"bijna niemand draagt gehoorbescherming"

Ja hoor, het jaarlijkse motor-momentje is er weer. Je kunt er de klok op gelijk zetten dat ten tijde van de beurs ook de kranten weer een nieuwtje hebben over motorrijden.

Plusje: van de week kwam al het bericht dat veel jongeren weer gaan motorrijden.

Minnetje: dit gedrocht:
Motorrijder beschadigt gehoor in 15 minuten en bijna niemand draagt oordoppen, kno-artsen slaan alarm

Wat nou, "bijna niemand" :? Da's niet wat ik hier zie :N
Of de afgelopen dertig jaar heb meegekregen :N

Is het echt zo erg :?
Nee het is reclame.. Speciaal nu het seizoen weer begint . Afgelopen week nog 400 kilometers gereden met dopjes
 
Vond het ook al zo'n vage bewering, dat bijna niemand oordopjes draagt. Vraag me af hoe dat onderzoek dan gedaan is. Alleen navraag gedaan bij mensen die al met gehoorschade bij de KNO arts lopen?

Ik heb in ieder geval altijd oordopjes in (Alpine Touring, als ik me goed herinner). Zeker op de snelweg vind ik de wind gewoon storend, zonder. En de navigatie en muziek hoor ik dan nog prima.
 
Sowieso is de nieuwsberichtgeving altijd anti-motor.
Las laatste dat er tijdens controles in Den Bosch 8 mensen hun rijbewijs mochten inleveren WAARONDER EEN MOTORRIJDER.

Bastard! Tegen de muur...tuig... 🤪
Waarom die motorrijder nou apart benoemd moest worden?

Beetje hetzelfde soort bericht als:"bij een bombardement zijn 10 mensen omgekomen, waaronder twee kinderen"..

Ja? En? Zijn daardoor de 8 volwassenen minder dood..?!

Stemmingmakerij...bah

Dopjes; ik heb dik 20 jr zonder gereden, maar hard rijden doe ik toch zelden.
Op 'Kamikaze' en de Vif draag ik trouwens wèl doppen...van die wegwerpdingesten
 
Vond het ook al zo'n vage bewering, dat bijna niemand oordopjes draagt. Vraag me af hoe dat onderzoek dan gedaan is. Alleen navraag gedaan bij mensen die al met gehoorschade bij de KNO arts lopen?

Ik heb in ieder geval altijd oordopjes in (Alpine Touring, als ik me goed herinner). Zeker op de snelweg vind ik de wind gewoon storend, zonder. En de navigatie en muziek hoor ik dan nog prima.
656.000 geregistreerde motorfietsen op 18 miljoen Nederlanders? Dan slapen ze ook nog een kwart vd dag, zonder oordopjes dus telt eigenlijk ook mee 🤔 , dus ' bijna niemand ' .

Lies, damn lies and statistics.
En

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. Albert Einstein

🤷🏼‍♂️
 
Ik rijd nooit zonder oordopjes, maar ik ken geen andere motorrijders dus ik spreek alleen voor mezelf.
 
Kwam toevallig vorig weekend nog in me op, na een stuk snelweg eenmaal weer thuis op de bank toch die fijne fluittoon in de oren. heb al jaren een fluittoon in de oren van veelvuldig werken met een haakse slijper oa. Wat gebruiken jullie zoal? Zie door de bomen het bos niet meer, zoveel aanbod.
 
Vandaag een setje alpine op maat met de 24db demping op maat laten spuiten. Nieuwe set. Vorige set was na goed 10 jaar toe aan vervanging.

Soms ook met moldex schuimpjes van mn werk.

db
 
Kwam toevallig vorig weekend nog in me op, na een stuk snelweg eenmaal weer thuis op de bank toch die fijne fluittoon in de oren. heb al jaren een fluittoon in de oren van veelvuldig werken met een haakse slijper oa. Wat gebruiken jullie zoal? Zie door de bomen het bos niet meer, zoveel aanbod.
Ik gebruik beide, de harde voor korte stukjes op de motor en op het circuit. De zachte voor lange stukken op motor.
Screenshot_20240222_192830_Chrome.jpg
Screenshot_20240222_192649_Chrome.jpg
 
Ik herken deze uitspraak niet in mijn omgeving. De mensen die ik ken en motorrijden, rijden allemaal met gehoorbescherming. En als ik zo rondkijk op meetings, beursen en motorzaken, is mijn eerste indruk dat het toch veel gebruikt wordt.
Tja als ik het aan de meer fanatieke motorrijders vraag dan draagt iedereen hem. Maar het overgrote gedeelte van motorrijders in Nederland zijn toch wel echt casual seizoensrijders en die weten vaak niet eens wat tinnitus is als ik ze uitleg waarom ik oordoppen draag.
 
Huh waarom tag jij mij Rob Rd in deze complete onzin.
Zit niet eens hier en heb niet eens gereageerd hierzo.
Ga ergens anders popie jopie doen ofzo of ga in nacht topic de baas spelen of ga die disaster troosten met ze gedrag.
Leuk he weer iemand belachelijk maken en zelf populair doen.
Volgens mij was jij vroeger op school een pestkop .
Maar haal me naam even weg hierzo ik ben hier echt niet van gediend.
l
Wat ben jij een zeiksnor zeg 🙄.
 
Ik rijd altijd met gehoorbescherming in..
Otoplastieken van mijn vorige baas..dingen worden wel wat minder maar dat mag ook na 10 jaar.
Die schuimpjes van 3M heb ik ook wel eens gebruikt : dempen in mijn beleving beter..
 
Je moet eens niet overal zo zwaar aan tillen :Y.
Leg krom van het lachen hierzo samen met vriendin.
Zat al te wachten wie reageren zou op me bericht -en ja hoor zoals gedacht gixxer -san was het weer.
Heb je honger gixxer -san jij hapt altijd toe😂😂😂😂😂😊😂👊.

Nu nog afwachten wanneer @Rob RD reageert die heeft altijd honger😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan