Action motorolie deel 3: valt er nog iets toe te voegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietel

MF veteraan
Lid geworden
21 aug 2008
Waarderingsscore
1
Twee weken zonder uiterst vermakelijke Action olie draad, hoe kan dat nou!!!

Deze keer geen tendentieuze poll maar een quote van de openingspost van het originele topic uit 2007:
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )
5 jaar lang is er dus oeverloos gediscussieerd over "friction modifiers" terwijl dat in de eerste post al duidelijk was... Daarna is het tweede topic binnen een jaar volgebrald. En toch blijft het leuk.

Brand maar los met je ervaring met dit product of je mening erover!!!

Heb ook wel jaren gehad dat ik 35 liter inleverde bij het depot.
En dan denken ze dat je geen partikulier bent. :?

Olieverbruik.. ja ooit een Austin Metro gehad waarbij ik stopte met peilen en er iedere rit maar gewoon een liter bijgooide. Ook niet goed achteraf. _O-

Zeker geen ACTION olie anders was dat vast WEL goedgegaan.............. :Y

Ook een austin metro gehad (gele blokje , illegaal op gas) . Sleet dat hoogwaardige engelse motormasjien nog harder van dan dat het normaal al deed :Y . Snel verkocht aan een medelander die er mee naar Turkije wilde . Die zag die grote gastank wel zitten _O- . Is volgens mij nu nog onderweg ;)
Heb ook wel jaren gehad dat ik 35 liter inleverde bij het depot.
En dan denken ze dat je geen partikulier bent. :?

Olieverbruik.. ja ooit een Austin Metro gehad waarbij ik stopte met peilen en er iedere rit maar gewoon een liter bijgooide. Ook niet goed achteraf. _O-

Laatst bewerkt:
Ook een austin metro gehad (gele blokje , illegaal op gas) . Sleet dat hoogwaardige engelse motormasjien nog harder van dan dat het normaal al deed :Y . Snel verkocht aan een medelander die er mee naar Turkije wilde . Die zag die grote gastank wel zitten _O- . Is volgens mij nu nog onderweg ;)
Bij deze had de garage anderhalf jaar de auto ingezet als boodschappenkar.
Ik kocht hem.. thermostaat defect.. blijkbaar al langer dus. Nooit op temperatuur gekomen.

Op een gegeven moment bleef er een zuiger bovenin de cilinder staan.
Die kwam gewoon los van de drijfstang. Had de monteur nog nooit gezien. _O-

Later nog een ruilblok ingekomen, nokkenaslager binnen 1.000 km naar zijn grootje. :')

Ik wil geen olie op het vuur gooien hoor, maar mijn 125cc scootertje krijgt voor kerst ook een cadeautje. Het duurste sap wat ze hebben!

DSC_1366_kleinnnn.jpg

Ik wil geen olie op het vuur gooien hoor, maar mijn 125cc scootertje krijgt voor kerst ook een cadeautje. Het duurste sap wat ze hebben!

[img=200]http://btracing.home.xs4all.nl/50/DSC_1366_kleinnnn.jpg[/img]
:9~

Vandaag langs zeven autohandelaren geweest maar nog geen slachtoffer gekocht. :')

(voor eentje drie uur onderweg geweest.. adverteerde met trekhaak.. die zat er dus niet op |( en komende zaterdag moet ik de motor wegbrengen naar het transport voor een circuittraining in Spanje :X )

Laatst bewerkt:
Ai ai ai die lijkt nu inplaats van op Castrol ineens op dat rare snot van Motul })

Die wilden de tankjes zeker wel voor een lager bedrag vol gieten :+

Ach technische storing kan altijd, een mederijder op MF stond in Duitsland ineens met een tikkende V-strom. Rond de 20 k gereden..
Bij het pompstation hebben we twee flessen olie erin gegooid! :o
Er kwam geukkig uit garantie een nieuw blok in. :Y

Daar kan je beter olijfolie in gooien, is goejekoper :+

Neeeeeee, mijn brompony verdiend enkel en alleen het beste. Ik koop dus het duurste wat ik kan vinden en dat koop ik. Simpel: 5w40 Techno vol syntheet, kost me een whopping €3,99 per liter (de 10w40 semi syntheet wat ook goed is kost maar €2,50 per liter). Deze 5w40 is dus bijna 2x zo goed, omdat duurder!

Ach technische storing kan altijd, een mederijder op MF stond in Duitsland ineens met een tikkende V-strom. Rond de 20 k gereden..
Bij het pompstation hebben we twee flessen olie erin gegooid! :o
Er kwam geukkig uit garantie een nieuw blok in. :Y
Technische storing??? Ik heb net superdure olie gekocht!! Niks storing :P

Neeeeeee, mijn brompony verdiend enkel en alleen het beste. Ik koop dus het duurste wat ik kan vinden en dat koop ik. Simpel: 5w40 Techno vol syntheet, kost me een whopping €3,99 per liter (de 10w40 semi syntheet wat ook goed is kost maar €2,50 per liter). Deze 5w40 is dus bijna 2x zo goed, omdat duurder!
Sounds about right _O-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan