JASO-MB is niet geschikt voor motorfietsen met natte koppeling in die olie. Zonder JASO keuring is het onbekend of het daarvoor geschikt is.
Dat is een groot verschil.
Mooi. Dan zal ik m'n ouwe frituur-olie wel voor je bewaren. Wanneer haal je het op, die meuk neemt flink wat plek in......
Wel graag ter plekke in je motor kieperen, ik wil geen gedoe met het milieu.
Is trouwens een A-merk......
tja sinds ze bovenaan staan in google krijgen ze kapsonesIk was vandaag nog bij de action en zag tot mijn grote schrik dat de 4 liter 10W40 inmiddels al bijna 10 euro is geworden. Wil niemand alstublieft hier op dit forum nog wat positiefs melden over de TECHNO olie!! Als deze prijs trend zich doorzet, kost 4 liter TECHNO binnenkort ook genoeg om zich tot de A-merken te rekenen en moet ik weer op zoek naar een goedkoop alternatief !!
het beste is nivea ,....voor zachte cilinders
ZX-9R bij doortrekken op +/- 11.000 rpm van 1 naar 6 en > 200 km/u geen slipperdeslip..ik ben trouwens vanmiddag nog effe bij de Action geweest .....
die 10W40 is API: SL ,....da's niet verkeerd ,....maar geen JASO-MA
( Is dus niet geschikt voor natte koppeling voor de snelle motorfietsen met 1 olie-compartiment )
AL jaren. In alles wat ik heb, Tweeklepper, R1100GS, Honda CB, auto, K75 zijspan. Door het vorige topic ben ik wel gaan twijfelen, Action Techno is op papier beter."Is er al iemand die de olie van de Aldi in z'n motor heeft?
Techni 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techni 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Zundapp GJJ Action met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten "
ZX-9R bij doortrekken op +/- 11.000 rpm van 1 naar 6 en > 200 km/u geen slipperdeslip..
tja sinds ze bovenaan staan in google krijgen ze kapsones
Die Lidl heb ik ook in diverse motorfietsen gehad.AL jaren. In alles wat ik heb, Tweeklepper, R1100GS, Honda CB, auto, K75 zijspan. Door het vorige topic ben ik wel gaan twijfelen, Action Techno is op papier beter.
Zeker dat zijspan heeft het zwaar, volle vakantiebepakking, urenlang snelweg, bergen, hoge buitentemperatuur. Prima olie van de Lidl.
Nee er moeten gewoon geen kruiden in.tja ,....als de plaatjes niet doorslippen , dan is 't dus oke
het is wel vreemd , dat de olie-kwaliteit zo best wordt , dat er op het letzt weer een beetje "peper en zout" bij gegooid moet worden , om die kopp.-plaatjes niet te laten slippen
Ook daar 2takt en 4taktolie van in huis gehad.. deja , maar dezelfde hoeveelheid drab van MPM ( auto-mat zaak ) kost bijna 3 keer zo veel
is dat die metZo maar weer een doosje gekocht.[afbeelding]
?Liquid Titanium®
Zo maar weer een doosje gekocht.[afbeelding]
ZX-9R bij doortrekken op +/- 11.000 rpm van 1 naar 6 en > 200 km/u geen slipperdeslip..
Niet alleen klevende koppeling maar idd ook slippende koppeling.Het gaat toch om een klevende koppeling ( nat) te vermijden ?
Volgens mij is dit wel hele goeie, zit gewoon in een doosje ipv een flesje, nog milieu vriendelijk ook~
Volgens mij is dit wel hele goeie, zit gewoon in een doosje ipv een flesje, nog milieu vriendelijk ook~
Was vandaag bij de Action.
Ik dacht, laat ik eens kijken naar de Techno olie.
Er staat alleen een API-SL/SM/CF specificatie op.
Dus geen ACEA A3/B3 of A3/B4 op en ook geen Ford, MB of Volkswagen specificaties op.
Dat vind ik erg verdacht.
Even later zie ik bij Hallfords dat er Castrol GTX 10W40 in de aanbieding is.
Deze heeft wel alle API en ACEA en OEM specificaties.
Maarrr..........deze kost 19.99 euro voor 5 liter.
Dat is 4 euro per liter.
Dat moet dan toch slechte kwaliteit zijn???
Of niet????
Ik heb deze Castrol dus niet gekocht.
Want zo'n lage prijs vertrouw ik niet.
Wat vinden jullie?
Verstandig of niet.
Leesbrilletje niet op zeker!Was vandaag bij de Action.
Ik dacht, laat ik eens kijken naar de Techno olie.
Er staat alleen een API-SL/SM/CF specificatie op.
Dus geen ACEA A3/B3 of A3/B4 op en ook geen Ford, MB of Volkswagen specificaties op.
Dat vind ik erg verdacht.
Was vandaag bij de Action.
Ik dacht, laat ik eens kijken naar de Techno olie.
Er staat alleen een API-SL/SM/CF specificatie op.
Dus geen ACEA A3/B3 of A3/B4 op en ook geen Ford, MB of Volkswagen specificaties op.
Dat vind ik erg verdacht.
Even later zie ik bij Hallfords dat er Castrol GTX 10W40 in de aanbieding is.
Deze heeft wel alle API en ACEA en OEM specificaties.
Maarrr..........deze kost 19.99 euro voor 5 liter.
Dat is 4 euro per liter.
Dat moet dan toch slechte kwaliteit zijn???
Of niet????
Ik heb deze Castrol dus niet gekocht.
Want zo'n lage prijs vertrouw ik niet.
Wat vinden jullie?
Verstandig of niet.
...prima toch ,...voor in je volks-wagentje ?
of moeten 'r nog meer mooie titels op staan ? ,....je hebt ook nog mlitaire kwaliteits-normen ,.....zijn de zgn MIL-spec's ,.......ook prachtig hoor !
Ik denk dat fabrikanten dolgelukkig met jou zijn :
Hoe duurder ze het op de markt brengen ,....des te gelukkiger en zekerder jij je voelt.
Ik heb trouwens nog een doosje lucifers voor je te koop ,.....voor slechts 20 euro
( dat zijn volgens jou meteen hele goeie )