BMW CE 04

Ja maar,.... ik kom uit Utrecht. Dit is een open uitnodiging om de helm, de motor, mijn horloge en mijn moeder te jatten.
Dus ik snap niet dat iemand zijn helm zo achterlaat.
Daarom zeg ik Old school, voor mij is het denk ik, wel 30 jaar geleden dat ik mn helm zo achterliet :]
 
Ja maar,.... ik kom uit Utrecht. Dit is een open uitnodiging om de helm, de motor, mijn horloge en mijn moeder te jatten.
Dus ik snap niet dat iemand zijn helm zo achterlaat.
Hij staat in de parkeergarage op mijn werk.
En daar loop je niet zo in: 24/7 bewaking, tig camera's enz.
En hier komt de politie bij een telefoontje echt snel opdagen ;)

Dus nee, die helm verdwijnt niet zomaar. Maar persoonlijk doe ik het ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Aaah ok. Duidelijk. Ik rijd nog niet zo lang motor, dus ik weet echt niet of dit gebruikelijk is.
 
Inmiddels 5000 km gereden, maar de voorband begint toch wel behoorlijk slecht te worden. nu helpt het ook niet mee dat de afwateringssleuven behoorlijk aan de zijkant zitten. De band lijkt wat plat te worden in het midden. Voordat hij helemaal versleten is ben ik alvast opzoek naar een nieuwe band, die ook goed is in de regen ivm herfst en winter. Nu lijkt de Michelin road scooter 4 wel wat. Ik denk alleen dat het wel weer wat meer rolweerstand zal geven. Heeft iemand al zijn banden gewisseld?
1687069954710.png
 
Nog niet, maar ik volg deze meneer. Hier een blog over de michelin road in combi met de CE04.
Hij heeft ergens op de website ook nog een vergelijk met de Pirelli Diablo en de Michelin. Korte conclusie was dat de Pirelli perfect is voor de zomer, en voor de regen en koudere dagen de Michelin.
Pilot Road 4 Scooter am CE 04 - Phils Garagenblog

En hier nog meer info over de ervaringen met verschillende banden op de CE04
Reifen BMW CE04
 
Een vraagje, heb nog niet in forum terug kunnen vinden.
Als de kaartmodus via de connected app opstart kan krijg ik iedere keer dat ik weer verbinding moet maken met het wifi netwerk.
Als ik naar wifi netwerk ga op mijn iphone dan staat er automatisch verbinden. ( dus je verwacht niet iedere keer de verbind knop )
Iemand ervaring mee? Heb al verbindingen gewist en opnieuw aangemaakt, maar geen verschil.
Hoor het graag.

André
IMG_3167.png
 
Ik heb gisteren nog weer snelweg gereden. Ik ben er nu vrij zeker van dat je geen 100 km haalt met 100km/h op de snelweg. Heb nu 85-90 gereden en dan kom je op zo'n 70 a 80 km range uit. Ik vind mijn verbruik elke keer vrij hoog. Ik zit op moment top. 8 kw/100 km
Als je achter een vrachtwagen, of liever een touringcar die 100 gaat, rijdt dan daalt het verbruik aanzienlijk.

Wel een stuk saaier maar je hebt minder rijwind wat kan schelen met warmte of kou
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
Een vraagje, heb nog niet in forum terug kunnen vinden.
Als de kaartmodus via de connected app opstart kan krijg ik iedere keer dat ik weer verbinding moet maken met het wifi netwerk.
Als ik naar wifi netwerk ga op mijn iphone dan staat er automatisch verbinden. ( dus je verwacht niet iedere keer de verbind knop )
Iemand ervaring mee? Heb al verbindingen gewist en opnieuw aangemaakt, maar geen verschil.
Hoor het graag.

André
Bekijk bijlage 1895565
Misschien verbeeld ik het me , maar het is een tijdje automatisch gegaan bij me. Maar nu ook niet meer. Iedere keer weer handmatig verbinden. Wel is de connectie een heel stuk stabieler sinds de laatste update van de app (5.0.0)
 
Ik heb een offerte van een voorband aangevraagd voor de road 4 scooter Michelin. Kosten 150 euro+25 euro montage. Vrij prijzig voor een bandje. Hebben jullie al andere banden op het oog?
 
Ik heb een offerte van een voorband aangevraagd voor de road 4 scooter Michelin. Kosten 150 euro+25 euro montage. Vrij prijzig voor een bandje. Hebben jullie al andere banden op het oog?
Ik ga volgend jaar bij aanvang van het motorseizoen de Pirelli's proberen. Ik red de winter nog wel op deze Maxiss..Zit op ongeveer 5000 km nu.
Heb de diepte echter nog niet bekeken.
 
Ik heb een offerte van een voorband aangevraagd voor de road 4 scooter Michelin. Kosten 150 euro+25 euro montage. Vrij prijzig voor een bandje. Hebben jullie al andere banden op het oog?

Zelf bandje bestellen, zelf wiel demonteren en langsbrengen om hem voor €25 te laten monteren. Kan je ~€40 besparen.
 
Ik ga volgend jaar bij aanvang van het motorseizoen de Pirelli's proberen. Ik red de winter nog wel op deze Maxiss..Zit op ongeveer 5000 km nu.
Heb de diepte echter nog niet bekeken.
Ik denk dat ik nog 2 a 3000 km kan met de band, maar dan houdt het wel op.

Tevens dacht ik even mijn Givi scherm om te wisselen voor het zomer oranje scherm, dit was mij uiteindelijk teveel werk. Ik heb het grote scherm er maar op laten zitten, vandaag met de regen was ik er weer blij mee.
 
Discussie lijkt een beetje te verzanden in, hoe zet je hem in een loopgraaf, beschermd door mijnen en automatische galgen om de potentiele dieven op te hangen.
Hoe rijdt het?
Bevalt het voor WW-verkeer?
Zijn er gunstige bruikbare koffers beschikbaar om de tas en het lunchpakket mee te nemen?
Hoe is het met de opties? Ik wil bijv. geen stoel- of handvatverwarming, omdat ik er niet mee door de pekel wil.
Hoe lang zou de accu meegaan en wat kost vervanging?
Groet,
Jack
 
Discussie lijkt een beetje te verzanden in, hoe zet je hem in een loopgraaf, beschermd door mijnen en automatische galgen om de potentiele dieven op te hangen.
Hoe rijdt het?
Bevalt het voor WW-verkeer?
Zijn er gunstige bruikbare koffers beschikbaar om de tas en het lunchpakket mee te nemen?
Hoe is het met de opties? Ik wil bijv. geen stoel- of handvatverwarming, omdat ik er niet mee door de pekel wil.
Hoe lang zou de accu meegaan en wat kost vervanging?
Groet,
Jack
Hoe rijdt het? Het rijdt krachtig en snel. Direct vermogen ter beschikking en soepel, erg relaxed. Ook kan je af en toe een keer de snelweg pakken. voor alleen snelweg raad ik het niet aan.

Bevalt het voor WW-verkeer? Ik doe met name WW en af en toe even een stukje toeren met de BMW. Bevalt goed, makkelijk opstappen 's ochtends. Keyless, dus rugtas achterop en dan gaan. Mijn woon werk bestaat uit 16km heen en 16km terug over 50-60-70 en 80 wegen.

Zijn er gunstige bruikbare koffers beschikbaar om de tas en het lunchpakket mee te nemen? De topkoffer is het meest handige als je het mij vraagt. Er zijn zij tassen beschikbaar van BMW uit, hier heb ik geen ervaring mee. Ik raad dan wel GIVI of SHAD aan omdat die gewoon goede oplossingen hebben bedacht voor de topkoffer. Van de ruimte onder het zadel moet je niet te hoge verwachtingen hebben, deze is voor de meeste helmen te klein. Wel is het weer handig voor je laadkabel.

Hoe is het met de opties? Ik wil bijv. geen stoel- of handvatverwarming, omdat ik er niet mee door de pekel wil. Opties zou ik Dynamic pro aanbevelen. De Dynamic mode is net even weer anders en heeft het beste van road en het beste van eco. Zelf heb ik er alles op zitten en dat bevalt goed. Heel af en toe gebruik ik het snel laden, maar dit is minimaal. Met name noodzakelijk wanneer je ver rijdt en niet lang de tijd hebt om te laden.

Hoe lang zou de accu meegaan en wat kost vervanging? Er zit garantie op. Het is geldig voor de eerste 40.000 kilometer en eindigt vijf jaar na de eerste levering of de eerste afgiftedatum kentekenbewijs deel I. Het schijnt dat er gebruik is gemaakt van cellen, dus mocht er een cel kapot gaan dan is deze individueel te vervangen. Je zou de motor kunnen vergelijken met de C-evolution, deze kon de 100.000 prima aantikken als ik dat zo zie op het forum.
 
Hoe rijdt het? Het rijdt krachtig en snel. Direct vermogen ter beschikking en soepel, erg relaxed. Ook kan je af en toe een keer de snelweg pakken. voor alleen snelweg raad ik het niet aan.

Bevalt het voor WW-verkeer? Ik doe met name WW en af en toe even een stukje toeren met de BMW. Bevalt goed, makkelijk opstappen 's ochtends. Keyless, dus rugtas achterop en dan gaan. Mijn woon werk bestaat uit 16km heen en 16km terug over 50-60-70 en 80 wegen.

Zijn er gunstige bruikbare koffers beschikbaar om de tas en het lunchpakket mee te nemen? De topkoffer is het meest handige als je het mij vraagt. Er zijn zij tassen beschikbaar van BMW uit, hier heb ik geen ervaring mee. Ik raad dan wel GIVI of SHAD aan omdat die gewoon goede oplossingen hebben bedacht voor de topkoffer. Van de ruimte onder het zadel moet je niet te hoge verwachtingen hebben, deze is voor de meeste helmen te klein. Wel is het weer handig voor je laadkabel.

Hoe is het met de opties? Ik wil bijv. geen stoel- of handvatverwarming, omdat ik er niet mee door de pekel wil. Opties zou ik Dynamic pro aanbevelen. De Dynamic mode is net even weer anders en heeft het beste van road en het beste van eco. Zelf heb ik er alles op zitten en dat bevalt goed. Heel af en toe gebruik ik het snel laden, maar dit is minimaal. Met name noodzakelijk wanneer je ver rijdt en niet lang de tijd hebt om te laden.

Hoe lang zou de accu meegaan en wat kost vervanging? Er zit garantie op. Het is geldig voor de eerste 40.000 kilometer en eindigt vijf jaar na de eerste levering of de eerste afgiftedatum kentekenbewijs deel I. Het schijnt dat er gebruik is gemaakt van cellen, dus mocht er een cel kapot gaan dan is deze individueel te vervangen. Je zou de motor kunnen vergelijken met de C-evolution, deze kon de 100.000 prima aantikken als ik dat zo zie op het forum.
Geheel met Blaxard zijn uiteenzetting eens, Dynamic is lekkerste rijden van allemaal.
Aanvullend.
Zelf rijd ik WW met ongeveer 42 km snelweg en dan nog 20 km 60-80 wegen. Op snelweg gaat die prima mee en op 60 wegen is het heerlijk bochten sturen.
Heb zelf een topkoffer van Givi 47liter, kunnen 2 helmen in en is een van de beste opties op de CE04. Heerlijk die ruimte voor ruim voldoende spullen tijdens WW. In weekend met zijn 2-en even naar de stad voor boodschapje is ook geen punt.
Beugel van Givi is redelijk geprijsd en een marktplaats topkoffer is ook betaalbaar.
Ander voordeel van een topkoffer achter de sofa is dat je knipperlichten beter beschermd zijn tegen stoten.

Accu, geen idee hoe lang die mee gaat, is accu op basis van i3, neem aan dat dat wel goed zit. Maar geen ervaring mee.

Andre
 
De CE 02 is nu ook van concept naar productie gegaan. Leuk voor erbij. 😜 Er komt een brommer en A1 versie. Maar het is wel een tamme, piekvermogen lijkt 11kW te zijn. Ik hoop er wel op te gaan rijden een keer. Volle accu in 1 uur en 40 min met ee 1500w lader (optioneel). Lijkt erop dat het dus niet aan een paal nog sneller kan.
 
reclame voor de CE02 kwam in mijn tijdlijn..

dat je een app nodig had, min of meer verplicht... dat wist ik al.

maar nu snap ik dat er ook een slimme bril meegeleverd kan worden... ?
hm..
ik wil een vervoermiddel, geen game..

Iemand die bril al eens geprobeerd ?
 
Aardig idee, maar altijd rijden met een donkere bril lijkt me niet echt handig.
 
Aardig idee, maar altijd rijden met een donkere bril lijkt me niet echt handig.
Er zijn 2 varianten ook 1 voor mensen die al een zonnevizier hebben. Dus een doorzichtige en een donkere. Mij lijkt het best wel afleidend, maar aan de andere kant een HUD in de auto is wel erg fijn.
 
Ik maakte die opmerking vooral omdat ik vaker in donker of schemer rij dan dat ik last heb van de zon.
Ik vind het idee wel aardig maar zou het niet aanschaffen.
 
Ik ben wel behoorlijk benieuwd naar de CE02 en dan met name de 95km/h variant. Dit zou een prima vervanging van de ce 04 kunnen zijn. Ik merk dat de 100 km eigenlijk dikke prima is voor woon werk verkeer. De ce 02 zou ook goed aan de eisen voldoen, alleen wel wat minder wind beschutting en de benen aan de zijkant. 8250 kost deze. Maar aan de andere kant kan je er wel gemakkelijker een andere benzine motor naast hebben.

Hoe denken jullie hier over?

 
Terug
Bovenaan Onderaan