Algemene MotoGP topic

Zou Ducati bij Ferrari terecht kunnen voor windtunnel kennis, blokken opbouwen e.d.?
Honda en Yamaha hebben iig een hoogstaand F1 race team als buren volges mij...
De italianen zitten dichter bij het heilige vuur wellicht.
je weet toch dat Audi eigenaar is van Ducati ? en ook van Lamborghini ?
En dan zou Ducati bij de grootste concurrent van Lambo gaan aankloppen ? dacht het niet.
 
Omdat hij er totaal niet mee overweg kan zoals hij zelf aangeeft.
Hij deed erg veel op de remmen bocht in en dat schijnt dus nu net het zwakke punt te zijn
Dan moet hij zich aanpassen. Hij kan de data vergelijken van 7 andere personen die met de gp23 reden/rijden . Dat zal het verschil zijn of je mme kan doen voor de hoofdprijs of voor de troostprijs. De snelheid waarmee je je kan aanpassen. Op dat gebied heeft Pecco een serieuze voorsorong.
 
Dan moet hij zich aanpassen. Hij kan de data vergelijken van 7 andere personen die met de gp23 reden/rijden . Dat zal het verschil zijn of je mme kan doen voor de hoofdprijs of voor de troostprijs. De snelheid waarmee je je kan aanpassen. Op dat gebied heeft Pecco een serieuze voorsorong.
Dat moet hij idd en zal hij ook wel willen maar gaat blijkbaar niet zo 1,2,3.

Kijk eens naar bijv een Marquez, qua talent toch echt wel hoger ingeschat, zou iedereen en zn moeder wel ff naar huis rijden op een duc..
Ik weet dat de stap van d ehonda naar de duc veel groter is dan van een duc naar een duc, maar toch
 
Dat moet hij idd en zal hij ook wel willen maar gaat blijkbaar niet zo 1,2,3.

Kijk eens naar bijv een Marquez, qua talent toch echt wel hoger ingeschat, zou iedereen en zn moeder wel ff naar huis rijden op een duc..
Ik weet dat de stap van d ehonda naar de duc veel groter is dan van een duc naar een duc, maar toch
Tot nu toe zat er geen GP23 in de buurt van Marquez, in z'n eerste weekend, op een niet-favo baan... :X

Goed, zegt weinig allemaal. Bezzecchi staat mij niet in het geheugen als een coureur die vanaf het eerste moment aan een motor of situatie went. Die heeft tijd nodig om te groeien. En blijkbaar ervaart hij nu precies dat met z'n bijgewerkte Ducati. De écht, écht, écht grote mannen passen zich volgens mij meestal een stuk sneller aan, en doen er geen vijf weekenden over om in verbinding te staan met hun materiaal. Maar het moge hem gerust lukken, ik zie hem graag voorin meedoen!
 
Tot nu toe zat er geen GP23 in de buurt van Marquez, in z'n eerste weekend, op een niet-favo baan... :X

Goed, zegt weinig allemaal. Bezzecchi staat mij niet in het geheugen als een coureur die vanaf het eerste moment aan een motor of situatie went. Die heeft tijd nodig om te groeien. En blijkbaar ervaart hij nu precies dat met z'n bijgewerkte Ducati. De écht, écht, écht grote mannen passen zich volgens mij meestal een stuk sneller aan, en doen er geen vijf weekenden over om in verbinding te staan met hun materiaal. Maar het moge hem gerust lukken, ik zie hem graag voorin meedoen!
Helemaal mee eens. En vergeet niet dat Marquez niet tot uiterste is gegaan en met zijn verstand heeft gereden.
 
Dat moet hij idd en zal hij ook wel willen maar gaat blijkbaar niet zo 1,2,3.

Kijk eens naar bijv een Marquez, qua talent toch echt wel hoger ingeschat, zou iedereen en zn moeder wel ff naar huis rijden op een duc..
Ik weet dat de stap van d ehonda naar de duc veel groter is dan van een duc naar een duc, maar toch
Hoeveel uur zou MM tot heden op die GP23 gereden hebben? Inclusief de tests?
Ergens tussen de 10 en 20 uur misschien?
Dan is het toch verbijsterend knap hoe dicht hij er nu al op zit, dit is een totaal andere motor die op een totaal andere manier bereden moet worden....
Denk maar eens terug hoe lang Jorge Lorenzo nodig had voordat hij met de Duc voorin mee kon rijden.
 
Hoeveel uur zou MM tot heden op die GP23 gereden hebben? Inclusief de tests?
Ergens tussen de 10 en 20 uur misschien?
Dan is het toch verbijsterend knap hoe dicht hij er nu al op zit, dit is een totaal andere motor die op een totaal andere manier bereden moet worden....
Denk maar eens terug hoe lang Jorge Lorenzo nodig had voordat hij met de Duc voorin mee kon rijden.
Jorge reed natuurlijk het langste op Yamaha.
En zijn zelfvertrouwen had een forse deuk na dat jaartje sabbatical van competitie.
Die overgang is heel anders. :)
 
Dan is het toch verbijsterend knap hoe dicht hij er nu al op zit, dit is een totaal andere motor die op een totaal andere manier bereden moet worden....
Denk maar eens terug hoe lang Jorge Lorenzo nodig had voordat hij met de Duc voorin mee kon rijden.
Marquez is natuurlijk wel een gevalletje apart maar de Ducati was toen wel een heel andere machine dan nu en veel minder dominant. Bovendien kwam hij van een Yamaha 4 in lijn naar een v4. Het is lastig te vergelijken.
 
Denk je hier niet aan Dovizioso, die een klein beetje sabbatical deed aan het eind van z'n carrière? Lorenzo naar Ducati was een aansluitende overstap...
Ben ik in de war met Honda?
Anyway, een vier in lijn schijnt compleet anders te rijden voor die cracks. :)
 
Jorge reed natuurlijk het langste op Yamaha.
En zijn zelfvertrouwen had een forse deuk na dat jaartje sabbatical van competitie.
Die overgang is heel anders. :)
Lorenzo heeft (volgens mij) de motor net dat laatste zetje gegeven in ontwikkeling om te tot een winnend pakket te maken. Had de ceo van ducati wat meer geduld met Lorenzo had gehad was de kans groot dat ze eerder wk hadden gewonnen.
 
Laatst bewerkt:
Jorge was inderdaad na de tweede helft van het seizoen ineens zo competitief als Fabio Di Giannantonio de laatste wedstrijden vorig jaar. :Y

De enige die Marc Marquez op de toen nog prima Honda - voor Marquez - flink partij kon geven en ook winnen.

De zithouding veranderen was bij Ducati maar moeilijk, moeilijk.
Ze wilden eerst niet naar Lorenzo luisteren.
 
Hoeveel uur zou MM tot heden op die GP23 gereden hebben? Inclusief de tests?
Ergens tussen de 10 en 20 uur misschien?
Dan is het toch verbijsterend knap hoe dicht hij er nu al op zit, dit is een totaal andere motor die op een totaal andere manier bereden moet worden....
Denk maar eens terug hoe lang Jorge Lorenzo nodig had voordat hij met de Duc voorin mee kon rijden.
Hoho het is niet negatief bedoeld, marquez doet het voor mij boven verwachting goed.
Maar volgens velen ( hier ook, maar die hoor je nu niet ) zou hij alles winnen wat er te winnen valt.
Ik gaf alleen aan dat het overstappen lastiger is dan het lijkt
 
Nou bij deze zal ik mij laten horen dan: M. Marquez valt mij tegen tot nu toe. Ik had er meer van verwacht. En ja na zijn kop te hebben gezien na de eerste test kilometers op de Duc, dacht ik dat hij overtuigend voorin zou zitten. Hij zal best progressie gaan maken, maar tot nu toe valt hij mij tegen. Ik zag het blijkbaar verkeerd.
 
Gezien de laatste jaren van Marc op de Honda, de vele valpartijen met bijbehorende blessures en het verliezen van het vertrouwen in Honda vind ik dat hij het op een nieuwe motorfiets verbazingwekkend goed doet. Kwestie van tijd en hij staat op het podium.
Maar..... dat is toch ook wat ik zeg?....
Die podiums zie ik hem ook wel pakken zeker, en dan zullen het voor het grootste gedeelte overwinningen zijn. Maar ik nam Crutchlow zijn waarschuwing zeer serieus. Die waarschuwde dat als MM op een Duc zou stappen, de rest van het veld alleen nog maar 2e kon worden. Dat heb ik dus nog niet gezien, en gelukkig maar ben ik daar ook niet zo bang meer voor. Ook vind ik hem niet zo overtuigend rondrijden, hij valt niet erg op. Dat vind ik niet heel erg des Marquez.
 
Terug
Bovenaan Onderaan