Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
Lid geworden
21 aug 2008
Berichten
1.226
Waarderingsscore
1
Locatie
Amsterdam
Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!!

Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007:
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )
5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.

Brand maar los met je ervaring met dit product of je mening erover!!!
 
Correct , maar volgens mij ook geen reacties van mensen die uberhaubt de volsyntheet vd Action in hun fietsen mikken .
Ken persoonlijk 2 mensen (ook lid vd cheap ass club hier ;) ) die het wel gebruikt hebben met slipperdeslip als resultaat . Vandaar mijn bedenkingen hier geuit . Je moet soms weleens op ervaringen van anderen afgaan . Vooral als je het goedkoop wilt houden . Zijn na vervanging vd platen weer teruggegaan naar 10w40 en so far so good :P . Was uiteindelijk ff een tegenvaller in de " cheap ass visie" vd vereniging hier, maar so what , shit happens :) Het is meegenomen in de ledenvergadering als leermoment . :P

Maar als jij je geroepen voelt om het wel in je fiets te mikken .............
MISSCHIEN draait die van jou er prima op . Maar waarom zou je als de gemiddelde fiets prima op de NOG goedkopere 10w40 loopt ? :)
Omdat er fietsen zijn die volsyntheet eisen of voor mensen die beter willen dan gemiddeld.
Maar als er gevallen bekent zijn met slippende koppeling met die olie (al lees ik wel vaker dat de koppeling ging slippen ook met motorfietsolie) dan kan je het inderdaad beter niet meer doen.
Mijnenige fiets is een Cannondale waarvan alleen olie op de ketting moet, anders zou ik het proberen.
 
hehe

pbpic2695243.jpg
 
Ik weet niet of mijn post het nog wat uitmaakt... :P

Maar ik gebruik die action olie al ongeveer 5 jaar in mijn savage... Eerst vol synthetisch geprobeerd en dat geeft inderdaad geslip. 10W40 gaat nu al +/- 25.000km goed. Geen geslip, geen geklooi met schakelen etc. Heb het blok nu open liggen om de nokkenasketting te vervangen en ik zie niets schokkends. Ziet er daarbinnen nog hetzelfde uit als +/- 10.000 km geleden toen ik de spanner had vervangen. :)
 
Ik weet niet of mijn post het nog wat uitmaakt... :P

Maar ik gebruik die action olie al ongeveer 5 jaar in mijn savage... Eerst vol synthetisch geprobeerd en dat geeft inderdaad geslip. 10W40 gaat nu al +/- 25.000km goed. Geen geslip, geen geklooi met schakelen etc. Heb het blok nu open liggen om de nokkenasketting te vervangen en ik zie niets schokkends. Ziet er daarbinnen nog hetzelfde uit als +/- 10.000 km geleden toen ik de spanner had vervangen. :)


Ik heb liever dat je die olie in je R1 doet })
 
Ik heb liever dat je die olie in je R1 doet })

Ik was zaterdag op zoek naar spoelolie om conserveringsolie weg te krijgen. Maar toch niet aan gedurft om het in de R1 (2007) te gooien. Uiteindelijk is er voor gekozen 40 euro extra uit te geven en de koppelingsplaten 100% zeker niet te verkloten.
 
Ik was zaterdag op zoek naar spoelolie om conserveringsolie weg te krijgen. Maar toch niet aan gedurft om het in de R1 (2007) te gooien. Uiteindelijk is er voor gekozen 40 euro extra uit te geven en de koppelingsplaten 100% zeker niet te verkloten.

Dit is een mooi voorbeeld dat de commerciele bangmakerij goed werkt.
De verkopers van het dure spul zaaien twijfel en angst en onzekerheid.
Ach, het zal wel goed zijn voor de economie.
Dat kunnen we nu wel gebruiken.
 
Dag dames,

Vanaf heden rijdt mijn 1.9 TDI op 5w40 van Techno. 8-)

Begrijp alleen niet waarom mensen een oliefilter zo tyfusvast moeten draaien. -O- Uiteindelijk heb ik er een schreuvedreuer doorheen gejast. })
 
Hee euh ik betaal €109,- per maand 'wegen'belasting dus rijden zal dat kreng. })
Al is het naar de frietzaak aan het einde van de straat. _O-
Huah dat is meer dan mijn voormalige Chrysler Stratus.
In begin 2006 gekocht en dit jaar maar weg gedaan.
Stond de laatste jaren tot soms wel acht weken rijklaar voor de deur maar WB had hem eigenlijk niet nodig. :X

Dus nu ook met slagregen @werk fietsen. |( :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan