BMW F800s connector dagrijlicht gesmolten

svp46

Die hard MF'er
19 jun 2009
319
0
Belgie
Hallo allen!

Vorige week merkte ik plots op dat mijn dagrijlicht het had begeven, in ging er van uit dat het lampje vervangen moest worden maar ik merkte bij het vervangen dat dit niet het probleem was.
Ik zag dat de connector van het dagrijlicht gesmolten was. (zie foto)
Doorgebrande connector Dagrijlicht cropped.jpeg


Ik heb even met de multimeter gekeken en hierop staat ook geen spanning, lampje dat er in zat werkte ook nog.
Ik merkte dat de bekabeling van de verlichting naar 1 connector liep onderaan de console, als ik deze uit meet merk ik dat er enkel spanning op staat bij de blauw omcirkelde pinnetjes en enkel als ik het groot licht op zet, dit lijkt dus voor het groot licht te zijn.
Andere combinaties meten en standen verlichting geven nergens geen spanning.
Connector verlichting CROPPED.jpeg

Andere kant connector:
Connector verlichting F CROPPED.jpeg


Het lijkt er dus op dat er geen spanning aankomt voor het dagrijlicht.
Aangezien de F800s niet met een zekering werkt zit ik vast waar ik het probleem verder moet zoeken/verhelpen.
Ik heb online een schema gevonden van de bedrading maar dit is niet duidelijk voor mij (ook geen idee hoe een can bus systeem werkt)


Enkele vragen:
- Iemand ervaring met dit probleem?
- Waar kan ik verder kijken om te bepalen waar het probleem zit?
- Iemand een duidelijker schema?


Info moto:
BMW F800S
Bouwjaar: 2009

Alvast bedankt!
:}
 
“Zekering “ worden gereset met contact uit aan. Dacht ik
Standlicht brand al bij gewoon contact aan, dus starten niet nodig
Op je connector is, volgens je tekening, bruin massa, geel dimlicht, wit groot licht en grijs/blauw standlicht
Werkt de rest van de verlichting als de motor gestart is? Zo ja dan weet je dat je massa connectie ok is en kan je meten of je spanning krijgt naar je standlicht

Als je een keer wil laten uitlezen, ik heb een gs911
 
Laatst bewerkt:
“Zekering “ worden gereset met contact uit aan. Dacht ik
Standlicht brand al bij gewoon contact aan, dus starten niet nodig
Op je connector is, volgens je tekening, bruin massa, geel dimlicht, wit groot licht en grijs/blauw standlicht
Werkt de rest van de verlichting als de motor gestart is? Zo ja dan weet je dat je massa connectie ok is en kan je meten of je spanning krijgt naar je standlicht

Als je een keer wil laten uitlezen, ik heb een gs911
De overige verlichting werkt zonder problemen, overal is er spanning behalve naar het standlicht.

De connector zal ik eens bekijken, en eventueel bestellen of repareren.
Alvast bedankt voor de input!
 
Terug
Bovenaan Onderaan