Belgentopic > Wieke-Tingels > deel 164 > Eindelijk

Correctie, ik zei dat ik er niet mee kon wheeliën :)
Maar gelukkig dat jij de op-aarde-nedergedaalde-vleesgeworden-wheelie-godheid bent :}

_O-_O-_O-_O-_O-_O-_O-

Ik heb beslist de 749 na 11 jaar toch maar te koop te zetten.
De 1e kandidaat-koper heeft intussen iets anders gevonden, dus hij gaat binnenkort de verkoopsites op.
Nieuwe banden (nog geen 50km mee gereden), en (zeer) groot onderhoud 5.000 km geleden.
Geraak ik 'm niet kwijt, dan schrijf ik 'm in de zomer evt. terug in.

Vraag is of ik 'm terug origineel zet, of incl. (beperkte) pimpzooi te koop zet (G&G uitlaat, open koppeling, tail tidy, wat carbon onderdelen)?
Wat is jullie ervaring?

pimpzooi apart :Y
 
Ik heb eigenlijk nog iets te zeggen.
Al 18 jaar schakel ik omgekeerd. De eerste naar boven en de rest naar beneden. Tot nu toe was de ombouw naar die manier van schakelen erg simpel. Gewoon een kwestie van het schakelarmpje op de schakelas om te draaien. Bij de Beull, Speedtriple en beide Ducati's was da zo gefixt maar net bij de motoren die ik opt oog heb gaat da nie. De Bmw s 1000 rr is er zelfs voor voorzien !..... maar de s 1000 xr weer nie. Bij de nieuwe Speedtriple lukt da ook nie. Die heeft een ander systeem tegenover die van mij toen. Ik ga dus opnieuw "normaal" moeten leren schakelen maar wil da eigenlijk nie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk nog iets te zeggen.
Al 18 jaar schakel ik omgekeerd. De eerste naar boven en de rest naar beneden. Tot nu toe was de ombouw naar die manier van schakelen erg simpel. Gewoon een kwestie van het schakelarmpje op de schakelas om te draaien. Bij de Beull, Speedtriple en beide Ducati's was da zo gefixt maar net bij de motoren die ik opt oog heb gaat da nie. De Bmw s 1000 rr is er zelfs voor voorzien !..... maar de s 1000 xr weer nie. Bij de nieuwe Speedtriple lukt da ook nie. Die heeft een ander systeem tegenover die van mij toen. Ik ga dus opnieuw "normaal" moeten leren schakelen maar wil da eigenlijk nie.
Ga niet snel zeggen dat het niet lukt, maar je zit toch met een gewone schakelwals :?
Kan je de bevestiging van het gedeelte dat uit het blok komt, niet 180° draaien
Normaal moet dat wel lukken, en hoef je enkel de schakelstang te verlengen

Edit: lees nu dat je dit al geprobeerd hebt,
maar zou toch een oplossing voor moeten bestaan voor zoiets simpels
 
Ga niet snel zeggen dat het niet lukt, maar je zit toch met een gewone schakelwals :?
Kan je de bevestiging van het gedeelte dat uit het blok komt, niet 180° draaien
Normaal moet dat wel lukken, en hoef je enkel de schakelstang te verlengen

Edit: lees nu dat je dit al geprobeerd hebt,
maar zou toch een oplossing voor moeten bestaan voor zoiets simpels
Bij beide motoren is er geen plaats om da om te draaien. Bij de speed loopt de schakelstang door het frame en da aanpassen is heeeeeel veel werk.
 

Bijlagen

  • PSX_20200220_154951.jpg
    PSX_20200220_154951.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 7
En dit is de S 1000 Xr. Er is geen ruimte genoeg om die naar rechts te plaatsen. En trouwens .. het contact van de powershifter gaat dan ook anders moeten werken. Waar die bij een normaal schakelpatroon gesloten wordt bij het opschakelen ( onderbreken van de ontsteking ) gaat die bij het omkeren van het hefboompje opengetrokken worden ( Tussengas). Tot nu toe was da ombouwen altijd simpel maar nu .... Pfff.
 

Bijlagen

  • PSX_20200220_155536.jpg
    PSX_20200220_155536.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 6
De s 1000 rr heeft standaard die mogelijkheid. Gewoon het stangetje dat nu aan de achterkant van het scharnier vast zit bevestigen aan de voorkant ervan. Da is gewoon voorzien.
 

Bijlagen

  • PSX_20200220_161146.jpg
    PSX_20200220_161146.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 5

speciaal voor alex :P

MT-10 geen ervaring mee, van de hypernakeds is dat wel de 'tamste" en ook best bruikbaar voor touring etc. Alé van horen zeggen he
 

speciaal voor alex :P

MT-10 geen ervaring mee, van de hypernakeds is dat wel de 'tamste" en ook best bruikbaar voor touring etc. Alé van horen zeggen he
160 pk tegenover 175 pk is idd "tammer" ja maar tis degene die erop zit die tam is of nie. Ik heb in Bolzano tijdens een meerdaagse met mijn 100 pk tamme Italiaanse zero snufjes Stukgati veel plezier gehad :] En voila, bij de KTM is het omgekeerd schakelen gewoon een kwestie van 5 min werk. Spijtig dat da nie bij alle motoren kan :')
 
Ja klopt volledig. Zijn er hééél veel die achter pk's jagen ipv dat ze zelf snel worden :P

Ik ben echt niet van plan om mijne MT-09 weg te doen voorlopig. Kzou nog paar dingen willen aanpassen wel 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan