BMW K modellen fototopic

K met de superdome achterop
full


Ruimte voor 1 asielzoeker of 2 militante mosselvrouwen
 
8-) Het nieuwe seizoen begint weer bijna, dus heb hem weer eens een beurt(je)
gegeven, wel een uitgebreide, namelijk:

- Nieuwe voorband van Metzeler.
- Nieuwe achterband van Metzeler.
- Nieuwe remblokken achter.
- Verse olie + filtertje
- cardanolie + versnellingsbak olie.
- Nieuwe Bougies.
- Paar nieuwe boutjes.
- Dikkere massa kabel.
- Overloop slang van de accu.
- Nieuwe zekeringen.
- En heb handvatverwarming laten monteren.

Ben benieuwd of jullie ook al iets aan de motor hebben laten verversen of laten vernieuwen, of wachten jullie daar nog een maandje mee?
full

Kon het niet laten om géén foto mee te sturen,is van gister avond, na een toertje te hebben :] van zo'n 100km.
 
Inmiddels een nieuw bandje achter. De metzelers hebben helaas nog steeds de onhebbelijke neiging om halverwege hun leven in het midden al vierkant te zijn, de BT45-jes waren uitverkocht, dus ik ga nu de macadam van michelin proberen.
Voor weet ik het nog niet, de macadams zijn, zoals ik het heb gelezen, nogal hard. Misschien voorin een iets zachtere band?? (als-ie achter wegglijdt voel je het eerder en kun je hem nog corrigeren, als-ie voor wegglijdt ben je meteen het asfalt van erg dichtbij aan het bekijken.)
Kom van de metzeler me55 achter en me33 voor af, ben benieuwd hoe de nieuwe band (later banden) zich gedragen.
 
Ik zie liever de R-serie, maar ik heb wel foto's van de K,
hier zijn ze,
Een K100LT met EML zijspan
bmwk100lt019vx.jpg


Een K100RT,
bmwk100rt011aj.jpg


Een K100RS met schade naast de '80 R100RT,
mb52ftk100rs017to.jpg
 
Inmiddels een nieuw bandje achter. De metzelers hebben helaas nog steeds de onhebbelijke neiging om halverwege hun leven in het midden al vierkant te zijn, de BT45-jes waren uitverkocht, dus ik ga nu de macadam van michelin proberen.
Voor weet ik het nog niet, de macadams zijn, zoals ik het heb gelezen, nogal hard. Misschien voorin een iets zachtere band?? (als-ie achter wegglijdt voel je het eerder en kun je hem nog corrigeren, als-ie voor wegglijdt ben je meteen het asfalt van erg dichtbij aan het bekijken.)
Kom van de metzeler me55 achter en me33 voor af, ben benieuwd hoe de nieuwe band (later banden) zich gedragen.

Ik zou de Michelin Pilot Road eens proberen, bevalt mij erg goed, ik vind die macadamns nogal listig met water en wat lagere temperaturen.
Heb de roads afgelopen 4 maanden zo,n 7-8000 gebruikt en zien er ook nu nog erg netjes uit , ook in de regen geven ze goede grip, en met koud weer blijven ze goed aanvoelen.Dus met plots remmen geven ze snel grip.
Macadamns is prehistorie tov depilot roads.(excuse moi)
Denk dat in het voorjaar die roads nog beter gaan plakken ;)


En Macadamns is geen spelfout :+ :+
 
Ik zou de Michelin Pilot Road eens proberen, bevalt mij erg goed, ik vind die macadamns nogal listig met water en wat lagere temperaturen.
Heb de roads afgelopen 4 maanden zo,n 7-8000 gebruikt en zien er ook nu nog erg netjes uit , ook in de regen geven ze goede grip, en met koud weer blijven ze goed aanvoelen.Dus met plots remmen geven ze snel grip.
Macadamns is prehistorie tov depilot roads.(excuse moi)
Denk dat in het voorjaar die roads nog beter gaan plakken ;)


En Macadamns is geen spelfout :+ :+

Ik houd de pilot roads in mijn achterhoofd voor de volgende keer. Volgens de dealer was de macadam echter in de loop van de tijd verbeterd en bestond ook deze nu uit 2 soorten rubber (hard op het loopvlak, zachter aan de kanten die je in de bochten gebruikt) en zou beter moeten zijn dan de oudere type's.
Ik heb me vooral gericht op goede slijtageweerstand en het bol blijven bij veel snelweggebruik. Veel meer dan metzelers heb ik nog niet gereden, ook op mijn oude fietsen lagen de me55 en me33 en die waren na 4000 km al plat in het midden.
 
Gisteren gemaakt in de garage
full
:) :) :)

Hij staat trouwens te koop op marktplaats

Zoek een K****LT, of een H*&^Na Pan, wil meer windbescherming, alhoewel deze K****RS errrug lekker rijdt. :+
 
Ik houd de pilot roads in mijn achterhoofd voor de volgende keer. Volgens de dealer was de macadam echter in de loop van de tijd verbeterd en bestond ook deze nu uit 2 soorten rubber (hard op het loopvlak, zachter aan de kanten die je in de bochten gebruikt) en zou beter moeten zijn dan de oudere type's.
Ik heb me vooral gericht op goede slijtageweerstand en het bol blijven bij veel snelweggebruik. Veel meer dan metzelers heb ik nog niet gereden, ook op mijn oude fietsen lagen de me55 en me33 en die waren na 4000 km al plat in het midden.

Heb er inmiddels een kleine 200km mee gereden en vindt ze niet tegenvallen. Ondanks dat het niet echt warm was bleven ze goed op de weg in de bochten en heb ik geen rare dingen gevoeld. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik geen knietjes op de grond leg, geen voetsteuntjes laat vonken e.d., maar voor gewoon toeren vind ik ze prima.
 
Vandaag nieuwe vork-simmeringen laten vervangen met verse olie, moet zeggen stukken beter :Y , na ze zondag na een hobbelige weg kapot te hebben gereden, het leek wel een spons.Ook maar bescherm rubbers laten monteren op advies van hun.

full
 
Koop dan een oude BMW R100-7 en plaats een Glaser kuip.

Als het regent kan jij gewoon in je spijkerbroek rijden (als je wel achter de kuip blijft zitten natuurlijk :+ )

En dan in een witte jas met fluor helmpje op, de file openbreken :] :]
 
Het is al een hele tijd geleden dat ik hier was, maar helaas hebben niet veel mensen hun K willen showen.
Dan maar weer een fotootje van de mijne, en jah nog steeds de zelfde, alleen nu met 115.000 op de teller, op naar de 2 ton.
:]
full
 
Een deze kilometerstand heb ik vorige maand bereikt.

Ben er speciaal voor gestopt. :}
full
 
Dag Oma, wegwezen met dat looprek!

Hier mijn K. Een 1100rs uit 94 met 103.500 km ervaring. Rijdt als nieuw op de kleine rammel in de uitlaat na.

IMG00126-1.jpg


Even creatief doen:

IMG00132.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan