Banden tijdens stalling

JB1

MF veteraan
28 okt 2011
5.699
115
Zwolle
Hallo,

Ik heb de motor nu op een voor en achterbok staan voor de winterstalling, moet ik de banden nog roteren zodat niet alle lucht naar beneden zakt?

mvg
JB1
 
3,0 bar in je banden waarvan 0,3 helium en dan zakt de lucht niet naar beneden. Anders elke dag een kwartslag draaien, waarbij je moet opletten voor correlatie-vlakking.
 
je moet je banden voor de helft (dus zeg maar 1.4bar) met lucht vullen en de andere helft met helium. Dit mengt en compenseert elkaar dus blijft de druk overal gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb de motor nu op een voor en achterbok staan voor de winterstalling, moet ik de banden nog roteren zodat niet alle lucht naar beneden zakt?

mvg
JB1

Ik zou om te beginnen je motor in de winterstalling zetten ipv er voor
 
Laatst bewerkt:
Zet een hamster in je velg en laat hem lopen, dan blijft de lucht in beweging en verouderd hij niet.
Niet vergeten af en toe de hamster wat eten te geven. En laat hem eerst zijn voeten vegen, anders worden je velgen vies B| .
 
Ik hoorde dat Malossi claimde dat de door hun geleverde bandenlucht in kartonnen doos dit soort problemen verhelpt.

En anders alle lucht eruit, en volspuiten met Ambi pur luchtverfrisser.
 
Drukvlakken op de banden kun je tegen gaan door de lucht te vervangen voor purschuim, let wel op dat purschuim uitzet, vorig jaar de fout in gegaan en m'n 180 bandje werd een 220 band waardoor ik m'n achterbrug moest vervangen!
 
Ik zou om te beginnen je motor in de winterstalling zetten ipv er voor

Ik zet hem er zo in, ik wil eerst weten hoe dat zit met die banden voor ik hem er in rol.
Ik heb zeer handige bokken, er zitten namelijk wieltjes onder.
 
Ik zou de banden van de velgen af laten halen en de motor met kale velgen in de stalling zetten. De banden kun je dan makkelijker 's avonds mee naar bed nemen. Blijven ze lekker warm van en heb je vanzelf weer meer grip in de lente. Ook over stilstaande lucht hoef je je dan niet meer druk te maken.

Ik zelf doe niet aan winterstalling (want ik gebruik dezelfde stalling het hele jaar), dus hoef ik dit niet te doen. Maar áls ik de motor in de winterstalling zou zetten, nou, dan wist ik het wel.
 
Hallo,

Ik heb de motor nu op een voor en achterbok staan voor de winterstalling, moet ik de banden nog roteren zodat niet alle lucht naar beneden zakt?

mvg
JB1

Winterstalling is pas vanaf 21 December B|

Als je je banden niet wil roteren kun je ook nog de föhn van je vrouw/vriendin/Gordon lenen en de lucht verwarmen zodat deze opstijgt :Y
 
Ik zet hem er zo in, ik wil eerst weten hoe dat zit met die banden voor ik hem er in rol.
Ik heb zeer handige bokken, er zitten namelijk wieltjes onder.

Dan toch af en toe de motor verplaatsen anders worden de wieltjes van je bokken vlak.

En af en toe een brander onder je banden zetten. De naar beneden gezakte lucht wordt dan warm en stijgt weer op.
 
Uuhh, de lucht zakt niet in je banden hoor. En als dat wel zo zou zijn zijn je banden stevig genoeg om niet uit te zakken.



Lucht stijgt in de banden, dus even iets met gewicht bovenop de band leggen, bv een baksteen
 
Laatst bewerkt:
...
Lucht stijgt in de banden, dus even iets met gewicht bovenop de band leggen, bv een baksteen
Het klopt dat lucht stijgt in je banden. Want als je een lekke band krijgt, zit de vlakke kant altijd aan de onderkant. De resterende lucht in je band is dan naar boven gegaan.

Goeie tip van die baksteen, trouwens.
 
Roteren is alleen nodig als de motor in niet noordzuid richting staat opgesteld. De maan en de middelpunt vliedende krachten door de rotatie van de aarde om de zon oefenen bij noordzuid opstelling even redige krachten uit om beide zijden van de band.

Als er geen noordzuid opstelling mogelijk is adviseer ik je halverwege de winter de motor achterste voren neer te zetten en de wielen een halve slag te draaien.
 
Roteren is alleen nodig als de motor in niet noordzuid richting staat opgesteld. De maan en de middelpunt vliedende krachten door de rotatie van de aarde om de zon oefenen bij noordzuid opstelling even redige krachten uit om beide zijden van de band.

Als er geen noordzuid opstelling mogelijk is adviseer ik je halverwege de winter de motor achterste voren neer te zetten en de wielen een halve slag te draaien.


Nee, nee, dat is fout. Hij moet niet achterstevoren maar omdersteboven.
 
Mijn vader had er net over dat ik het ventiel naar boven moet zetten, dit omdat er water in de lucht zit die zou kunnen neerslaan en mijn ventiel vast zou kunnen roesten.

Iemand hier nog wat informatie over?
 
Terug
Bovenaan Onderaan