Bestelbussie voor het racen

Shakey

MF veteraan
13 sep 2002
8.423
27
Middelburg
Ik zit er steeds meer over na te denken om een bestelbus te kopen voor het racen, bijvoorbeeld een Vito of een Transporter. Ben het geklooi met een caravan of kar wel zat (vnml door geen eigen garage en oprit).

Wie heeft er al 1, welke ervaringen hebben jullie ermee, en rijden jullie er verder ook dagelijks woon-werkverkeer mee (en wat kostda ;) )?

Graag hoor ik jullie ervaringen.
 
Toch als ik het vergelijk met mijn dikke diesel station lijkt het mee te vallen volgens de site van de Belastingdienst
 
IK heb een bus op benzine uit duitsland geimporteerd. en deze als bedrijfsauto laten keuren. Het is nog steeds niet voor niets, maar de wegenbelasting voor een particulier is een stuk minder als bij een diesel versie.


De WB is trouwens ongeveer het zelfde als een voor een camper. Alleen een camper is een behoorlijk stukje duurder in aanschaf.

:W
 
ik heb 2 jaar terug een mercedes sprinter gekocht voor het racen en mijn gewone auto weg gedaan. het is echt ideaal, alleen het grote nadeel is de wegenbelasting.
 
Ik heb een Mercedes Sprinter 2.9 diesel op camper kenteken.
Ik betaal nu 55 per maand aan wegenbelasting en pak m meestal ook mee voor naar het werk.
Ding is wel groot en loopt 1 op 8. best duur dus voor een diesel.
Maar door het camperkenteken ben ik niet duurder uit als een luxe personenauto per maand.

En voor naar het circuit is dit natuurlijk helemaal geweldig.
 
ik heb eeb VW T4 verlengt met dubbel cabine.
heb een eenmanszaak dus wegenbelasting is niet veel.
super handig zo, als t een lang raceweekend word hang ik alsnog de caravan er achter.
en de familie kan ook nog mee dmv de dubbele cabine.
 
Ik heb een peugeot boxer op camperkenteken,ideaal.
Kosten vallen mee en rij er dagelijks mee naar mijn werk op en neer.

Als je gaat kijken voor een busje laat de vivaro/traffic/primastar alsjeblieft staan :X
 
Ja? mmm, en een opel vivaro ook? die wegen helemaal niet zo veel, dus dat scheelt weer in de kosten.

Hoe zetten jullie de motor vast? De meeste busjes hebben 4 ogen in de vloer. In combi met een steadystand moet dat prima lukken lijkt me
 
Als ik jou was ging ik toch voor een sprinter .Een vw lt of vito is echt storings gevoelig.
licht er aan welke VW je neemt.
ik heb een 1.9TD, blijft voor eeuwig lopen.
alle TDI versies hebben wel een sproblemen met de waterpomp.
maar dat is ook niet echt drama hoor.
ik kan je pas echt horror verhalen over mercedes vertellen :')
 
Laatst bewerkt:
ik rij al 11 jaar in een VW LT 90 pk diesel en heb geen grote problemen gehad.
Alleen normaal onderhoud en slijtagedelen ( banden/uitlaat)
Is van 1999 en nu 270.000 km gereden. Zo'n blok kan makkelijk 400.000 km rijden.

-Remschijven/blokken heb ik net voor de 1e x vervangen.
-Banden Bridgestone ( all season banden) gaan 120.000km mee.
-Uitlaat 1x vervangen ( voorste deel niet, alleen tussenpijp en eindpijp)

Camper kenteken is aanrader want ipv 135 per maand betaal je maar 55 pm.
Koop een oud of schadecaravankeukenblok en doe de paar andere aanpassingen ( bed/tafel) die op de RDW of Belastingsite staan en je bent stukken goedkoper uit.

Ik rijd er 1 op 10-11 mee ( =rustig aan naar het werk: geeeen haast) , maar met 140 op de teller naar het circuit is dan wel 1 op 8.
Tip: Shell V Power is wel 8 cent per liter duurder dan bijv bij Tango, maar je rijd er wel 10% meer kilometers mee. Zolang je prijsverschil niet meer is dan 10% is de V Power ook nog beter voor je blok.

Een LT kan je met een gerust hart kopen mits je hem goed bekijkt en proefrijdt. Maar dat geld voor elke auto.
 
Ja? mmm, en een opel vivaro ook? die wegen helemaal niet zo veel, dus dat scheelt weer in de kosten.

Hoe zetten jullie de motor vast? De meeste busjes hebben 4 ogen in de vloer. In combi met een steadystand moet dat prima lukken lijkt me

Inrijklem en 2 sjorbandjes werkt prima,je hoeft hem niet eens in de veren te trekken.
Vivarokwaaltjes:brandstofpomp,verstuivers,versnellingsbak,druklager,hoofdkoppelingscilinder,stuur/fusekogels...... -O-

Sprinter/LT doen het een heel stuk beter,Transporter T5 ook.
Alleen de 5 cilnder van de T5 is wat minder braaf en kan mechanisch heel veel kosten meebrengen :X van waterpomp tot gebroken krukassen en versleten nokkenassen.
De eerste pompverstuivermotoren slaan de verstuivergaten nog wel eens uit en zal er een andere kop op moeten.
De nieuwere pompverstuivers zitten beter bevestigd en hebben dat probleem niet meer.
Nieuwe type vito is ook wel goed voor zover ik weet,daar heb ik minder ervaring mee.
Ergste wat ik daar mee heb meegemaakt was een kapotte egr(na 180.000km) waardoor hij nog maar 60 liep.
Klep was wel behoorlijk prijzig.
 
daarom heb ik voor de TD versie gekozen :Y
bij mercedes gaan er altijd injectoren lekken, drama

IK heb een Vito uit 1999 en inderdaad zijn de injectoren gaan lekken.
Maar nooit problemen mee gehad want ik ging er gelijk mee naar garage.
Rijden ging namelijk bijna niet meer want uitlaatgassen gingen de cabine in. Dus met arco in de winter naar garage rijden.
Je moet niet door blijven rijden want dan koeken de injectoren vast en krijg je ze er bijna niet uit. En dat is wel drama.
Ik heb denk ik ook wat geluk gehad maar verder rijdt dat ding echt super.
Weinig kosten aan verder.
 
IK heb een Vito uit 1999 en inderdaad zijn de injectoren gaan lekken.
Maar nooit problemen mee gehad want ik ging er gelijk mee naar garage.
Rijden ging namelijk bijna niet meer want uitlaatgassen gingen de cabine in. Dus met arco in de winter naar garage rijden.
Je moet niet door blijven rijden want dan koeken de injectoren vast en krijg je ze er bijna niet uit. En dat is wel drama.
Ik heb denk ik ook wat geluk gehad maar verder rijdt dat ding echt super.
Weinig kosten aan verder.

als de WSP(startonderbreker) oud word, en de accu moet er een keer af voor wat voor een reden dan ook, dan is de kans heel groot dat ie t daarna niet meer doet.
en dan kan je aftikken bij mercedes. de CDI kan dan zelfs ook nog kapot gaan, die kans is wel minder groot.
 
Damn, wel een boel horrorverhalen. Ook bij nieuwere busjes????

Zoals wel vaker hoor je eerder de negatieve dingen dan de positieve dingen.
ga maar op het advies af van Hoffer. Hij zit in de auto's en heeft de nodige ervaring m.b.t. reparatie's

:W
 
IK heb een bus op benzine uit duitsland geimporteerd. en deze als bedrijfsauto laten keuren. Het is nog steeds niet voor niets, maar de wegenbelasting voor een particulier is een stuk minder als bij een diesel versie.


De WB is trouwens ongeveer het zelfde als een voor een camper. Alleen een camper is een behoorlijk stukje duurder in aanschaf.

:W

hoeft niet natuurlijk wat oudere campers zijn niet zo duur ,en met wat creabea past er in sommige ook wel een motor in ;)
full

full


inmiddels beetje aan t ombouwen geweest ziet er nu zo uit

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan