Aparte motoren op Marktplaats en zo

Kawa had de grootste oliezuiper , de eerste GPZ1100, die zoop olie als een tempelier.:Y:9~
Een maat van mij had er 1 die zo erg was dat deze nog maar net liep, de bougies waren zeiknat van de olie.
:Y Mijn 1984 GPz1100 Unitrak heeft de verbeterde versie van dat blok, andere zuigers en zo, en die zuipt geen olie.
 
Hetzelfde zeggen ze over Franse auto's, maar ik heb er meer dan 20 gehad en nooit problemen en ik heb het over Citroen DS en Renaultjes. Ik rijd in een 22 jar oude Peugeot en nog geen enkel probleem anders dan normaal onderhoud.

En wat de Engelse meuk betreft: mijn 55 jaar oude Jaguar heb ik nu 48 jaar en alleen maar plezier van gehad en het rijdt als nieuw.
En mijn 67 jaar oude Norton is een feest om mee te rijden.

Maar automonteurs weten alles beter natuurlijk.
Niet een kwestie van beter weten, maar als monteur krijg je alle ellende te zien die je als eigenaar niet ziet. ;)
Je moest eens weten wat voor ellende met Jaguars ik heb meegemaakt.
Maar die wel heel bleven zag je niet,buiten de reguliere beurten.
En dat zelfde gold ook voor motoren. Waarmee ik ook de meest vreselijke dingen heb meegemaakt.
En er is geen enkel merk heilig wat dat betreft.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 750KZ (is ook een Bol blok) gebruikte op een gegeven moment zelfs 1 hele liter op 250 kilometer. Dat was gewoon altijd olie bijvullen bij het tanken.
Als ik stopte voor een stoplicht kwam er altijd een dikke blauwe wolk voorbij drijven.

Maar wat liep dat blok lekker, zo gretig de hoge toeren in, heerlijk.
Dachten de mensen bij de pomp dat je een twee takt motor reed? 😂
 
IMG_4066.jpeg

≥ Kawasaki z1 900 — Motoren | Oldtimers — Marktplaats
 
Mijn 750KZ (is ook een Bol blok) gebruikte op een gegeven moment zelfs 1 hele liter op 250 kilometer. Dat was gewoon altijd olie bijvullen bij het tanken.
Als ik stopte voor een stoplicht kwam er altijd een dikke blauwe wolk voorbij drijven.

Maar wat liep dat blok lekker, zo gretig de hoge toeren in, heerlijk.
Als ie aansloeg… mijn KZ, soms ‘n 5-min starten voor ie aanging. Idd klepseals en daardoor vastgebakken zuigerveren. Heerlijke machine en toendertijd (‘85) een best wel snelle auto, Merc190E zoek gereden.
 
Niet een kwestie van beter weten, maar als monteur krijg je alle ellende te zien die je als eigenaar niet ziet. ;)
Je moest eens weten wat voor ellende met Jaguars ik heb meegemaakt.
Maar die wel heel bleven zag je niet,buiten de reguliere beurten.
En dat zelfde gold ook voor motoren. Waarmee ik ook de meest vreselijke dingen heb meegemaakt.
En er is geen enkel merk heilig wat dat betreft.
307SW 2.0, halve liter op de 500km, kom op joh… ding uit 2005. Was normaal…
 
Niet een kwestie van beter weten, maar als monteur krijg je alle ellende te zien die je als eigenaar niet ziet. ;)
Je moest eens weten wat voor ellende met Jaguars ik heb meegemaakt.
Maar die wel heel bleven zag je niet,buiten de reguliere beurten.
En dat zelfde gold ook voor motoren. Waarmee ik ook de meest vreselijke dingen heb meegemaakt.
En er is geen enkel merk heilig wat dat betreft.
Precies dat is het probleem.... Buiten regulier onderhoud ziwt de bmw monteur alleen de kut bmw's die kapot gaan..... Net als bij de volvo monteur of de mercedes monteur enz...
Ik weet uit ervaring dat de beate manier om je vertrouwen in een merk kwijt te raken is om er te gaan werken.
 
Precies dat is het probleem.... Buiten regulier onderhoud ziwt de bmw monteur alleen de kut bmw's die kapot gaan..... Net als bij de volvo monteur of de mercedes monteur enz...
Ik weet uit ervaring dat de beate manier om je vertrouwen in een merk kwijt te raken is om er te gaan werken.
Beste is op de personeels parkeerplaats kijken wat ze zelf rijden. Bij de Toyota garage waar ik gewerkt heb had 9/10 collega’s ook een Toyota. Bij andere merken liggen die verhoudingen totaal anders 🤓
 
Je moest eens weten wat voor ellende met Jaguars ik heb meegemaakt.
Met de XK motor is 5 maal de 24 uur van Le Mans gewonnen. Maar hij heeft wel zijn onderhoud nodig en vooral het kleppen stellen is belangrijk en een hoerenklus en doe je dat niet dan gaat hij gegarandeerd naar de filistijnen.
 
Beste is op de personeels parkeerplaats kijken wat ze zelf rijden. Bij de Toyota garage waar ik gewerkt heb had 9/10 collega’s ook een Toyota. Bij andere merken liggen die verhoudingen totaal anders 🤓
Ik heb bij toyota gewerkt en de avensisen met een op een hoop gelopen motor stonden nog net niet opgestappeld achter het hek, en ook daarvan geldt.... Hoor je nooit wat over omdat het een auper degelijke auto is, maar als je er 3 hebt staan die op een ruilmotor wachten voelt het toch anders....
 
Jaja nu is het wel weer klaar met die auto praat.
Blijkbaar niet.

1708552325189.png

Log in to Facebook

Beschrijving door verkoper​

U kunt natuurlijk blijven wachten tot deze verkocht is en aan u voorbij gaat...als u het prettiger vindt dat u het geld op de bank hebt staan. Okee !! doch..Een Bike als deze is zelden Te Koop.Ik had via Facebook Vintage Bikes vele Internationale reacties.Ik vroeg toen 10950 euro en dat was bij 3 sowieso GEEN probleem.Doch ik wil en kan niet exporteren.Alles aan de Bike is vervangen of werd vernieuwd !Zeer hoge kompressie op het blok.Goede, waardevaste investering.
 
1708552534511.png

Hiermit verkaufe ich mein Intruder 1400 mit Anhänger wie auf FotosModellcode: 27854 GangHinter reifen 200 mm breitLenker dick und breitGaszug, brems schlauche, Kabelbaum in LenkerSehr wenig verchromte teile, Aluminium poliert oder VAKilometer stand laut alte Tacho 40876, die ist schon verkauft

Linkje krijgen jullie niet, zometeen koopt iemand hem. _O-
 
Blijkbaar niet.

Bekijk bijlage 1976406
Log in to Facebook

Beschrijving door verkoper​

U kunt natuurlijk blijven wachten tot deze verkocht is en aan u voorbij gaat...als u het prettiger vindt dat u het geld op de bank hebt staan. Okee !! doch..Een Bike als deze is zelden Te Koop.Ik had via Facebook Vintage Bikes vele Internationale reacties.Ik vroeg toen 10950 euro en dat was bij 3 sowieso GEEN probleem.Doch ik wil en kan niet exporteren.Alles aan de Bike is vervangen of werd vernieuwd !Zeer hoge kompressie op het blok.Goede, waardevaste investering.
voor die 10.950,- moet ie 'm heeeeel snel van de hand doen...ik denk dat ie aardig aan het pochen is eerlijk gezegd
 
Terug
Bovenaan Onderaan