Goed, naar aanleiding van Racepak met airbags. Wie rijdt er hier mee? eens een algemeen topic voor de circuitrijders geopend (Voor de straatrijders: Airbag op de motor). Doel: Lijstje maken van de voor- en nadelen van de verschillende soorten gebaseerd op circuitgebruik. Dit omdat ik net bij een motorkledingzaak in Duitsland vandaan kom en daar een best interessante optie tegen kwam, daarover straks meer....
Airbag vast/standaard/geïntegreerd in het pak:
+ Top of the bill. Veel airbag. Mooi geïntegreerd
- Duur. Pak verzenden na crash en dus vaak enkele weken zonder pak.
Airbag vest over het pak:
+ Relatief goedkoop
- Soms met snoertje aan de motor. Na val kans dat het vest afgeschreven is, op de weg is die kans kleiner. Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Risico van haken achter de motor.
Airbag vest onder het pak:
+ Relatief goedkoop. Vest is beschermd bij een val dus vaak alleen luchtpatroon vervangen na een val.
- Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Pak moet er wel geschikt voor zijn! (Ruimte/montage)
De airbags:
Geïntegreerd:
-Dainese D air
Compleet aankopen en klaar, geen abo oid.
V Racing uit NL kan het pak weer gebruiksklaar maken en is bij CRT altijd aanwezig en sommige andere dagen.
-RST met geïntegreerde airbag
Zelf patroon vervangen 100 euro
Pak kopen met airbag maar wel met het In&Motion airbag systeem en dus abo oid:
Los vest onder pak:
-Ixon
Ook weer In&Motion met vaag aankoopsysteem met deel koop/lease/huur/afkoop.
Kan onder elk pak die er GESCHIKT voor is. Dit ligt onder andere aan de ruimte, laat je goed voorlichten. Bij GPmoto in Dingden kan je een vest handmatig laten opblazen.
Cartridge is zelf te vervangen.
-Alpinestars Tech Air Race
Eenmalige aankoop en klaar.
Kan in Alpinestars airbag ready pakken, Damen en 4SR zijn officiële adressen voor Tech Air ready pakken.
Op circuit na 2 crashes opsturen voor vervanging patronen. Damen Breda kan dit, op Assen ook. Met laptop om te zetten naar straat algoritme.
(2XL heeft maar 1 lading)
-Alpinestars Tech 5
Eenmalige aankoop en klaar.
Kan onder elk pak die er GESCHIKT voor is. Dit ligt onder andere aan de ruimte, laat je goed voorlichten. Switchen tussen circuit en straat algoritme met smartphone.
Na elke crash nieuw patroon (+-200,-), na de 4e crash ook binnenwerk vervangen (300,-)
Goed vergelijk tussen beide vesten en prijs omslagpunt:
Airbag vast/standaard/geïntegreerd in het pak:
+ Top of the bill. Veel airbag. Mooi geïntegreerd
- Duur. Pak verzenden na crash en dus vaak enkele weken zonder pak.
Airbag vest over het pak:
+ Relatief goedkoop
- Soms met snoertje aan de motor. Na val kans dat het vest afgeschreven is, op de weg is die kans kleiner. Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Risico van haken achter de motor.
Airbag vest onder het pak:
+ Relatief goedkoop. Vest is beschermd bij een val dus vaak alleen luchtpatroon vervangen na een val.
- Minder bescherming dan bij de geïntegreerde versie. Pak moet er wel geschikt voor zijn! (Ruimte/montage)
De airbags:
Geïntegreerd:
-Dainese D air
Compleet aankopen en klaar, geen abo oid.
V Racing uit NL kan het pak weer gebruiksklaar maken en is bij CRT altijd aanwezig en sommige andere dagen.
-RST met geïntegreerde airbag
Zelf patroon vervangen 100 euro
Pak kopen met airbag maar wel met het In&Motion airbag systeem en dus abo oid:
Los vest onder pak:
-Ixon
Ook weer In&Motion met vaag aankoopsysteem met deel koop/lease/huur/afkoop.
Kan onder elk pak die er GESCHIKT voor is. Dit ligt onder andere aan de ruimte, laat je goed voorlichten. Bij GPmoto in Dingden kan je een vest handmatig laten opblazen.
Cartridge is zelf te vervangen.
-Alpinestars Tech Air Race
Eenmalige aankoop en klaar.
Kan in Alpinestars airbag ready pakken, Damen en 4SR zijn officiële adressen voor Tech Air ready pakken.
Op circuit na 2 crashes opsturen voor vervanging patronen. Damen Breda kan dit, op Assen ook. Met laptop om te zetten naar straat algoritme.
(2XL heeft maar 1 lading)
-Alpinestars Tech 5
Eenmalige aankoop en klaar.
Kan onder elk pak die er GESCHIKT voor is. Dit ligt onder andere aan de ruimte, laat je goed voorlichten. Switchen tussen circuit en straat algoritme met smartphone.
Na elke crash nieuw patroon (+-200,-), na de 4e crash ook binnenwerk vervangen (300,-)
Goed vergelijk tussen beide vesten en prijs omslagpunt:
Airbag topic
Weet er iemand of er ook systemen zijn die enkel afgaan bij een highsider? Ik heb zelf al de alpinestars tech air race maar ben op zoek naar een systeem dat enkel reageert op een highsider. Momenteel ben ik aan het revalideren van een operatie aan mijn schouder na een highsider met de...
www.motor-forum.nl
Laatst bewerkt: