Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is nu nog te koud, te nat en te winderig om te rijden, maar van de zomer wordt het ook nog te warm om te rijden.
Kun je met 1 hand rijden ? zeg is 100km/u
wel met re, doen
Dat is ook zo. Ik vind ze ook veeeeel te groot.
Hier zie je ff het verschil tussen stuurhoogte van een FZ6 en een R1. Zelf vind ik de FZ nog best een sportieve motor qua uitstraling.
Bij 80 al volop in de wind zitten voelt niet als OKE, maar dat past natuurlijk wel een beetje bij dit soort motor. (SV650)
Dan wordt een ritje naar de Alpen best een stevige klus...................?? (en dan snap ik ook dat sommigen al naar 300km zitten te huilen)
Op mijn huidige motor zit niet meer al het kuipwerk.
Toch zit ik tot 160-170 vrij goed uit de wind. Daarboven idd zoals je zegt ook beter om 'in elkaar' te gaan zitten.
Door ontbrekend kuipwerk is wel heel makkelijk voor het onderhoud.
Een kennis van mij met BMW RT is al €100 kwijt aan manuren om de kuip te verwijderen voordat tot werkelijk reparatie kan worden overgegaan.
Wel zit ie volledig uit de wind tot voorbij de invorderingsgrens.
Alleen op de ene motor is het iets meer afzien dan de andere. Vandaag ook weer een ritje van 130 km, waarvan 100 km over de snelweg en een km of 25 (?) over de open vlakte bij Kampen, maar ook de brug bij Valburg etc. Soms moest ik met mijn 1,72m en 75-80kg echt tegen de wind in hangen, maar gewoon doen alsof het een bocht naar links is scheelt veel. En nee, grappig is het niet, maar je wilt toch van B terug naar A.
Winderig agreed, maar te koud en te nat? Kou kun je je op kleden en fatsoenlijk warme kleding met Gore-tex is echt wel een hele tijd waterdicht. Niets aan de hand. Als je het koud hebt of nat wordt op de motor, doe je gewoon iets niet goed.
Kunnen? Ja, vast wel. Willen/durven? Met deze wind zeker niet.
.
Ik heb even vluchtig alles doorgelezen en dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Zet er een SBK stuur op en je zit al een stuk rechterop waardoor je veel minder in je polsen hangt. Je geeft zelf ook aan dat je je SV mooi vindt, lekker vindt rijden en vertrouwt.Wellicht is een superbike stuur/kit monteren op je SV een oplossing!
Ik heb even vluchtig alles doorgelezen en dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Zet er een SBK stuur op en je zit al een stuk rechterop waardoor je veel minder in je polsen hangt. Je geeft zelf ook aan dat je je SV mooi vindt, lekker vindt rijden en vertrouwt.
Check hier voor de looks en de ervaringen van andere in het SV650S topic
Verder hing ik dit weekend ook als een vaantje aan mn stuur hoor. Het was geen fijn weer om motor te rijden. Heb mn rijbwijs nu 10 jaar en was ook even ongemakkelijk op de snelweg. Dat ligt niet aan jou.
Nu lijkt 't net alsof ik altijd flink het gas erop heb.Als ik denk aan een rit naar de Alpen met deze motor moet ik een beetje huilen haha. Dat zegt wel genoeg denk ik
160/170 km/h rijd ik sowieso niet. Maar ja, kan me voorstellen dat de RT weer een hele hoop onderhoudskosten met zich meebrengt.
Maar met de charme van een Opel Kadett.V strom is een hele goede motorfiets
Met hetzelfde motorblok als wat je nu in je sv hebt hangen.
Hoi, goedemorgen,
Enkele maanden geleden heb ik een Suzuki SV650 aangeschaft, maar ik ben er nu al achter dat dit niet de juiste motor is voor mij.
De ligging is te plat naar mijn zin, waardoor te veel spanning op m'n armen staat en ik last van m'n rug krijg.
Bovendien is de windbescherming echt minimaal, waardoor ik op de snelweg bijna van de motor af waai, me heel goed vast moet houden en na 5 min. 120 km/h de snelweg af wil.
Dat is niet echt relaxed rijden
Nu heb ik weinig verstand van motoren. Dus ik weet niet welk merk over het algemeen als goed beschouwd wordt, waar ik me op moet richten qua max. leeftijd en aantal km, etc.
Vandaar dat ik me (weer) tot jullie richt, de experts.
Ik heb mijn hart verloren aan de looks van choppers. Zo heb ik een Suzuki M800 Intruder uit 2005 gezien (800cc, 30.000 km, €4.500) en een Honda VF750 Magna (bouwjaar onbekend, 750cc, 25.000 km, €3.500). Deze zien er super comfortabel uit qua zithouding en hebben beide een windscherm, dus windbescherming zou goed moeten zijn.
Kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen?
Het is voornamelijk woon-werk verkeer (zeg 1-2 keer in de week max. 30 km p/d) en in het weekend bijv. een keer op en neer naar een andere stad om te shoppen o.i.d.
Is een chopper dan een goede keuze? Mijn broer zweert bij zijn Suzuki DL650 V-Strom, en daar is het comfort en de windbescherming inderdaad fantastisch.
Maar ik vind die gewoon niet zo mooi
Wat is jullie advies? Zijn er nog bepaalde merken/modellen waar ik naar uit moet kijken?
Zijn er nog andere aspecten aan choppers waar ik rekening mee moet houden? Hoge onderhoudskosten, bijv.?
Help!
Maar met de charme van een Opel Kadett.
Dat klopt... Ik heb zelf een hernia historie en de R1 is wat onderugwervels betreft comfortabeler. Klinkt vreemd maar veel gewicht van mijn bovenlichaam komt op pols en schouders te rusten in plaats van rugwervels.Als je onderrugtrubbels hebt moet je GEEN chopper gaan rijden..
Ik rij ook graag op mijn (Guzzi) cruiser. Een hele dag, desnoods meerdere dagen. Geen probleem. Maar een Vstrom rijdt toch wel veel comfortabeler.