De duurtest Yamaha Super Tenere 1200 vertoonde dit ook.Dank je voor de vertaling, Ja, pitting, nog zo'n lange termijn bijkomstigheid van slechte oliën.
Hmmm... nooit last van gehad met die immense klappen van de 50cc 1 cilinder stamper op zwaar overbemeten vbtw's
Hmmm... nooit last van gehad met die immense klappen van de 50cc 1 cilinder stamper op zwaar overbemeten vbtw's
Bij oldtimers mag het nog.. hoewel Honda al zijn tijd ver vooruit was natuurlijk.Materiaalkeuze / kwaliteit / hardingsproblemen zijn de boosdoener, vaak in combinatie / versneld met slechte olien (slecht = niet voor het doel geschikt).
Mijn CB400F had er ook last van, met name de tandwielenset van de hoogste versnelling.
Zie hier mijn rebuild blog op sohc4 : A 1975 CB400F 102.000 km (65000 mi) complete engine rebuild
Materiaalkeuze / kwaliteit / hardingsproblemen zijn de boosdoener, vaak in combinatie / versneld met slechte olien (slecht = niet voor het doel geschikt).
Mijn CB400F had er ook last van, met name de tandwielenset van de hoogste versnelling.
Zie hier mijn rebuild blog op sohc4 : A 1975 CB400F 102.000 km (65000 mi) complete engine rebuild
Bij oldtimers mag het nog.. hoewel Honda al zijn tijd ver vooruit was natuurlijk.
Maar bij een gloednieuwe Yamaha.
Honda was toch altijd wel kampioen metaalkunde. Dus slechte materiaalkeuze/hardingsproces ligt niet erg voor de hand. Maar aan de andere kant... die fietsen zijn natuurlijk al ver over de geplande levensduur heenBij oldtimers mag het nog.. hoewel Honda al zijn tijd ver vooruit was natuurlijk.
Maar bij een gloednieuwe Yamaha.
Beetje een Dnepr ervaring, niet gehard tandwiel in de versnellingsbak..Schandalig idd. dat moet met de huidige coatings ed toch te voorkomen zijn.
Maar levensduur houden we geen rekening mee he.Honda was toch altijd wel kampioen metaalkunde. Dus slechte materiaalkeuze/hardingsproces ligt niet erg voor de hand. Maar aan de andere kant... die fietsen zijn natuurlijk al ver over de geplande levensduur heen
Of van ondermaats harden.Dank je voor de vertaling, Ja, pitting, nog zo'n lange termijn bijkomstigheid van slechte oliën.
coaten = kloteSchandalig idd. dat moet met de huidige coatings ed toch te voorkomen zijn.
De duurtest Yamaha Super Tenere 1200 vertoonde dit ook.
En dat met dealeronderhoud en de nieuwste oliën
Dit zegt helaas meer over Yamaha (en misschien dealers) dan over olie ben ik bang.
Mag eigenlijk niet meer voorkomen onder km standen lager dan 100.000 km (wel e.a afhankelijk van gebruik / soort fiets).
omdat het los kan laten bijvoorbeeld.
omdat het los kan laten bijvoorbeeld.
ja, anders zou ik het niet zeggen
nicasil is niet perse beter dan gietijzer, ter illustratie.
van koel naar errug koel naar heel errug koel, man man man
Nicasil is wel slijtvaster ofniedan.
Een Jawa zuiger gaat nog langer mee.waarom gaan die zuigers zo kort mee?
ik doe al 50 dkm met m'n XT zuiger..
Dat geloof ik wel, een kreidler zuiger ook als je er netjes mee om springt (nicasilEen Jawa zuiger gaat nog langer mee.