Bestelbussie voor het racen

Maat van heeft een Transporter (2 jaar oud). Door de dubbele cabine heb je vaak net niet genoeg ruimte om zijn R1 in te zetten.
Die kar loopt trouwens wel als een kogel (TDI 170pk).

Als die 2 jaar oud is dan is het een viercilinder met 180 pk.Of een getunede 4 cilinder 140 pk.Ik heb zelf de 180 pk.
 
Zo net voor de eerste keer mijn motor in mijn caddy maxi geplaatst en ik heb nog een beetje ruimte over ook! Ik kon het eerst niet geloven, heb speciaal een nieuwe maxi gekocht in november omdat er een motor in kan :)
 
Ik heb een aantal vragen, kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een auto op het oog.
Merk motor: Volkswagen
Type: Transporter
Conditie: gebruikt
Brandstof: lpg
Kilometerstand: 237000 km.
Bouwjaar: 1993

Vragen:
- Gezien de hoge kmstand, hoe lang gaat zo'n benzine/LPG motor mee.
- Wat is het gebruik van benzine en lpg

Een diesel vind ik te veel herrie. Dit lijkt mij ideaal.
Ik laat wel een aankoop keuring doen.

Zit een zit slaapbank er in. Tzt wil ik rails eronder dan kan die iets naar voren voor een kleine motor of fietsen te vervoeren. Ik weet niet of het mogelijk is.

Gek dat geen hefdak in zit terwijl wel een camperkenteken heeft. Wat is de vereiste sta hoogte.

Vast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal vragen, kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een auto op het oog.
Merk motor: Volkswagen
Type: Transporter
Conditie: gebruikt
Brandstof: lpg
Kilometerstand: 237000 km.
Bouwjaar: 1993

Vragen:
- Gezien de hoge kmstand, hoe lang gaat zo'n benzine/LPG motor mee.
- Wat is het gebruik van benzine en lpg

Een diesel vind ik te veel herrie. Dit lijkt mij ideaal.
Ik laat wel een aankoop keuring doen.

Zit een zit slaapbank er in. Tzt wil ik rails eronder dan kan die iets naar voren voor een kleine motor of fietsen te vervoeren. Ik weet niet of het mogelijk is.

Gek dat geen hefdak in zit terwijl wel een camperkenteken heeft. Wat is de vereiste sta hoogte.

Vast bedankt.

Een camper moet over een lengte van 2 meter en een breedte van 90 cm een hoogte van 1.70 hebben.
Met een hefdak moet hij dat over een meter bij 90cm hebben.
 
Op de site van de belastingdienst en de RDW staan de voorwaarden voor een camper.
En VW transporter valt wel onder een aparte regeling. Maar als er nu een camper kenteken op zit moet je alleen opletten dat bij de overschrijving wordt vermeld op de nieuwe tenaam stelling.

Een LPG/Benzine transporter loopt ongeveer 1 op 7 a 8. De mijne liep destijds 1 op 8 en was een 5 cilinder ,5 liter motor.
Blokken zijn sterk, sterker als de carrosserie in ieder geval.

:W
 
LPG/Benzine wordt door mijn banden man afgeraden. In de bergen wordt de motor heet.
Nu heb ik een test, wel van 2007, gevonden. Ford Transit, Mercedes-Benz Vito, Peugeot Expert Renault Trafic, Volkswagen Transporter.

Conclusie: Wie de winnaar is in deze test, is duidelijk: de Mercedes Vito maakt,
zowel in de ogen van Truckstar als van AutoWeek, de beste indruk. De Volkswagen Transporter maakt zijn prijs en reputatie niet helemaal waar, maar verslaat toch nipt de Peugeot Expert die overigens heel aangenaam verrast. De Ford Transit verspeelt een hogere klassering door zijn onaangename zitpositie en het incident met de laaddeur. De Renault
Trafic is een prima bestelauto, maar kan zich nergens in onderscheiden en sluit daardoor de rij.

Ik zoek nog een test vergelijking voor Opel Vivaro, vanaf € 17.150 Nissan Primastar, vanaf € 16.470 Fiat Scudo, vanaf € 16.200 Citroën Jumpy, vanaf € 17.200 Toyota Hiace, vanaf € 15.990...liefst recent.

Mijn belangrijkste wensen voor mij zijn betaalbaar, stille motor en een goedgekeurde 3p zit/slaapbank moet er in kunnen.

Als jullie nog tips hebben, altijd welkom.
 
Enige is dat ik met 3 personen naar het circuit ga meestal, dus zoek een zo klein mogelijke bus waar de racer recht in past en 3 personen in kunnen.
 
@Shakey: wat bedoel je nou en hoe bevalt je bus?

Was een grapje...
Ik heb de bus na 1 seizoen weer de deur uitgedaan. Toch erg onpraktisch met een gezin en elke dag woon werk.

Nu weer met karretje en tentje. Iets primitiever, maar eigenlijk wel grappiger.
 
ik schop een heel oud topic omhoog...met een specifieke reden...

Zou graag in contact willen komen met Hoekske die in dit topic regelmatig gepost heeft.
Echter is voor het laatst gezien 4 jaar geleden en ik kan ook niet taggen, dus account lijkt inactief.
Weet iemand wie er achter de nick zit en hoe ik in contact kan komen?
Mag natuurlijk ook via pb.

1703880319815.png
 
ik schop een heel oud topic omhoog...met een specifieke reden...

Zou graag in contact willen komen met Hoekske die in dit topic regelmatig gepost heeft.
Echter is voor het laatst gezien 4 jaar geleden en ik kan ook niet taggen, dus account lijkt inactief.
Weet iemand wie er achter de nick zit en hoe ik in contact kan komen?
Mag natuurlijk ook via pb.

Bekijk bijlage 1957456
Die ken ik en ik vermoed dat ik ook wel iemand weet die zijn gegevens wel heeft.

Moment!
 
Was een vriend van een oud collega van me vandaar dat ik het weet,/wist.
(als ie dit hotel nog steeds uitbaat natuurlijk....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan