Algemene MotoGP topic

Eerlijk is eerlijk: F1 is er voor de fans op de baan behoorlijk op vooruit gegaan sinds Liberty het heeft overgenomen. Bovendien hebben ze het financieel erg goed gedaan.

Sportief gezien vind ik F1 echt dramatisch + veel te veel races waardoor een race minder speciaal is.
 
Eerlijk is eerlijk: F1 is er voor de fans op de baan behoorlijk op vooruit gegaan sinds Liberty het heeft overgenomen. Bovendien hebben ze het financieel erg goed gedaan.

Sportief gezien vind ik F1 echt dramatisch + veel te veel races waardoor een race minder speciaal is.
"F1 is er voor de fans op de baan behoorlijk op vooruit gegaan sinds Liberty het heeft overgenomen"...want?
 
Ben bang een hoop (imho) overbodige show; dat zie je ook in de F1 zoals racen op een parkeerterrein, want dat was de hoogste bieder. Er moet geld verdiend worden, dat is dan het enige dat telt, de eventuele liefde voor het motorracen komt op het tweede plan. Alhoewel ik hoop dat ik me sterk vergis, en dat ze idd bijvoorbeeld beide gaan samenvoegen. Dat zou geweldig zijn!
Nou over de trucjes die ze dit jaar uithalen om Viaplay te helpen en de prijzen van €60 (zonder aanbieding die er zelfs vaak nog was van 20%) naar nu bijna €150 per jaar ben ik als fan niet zo te spreken 🙈
 
Samenvoegen zie ik nooit gebeuren.
Bikers in hun motorpak strak naast in oranje uitgedoste F1 clowns met een 2e rangs DJ voor hun neus.:N
 
Samenvoegen van wsbk en gp ging het toch om ?
Beide gaat sowieso niet gebeuren zolang er met verschillend rubber gereden word
Een andere bandenleverancier is natuurlijk ook geen scenario.
Dat komt nooit voor. ;) :+

Als de kosten van organisatie blijven stijgen dan zou het ooit wel eens kunnen gebeuren.
Hoe belachelijk het ook klinkt en de kampioenschappen nu een apart verdienmodel is. :Y
 
Aan de andere kant is het voor een organisator een stuk efficiënter om motoGP en Wsbk samen te voegen. Tijdschema wordt dan wel een ding, want ik heb nu al geen tijd om alle races te kijken.
 
Tijdschema hoef ook weer niet zo moeilijk te zijn eigenlijk:

zondag racedag:

- 10.00 moto3
- 11.00 WSS
- 12.00 moto2
- 13.00 WSB
- 14.00 MotoGP
- 15.00 500cc classic veteranen/masters :)
- 16.00 zijspannen

En dan op zaterdag de kwalificaties. En op vrijdag trainingen. Wsbk en motoGP eventueel nog een sprintrace. Alleen nog iet verzinnen voor de opleidingklasses wss300 en redbull rookie cup
 
"F1 is er voor de fans op de baan behoorlijk op vooruit gegaan sinds Liberty het heeft overgenomen"...want?
Ik ging er jaren naartoe en ergens rond 2017 was die switch. Toen was er als bezoeker veel meer te doen dan naar je tribune wandelen. Fanzones, terrassen, auto's op display en volgens mij kon je zelfs de rijders ontmoeten op bepaalde plekken. Dat was er voor Liberty veel minder.
 
Tijdschema hoef ook weer niet zo moeilijk te zijn eigenlijk:

zondag racedag:

- 10.00 moto3
- 11.00 WSS
- 12.00 moto2
- 13.00 WSB
- 14.00 MotoGP
- 15.00 500cc classic veteranen/masters :)
- 16.00 zijspannen
er is een reden waarom er nu al in de GP's/SBK niet om het uur een race gereden wordt.
en warm-up afschaffen is een slecht idee. iedereen (mensen met verstand van zaken) wil terug een WU voor Moto2/3
 
Aan de andere kant is het voor een organisator een stuk efficiënter om motoGP en Wsbk samen te voegen. Tijdschema wordt dan wel een ding, want ik heb nu al geen tijd om alle races te kijken.
"Vroegah"...zat je bijna de hele dag voor de TV, heerlijk. De 50cc (vanaf 1984 80cc) begon al vroeg, en daarna 125cc, 250cc, 350cc (laatste jaar was 1982), de 500cc en als absolute klapstuk natuurlijk de zijspannen. De hele dag onder de pannen.
 
- 8.30 WUP moto3
- 9.00 WUP WSS
- 9:30 WUP moto2
- 10:00 WUP WSB
- 10:30 WUP motoGP
- 11.00 moto3
- 12.00 WSS
- 13.00 moto2
- 14.00 WSB
- 15.00 MotoGP
- 16.00 500cc classic veteranen/masters :)
- 17.00 zijspannen

Allen geen tijd voor WUP 500cc en zijspannen.
 
Het WSBK in plaats van de Moto2? O-)
Moto3 maken we dan een Moto5(00cc) van.
 
Gewoon 2 race dagen als het toch allemaal zo moet

Vrijdag trainen, allemaal 2 x
Zaterdag kwali ochtend voor alle klassen, smiddags race 1
Zondag warm ups en daarna meteen door met race voor alle klassen

Maar dan gaan de mensen wel zeiken als een kaartje voor de Gt tribune of hoofdtribune ineeens 2x zoveel moet kosten
 
Ben toch benieuwd wat een overname door Liberty gaat brengen, als het doorgaat. Het zal dan meer om de show moeten gaan, wat misschien niet verkeerd is. Maar wat gaat het betekenen voor, bijvoorbeeld, de ticketprijzen? En zouden ze de sbk gaan samenvoegen met de motogp? Dat betekend meer races in 1 weekend. Zo maar wat zaken die me zo te binnen schieten.

F1-eigenaar Liberty Media in ver gevorderd stadium voor overname Dorna
De superbikes bij motogp voegen? Dan is toch wel het slechtste idee wat ik al voorbij heb zien komen.
 
Ben toch benieuwd wat een overname door Liberty gaat brengen, als het doorgaat. Het zal dan meer om de show moeten gaan, wat misschien niet verkeerd is. Maar wat gaat het betekenen voor, bijvoorbeeld, de ticketprijzen? En zouden ze de sbk gaan samenvoegen met de motogp? Dat betekend meer races in 1 weekend. Zo maar wat zaken die me zo te binnen schieten.

F1-eigenaar Liberty Media in ver gevorderd stadium voor overname Dorna
Een waardering van € 4 miljard. Dan weten we allemaal wel wat er straks met toegangsprijzen en tv abonnementen gaat gebeuren. Want die investering zal terug verdiend moeten worden :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan