gekocht, daar hadden zij voor de 749 met Termignoni uitlaat geen dempers voor deze uitlaat.
En ik begreep van Mike dat de dealer in Loenen die wel heeft, of kan maken.
Dus daar ga ik met goed weer a.s. zaterdag maar eens samen met die BMW jongens maar eens buurten.
 
...Bijdehand...
...Ik hoor het wel van Senior, of het wat voor hem was...

Een collega is helemaal gek van deze Audi, maar vond het teveel KM op de teller.
Hij zou graag een 2001 2002 model van de S8 hebben, die zijn zeker bijzonder, ik weet het niet.
 
Een bericht voor de beheerder van dit forum.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn nike name te wijzigen, deze staat nu nog als TMBMW, en zoals u wellicht ter orre is gekomen dekt deze naam niet meer de gehele lading.
Mijn huidige nike is nu zoals u kan zien SENIOR46 .

Dank u hatelijk hartelijk voor u medewerking.
 
...is het niet een idee om de bouten of moeren van de uitlaatbochten, waar ze aan de cilinderkop vast zitten, om die even te checken of die dingen nog wel helemaal vast zitten...

...of moet je dan de complete radiateur ervoor weg halen ?...
Bedankt voor de tip, ik zal die eens ff controleren.

Ik heb geen idee wat er allemaal af moet .
 
Teus, ik neem aan dat '46 jouw bouwjaar is, of bedoel je Vale .
 
Senior46 meldt de status...

1) Een collega is helemaal gek van deze Audi, maar vond het teveel KM op de teller.
2) Hij zou graag een 2001 2002 model van de S8 hebben, die zijn zeker bijzonder, ik weet het niet.

1)
...mwha ; zo'n blok draait amper of geen toeren, dus die paar kilometers meer doet het hem ook niet...
...hij zou voor de aardigheid eens moeten komen kijken, rijden, en vooral moeten komen praten...
...hij niet kunnen zien (nergens aan !) dat het dingetje die paar kilometers gelopen heeft...

...zelfs het leer op de stoelen lijkt nog gewoon nieuw..
...heel bijzonder...


2)
...dit is een modeljaar 2001...!
...en het bijzondere van een 2002 is dat ze duurder zijn...
...simpel zat...

...er staat in het land nog nog een S8, van 2002, met de helft aan kilometers...
...is ook 10.000 Euro duurder...
...en nog eentje van 2002 ; 16.000 Euro duurder...
...en nog eentje van 2000 ; 9.000 Euro duurder...


...een BMW M5 V10 dan niet wat...?
...zwart, met 73.000 km. op de klok...
 
Senior46 denkt ook aan de buren...

En ik begreep van Mike dat de dealer in Loenen die wel heeft, of kan maken.
Dus daar ga ik met goed weer a.s. zaterdag maar eens samen met die BMW jongens maar eens buurten.
...om met de gevleugelde woorden van broeder Bxrshrt te spreken : je gaat naar dat tentje in die 'negorij'...

...alvast een tip ; de koffieautomaat is, trap op, rechts af, doorlopen, kantine in, rechts voor je in de hoek...



...die jongens heb toen daar voor mij een uitlaat gefabriekt voor de BoxerCup...
 
...ach wat schattig...

...ik weet het nog goed ; toen was het heel warm weer...
...heb toen nog foto's van die brommert gemaakt...
...close-uppies, enzo...

...maar..., wat klinkt dat hè ; zo'n Hartenjager...
...zelfde geluid als een fijne 2 pitter...
 

Waarom niet TMDUCBMW ?
Op deze manier denkt iedereen dat je 46 bent, maar of ze dat ook geloven (met die rollator op je buddy) weet ik niet

Aangepast hoor en tot zaterdag
 
1.
Met mijn wereldse Akrapovic Hexagonal (Carbon )nergens last van ....

2.
Motorpak ....... nog niets gekocht . Ik heb gewacht op het nieuwe BMW Race Motorpak. Helaas niet in zwart/grijs, gezien mijn kleurstelling. Het zijn problemen ....

3.
Mijn K1200-S is geleverd met Pirelli Diablo's, gewoon een fijne band! Na nog net geen 5.000 km moet deze set vervangen worden. Zijn er nog tips c.q. ervaringen ....

Merk Type
AVON AV60
AVON AV60 SS

BRIDGESTONE BT021R
BRIDGESTONE BT021R-E
BRIDGESTONE BT 014 L
BRIDGESTONE BT 015 G
BRIDGESTONE BT 016
BRIDGESTONE BT014RF
BRIDGESTONE BT014R
BRIDGESTONE BT002
BRIDGESTONE BT 015 M

CONTINENTAL CONTIROADATTACK
CONTINENTAL CONT SPORT ATTACK
CONTINENTAL CONTIFORCE
CONTINENTAL CONT SPORT ATTACK K
CONTINENTAL CONTIFORCE MAX
CONTINENTAL CONTISPORTATTACK C

DUNLOP QUALIFIER
DUNLOP ROADSMART

METZELER ME Z4
METZELER ROADTEC Z6 E
METZELER ROADTEC Z6 U
METZELER SPORTEC M3
METZELER SPORTEC M3 C
METZELER SPORTEC M3 L
METZELER SPORTEC M3 M
METZELER ROADTEC Z6

MICHELLIN PILOTROAD
MICHELLIN PILOTROAD 2
MICHELLIN PILOT POWER 2CT
MICHELLIN PILOTPOWER
MICHELLIN PILOTSPORT HPX

PIRELLI DIABLO CORSA III
PIRELLI DIABLO CORSA H REAR
PIRELLI DIABLO E
PIRELLI DIABLO P
PIRELLI DIABLO ROSSO
PIRELLI DIABLO STRADA
PIRELLI DRAGON SUPERCORSA STREET
PIRELLI DIABLO
 
Laatst bewerkt:


Het kan, bij een slechte uitlaat, verkeerd gaan.
Vroeger....................toen ik nog jong en minder knap was........
Hadden we de gewoonte om tijdens het rijden met de auto af en toe even het contact uit en aan te zetten. Dat knalde ook lekker, totdat........de uitlaat van voor tot achter open barste.
Of.....in het ruitensproeier reservoir remolie doen en het slangetje in de luchtinlaat van je carburareur hangen..geweldige rookpluimen tot gevolg hebbende.

Maar serieus, op zo'n knal moment zullen de kleppen dicht zitten (in ieder geval geen opening naar je injectie) De uitlaatzijde, de kleppen en de cylinder krijgen m.i. normaal veel hogere temperaturen en druk te verwerken dan zo'n benzine knalletje.
Op de testbank kwamen er prachtige vlammen uit mijn Laser.
Bij rally auto's met turbo gebruikt men het zgn Bang systeem. Daar laat men bij gas los de turbo doorgieren, de brandstof blijft doorstromen en ontbrand met forse klappen in de uitlaat. Geweldig en veel luider dan onze plofjes
 
Waarom niet TMDUCBMW ?
Op deze manier denkt iedereen dat je 46 bent, maar of ze dat ook geloven (met die rollator op je buddy) weet ik niet

Aangepast hoor en tot zaterdag

Ja en hoe dan als ik nog meer merken gaat rijden????
 
1.
Met mijn wereldse Akrapovic Hexagonal (Carbon nergens last van ....

Chief, heb je een foto van je Akra op je motor? ( ik heb er ook eentje besteld)
Banden kennis heb ik eigenlijk niet
 
Chief, heb je een foto van je Akra op je motor? ( ik heb er ook eentje besteld)
Banden kennis heb ik eigenlijk niet


Goede keuze GLK


Dit is wel in een verkorte versie gemaakt. Ik vond de demper iets te ver naar achteren uitsteken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.