Seven of Nine
MF veteraan
foutje
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
shopje....
Mijn K100 RT uit 1985. Na een yamaha XS750 en een Honda AfricaTwin nu mijn eerste BMW. Ik heb hem pas 3 dagen, maar nu al denk ik dat ik niet meer van BMW afstap.
[afbeelding]
...Ik heb deze na 3 maanden verkocht, ik rij nu met vollen tevredenheid een Pan European st1100.
Trouwens, die midden bok was al aan het roesten, in de jaren 90 is hier een modificatie op uitgevoerd, en is deze massief geworden i.p.v een holle pijp.
Misschien dat je er iets aan hebt!
Veel plezier met je BMW.
Gr. Beeme®
Foto van mijn K100 met EML CT2001.
Zonder kuip, dan zien die K's er nog redelijk uit. Met kuip vind ik ze ronduit lelijk.
Heeft nu 98000km gedraaid. Zo'n K100 is een prima zijspantrekker, zeker met de aanpasingen die EML gedaan heeft, zoals de kleinere wielen.
De motor zelf is niet geheel probleemloos. Ik heb 'm nu een jaar. In dat jaar heb ik de oliepomp/vloeistofpomp al geheel moeten vervangen. En er zit een vervelend elektrisch probleem in: Soms valt de motor helemaal uit, gewoon onder het rijden. een seconde later doet alles het weer. Dit komt soms enkele keren per week voor, en soms weken lang helemaal niet. Ik ben op elektrisch gebied behoorlijk onderlegd, maar ik krijg er tot nu toe geen grip op.
Nog een nadeel: de trillingen in het stuur vind ik behoorlijk storend. Vooral omdat ze optreden tussen 80 en 100Km/h. Die snelheid wordt toch regelmatig gereden in nederland.
Ik ben dus niet helemaal tevreden over de motor. Maar hij rijdt wel lekker.[afbeelding]
Dat trillen is vooral bij de K100 aanwezig. De K75 heeft een balans as en de K1100 heeft er geen last meer van
Wat betreft je elektrische probleem: kijk eens heel kritisch naar je brandstof pomp stekker die onder je tank hangt. Als tijdens het uitvallen je brandstof meter ook uit gaat is dit vrijwel zeker de boosdoener!
ff oma weg jagen...
hallo K mannen en misschien ook vrouwen.
ik ben inmiddels al een aantal maanden in bezit van een K1100LT van '98 en ben een beetje aan het knutselen geweest... om hem van marechaussee uitvoering om te bouwen naar normaal.
[afbeelding]
ik vind het aardig gelukt.
nu ben ik nog opzoek naar een groot topkoffer incl. rek iemand sugesties? de deksel hoeft niet heel of mag zelfs ontbreken. behalve marktplaats en/of e-bay
ff oma weg jagen...
hallo K mannen en misschien ook vrouwen.
ik ben inmiddels al een aantal maanden in bezit van een K1100LT van '98 en ben een beetje aan het knutselen geweest... om hem van marechaussee uitvoering om te bouwen naar normaal.
[afbeelding]
ik vind het aardig gelukt.
nu ben ik nog opzoek naar een groot topkoffer incl. rek iemand sugesties? de deksel hoeft niet heel of mag zelfs ontbreken. behalve marktplaats en/of e-bay
de topkoffer is namelijk voor hem...de tanktas is te klein geworden
[afbeelding]
... En er zit een vervelend elektrisch probleem in: Soms valt de motor helemaal uit, gewoon onder het rijden. een seconde later doet alles het weer. Dit komt soms enkele keren per week voor, en soms weken lang helemaal niet...
Nou, beurtje gehad, nieuw verfje erop, nieuwe uitlaat.. En zo ziet-ie er nu uit..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nieuw uitlaatje maakt een mooie brom, niet te hard, maar wat duidelijker dan de oude.
De originele is een beetje te auto-achtig..
Weet niet wat voor merk het is, heb hem van ebay..
Ziet er strak uit
Mooi zadel! welk merk/type is dat??
Alleen dat kleurtje.... mooi gedaan, maar je moet er van houden.