Action motorolie: The never ending story !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vroembert

AI mod.
Crew
Lid geworden
24 mrt 2003
Waarderingsscore
18.174
Voor en tegenstanders van action motorolie discussieren op leven en dood.
Komt je geliefde motorblok van goedkope olie ook in nood.

Het topic loopt gesmeerd, maar hebben we van al het voorgaande ook iets geleerd. :?

Techneuten geven hun geheimen niet prijs, zo worden we nooit olie wijs :+

Al het voorgaande lees je hier: Action Motorolie

In het nieuwe topic veel plezier.

Laatst bewerkt:
Bizar, zo'n groot bedrijf.. gaat dus letterlijk over lijken. Ik was al geen SHELL fan, zal nu zeker omrijden om er niet te hoeven tanken.

Ik gok een beetje dat dát iets te kort door de bocht is ...... :/

als daar een manager opdracht krijgt om "iets te regelen" ,...en hij wendt zich daar tot de autoriteiten , dan gaan daar de "zaken" niet zoals hier .
Nigeria is een tering-land + dito-inwoners ,....corruptie is net zo gewoon als ademen ,
...je zult politie / leger moeten betalen om op te treden ....
....en dat gebeurd daar dan niet zo "netjes" :/
Alle ( politieke zaken / ondernemingen ) gaan super-fout op dat schijt-continent.
Bekijk de mensenrechten-schendingen even vanaf de laatste 50 jaar in :
Congo , Berundi , Rwanda, Somalië , Liberia , Centraal Afrika , Oeganda,..enz

Je zou geloven dat er alleen mongolen wonen :/

Laatst bewerkt:

als daar een manager opdracht krijgt om "iets te regelen" ,...en hij wendt zich daar tot de autoriteiten , dan gaan daar de "zaken" niet zoals hier .
Nigeria is een tering-land + dito-inwoners ,....corruptie is net zo gewoon als ademen ,
Alle ( politieke zaken / ondernemingen ) gaan super-fout op dat schijt-continent.

En hun olie willen we graag kopen?????? :9

Mja...tering-inwoners? Veelal kinderen van de rekening, denk ik zo. Onder de invloed van voldoende kwalijke memeplexen zullen/zouden 'wij' ons niet veel anders gedragen vrees ik.

Meestal ontstaat ellende door totalitaire systemen, of dat nu kapitalisme in de VS, communisme in het oude oostblok, dodelijke homofobie/racisme t.g.v. religie in Afrika, misogynie onder islam wereldwijd etc. etc. is.

De wereld draait zelfs met Action-olie niet soepel.

_O- _O- _O- Op andere continenten zijn er geen problemen gaat alles probleemloos. _O- _O- _O-

Dat geleuf je toch niet echt zelf he, onderdelen die eraf vallen. _O- _O- _O- Over mijn helm&zoeven _O- _O- _O- Rijke fantasie heb je _O- _O- _O-

Ik reed achter een Le Mans, 140 op de teller en toen kwam er een stepje los. Die stuiterde door het rubber mooi omhoog, ik moest een beetje bukken en het gaf een mooi zoevend geluid :+

Afgelopen zomer scheurde mij iemand op een HD voorbij, zie ik nog net een onderdeel de berm in stuiteren. Het was een proefritje, duidelijk iets niet goed vastgezet :X

Ik reed achter een Le Mans, 140 op de teller en toen kwam er een stepje los. Die stuiterde door het rubber mooi omhoog, ik moest een beetje bukken en het gaf een mooi zoevend geluid :+

Afgelopen zomer scheurde mij iemand op een HD voorbij, zie ik nog net een onderdeel de berm in stuiteren. Het was een proefritje, duidelijk iets niet goed vastgezet :X

Sinds wanneer is een Le Mans een HD ? :(
Ben een keer een uitlaatdemper verloren maar dan wel van een japanner. *O* *D

jaaaaahaaaaa ,....nou ,....iedere keer als ik met me MC-makkers van een ritje terug kom , zijn we de helft van onze brommers kwijt ......
...door 't enorme getril hè ......
:? :? :?

Wat jij ziet,...zie ik nou nooit 'ns ..... :/

Ik heb zoiets zelf VROEGER wel meegemaakt ,....dat was een motorfiets die destijds zo goed uit de test kwam in het motorblad :" De Benelli 650 Tornado . "
Dit was denk ik de grootste tering-motorfiets ooit geproduceerd .
Een ritje Haarlem -Francourchamps ( en weer terug ) : Achterlicht ,zij-paneel , kickstarter
er afgetrild , KWIJT !/ blokophanging gescheurd door trilling / achter spatbord ophanging gescheurd / Licht brandde nog geen half uur , trilde stuk / snelheidsmeter en toerenteller trilde stuk / accu trilde stuk ...

Me vriendjes die ook deze motor reden , hadden dezelfde ervaring .

De dealer ,...destijds ( wijlen ) K. v/d Wal , wist zich geen raad met die bende.

Hoe 't tegenwoordig met dat merk gesteld is weet ik niet ,...ik neem zeker aan dat dat verbeterd is

Laatst bewerkt:
leuke motor wel
maar toch een beetje een laverda aftreksel :?
ja, laverda, daar moet je ook alles in rubber met nylock zetten :Y

hier weer "iets" dat de andere kant belicht .....

SHELL heeft liever niet dat je deze video ziet..
Wat een trieste website en triest filmpje. Dit is geen bewijs of aanklacht, dit is gewoon een flame-war.......
Ik kan dit soort dingen niet serieus nemen, ook al vermoed ik dat er veel waarheid inzit. Dit is zo'n geval waar de boodschap(per) afbreuk doet aan de bedoeling.

Dit topic begint ineens een beetje op "Het grote complot-theorie-topic" te lijken............ :+

Laatst bewerkt:
Specificaties zijn alleen maar waarden waar olie aan voldoet, en als alle soorten en merken olie exact de zelfde specs hebben wil nog niet zeggen dat ze gelijk zijn, ze voldoen gewoon aan deze waarden.
Toevoeging: aan de minimum-waarden om aan de toelatingseisen te kunnen voldoen. Dat wil niet zeggen dat ze daar niet soms ver boven zitten, maar dat hoeven ze niet te specificeren.

Ach als je nog nooit een onderdeel hebt verloren van je motor , heb je nog niet genoeg kilometers gemaakt. :]
Of je hebt Action olie gebruikt want dan glijdt alles uit elkaar. ;)

Toevoeging: aan de minimum-waarden om aan de toelatingseisen te kunnen voldoen. Dat wil niet zeggen dat ze daar niet soms ver boven zitten, maar dat hoeven ze niet te specificeren.

Klopt het is ook een richtlijn van de eisen waar het product aan MOET voldoen, ik ga er vanuit dat het product er niet onder zit .

Als ik een blok open trek dan zie ik meteen of de smering zijn werk heeft gedaan, pitting op de nokken kan heel goed aan de olie liggen, een klep kan wel 300 bar druk wegzetten en dan een verkeerde olie/dope kan de smeer laag wegvallen.
Kan best een goed merk zijn geweest maar niet de goede toepassing, en natuurlijk weten we dat vloestof WEL samenpersbaar is toch???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan