Andere rempomp Bmw s1000rr

chrisjemol

MF veteraan
24 okt 2007
9.344
136
Geertruidenberg
Ik vraag me af of ik zomaar een andere rempomp (brembo oud) op de Bmw s1000rr kan monteren zonder problemen met ABS systeem (aangezien die volgens mij op druk werkt en een brembo meer druk genereert)
Alvast bedankt
 
'Andere remoontje Bmw s1000rr' > 'Andere rempomp Bmw s1000rr'
 
abs zit er nog op ja, in slick mode is de abs wel uitgeschakeld en je kan natuurlijk aan en uit zetten maar vraag me af of het kwa drukmeting oid uitmaakt?
 
abs blijft dacht ik altijd werken maar in slick mode kun je dacht ik wel achterwiel van de grond remmen en remt achter niet automatisch meer zoveel % bij.
 
ik dacht dat abs niet meer werkte in slick mode maar boeit me niet zoveel eigenlijk (kan abs zoiezo aan of uit zetten)
mijn vraag is alleen of de rempomp veranderd mag worden zonder dat ik allerlei rem/drukproblemen krijg?
 
als het systeem daadwerkelijk op druk zou werken, die meet en op een bepaald bereikt punt het ABS zijn werk laat doen, dan zou het systeem dus eerder in kunnen grijpen voordat je Brembo pomp zijn maximale werkpunt heeft bereikt. Maar om het zeker te zijn, zou ik een BMW expert bellen. Lijkt mij wel dat ze bij Van Harten daar verstand van hebben.
 
Ga voor de 100%. Geen risico,s nemen met de rem en gashendel. Zijn in mijn ogen de allerbelangrijkste onderdelen van de motor.
 
als het systeem daadwerkelijk op druk zou werken, die meet en op een bepaald bereikt punt het ABS zijn werk laat doen,
[me="Dutch"]vraagt zich nu af hoe het kan dat een motor met abs op droog wegdek knalhart remt en je jezelf op een glad stuk of bij nat wegdek toch niet onderuit remt ...[/me]
 
[me="Dutch"]vraagt zich nu af hoe het kan dat een motor met abs op droog wegdek knalhart remt en je jezelf op een glad stuk of bij nat wegdek toch niet onderuit remt ...[/me]
Ik borduur alleen voort op zijn aanname van het systeem he ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan